te snel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
love_penny

Berichten: 5
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Hardewijk

te snel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 14:52

hoihoi
mijn verzorgpony die is veel te snel :j hij gaat echt veel te hard Verward ik vond het eerst wel leuk maar nu niet meer
pas heeft ie me er af gegooit Verdrietig;(
heeft iemand tips om hem wat slomer te krijgen of kan dat niet Scheve mond
ik hoop dat jullie reageren

groetjes simone Kusje Lovers Pling *LOL*

Kijk in mijn profiel..
wie wil me toevoegen op msn? pennypowerr@hotmail.com


Angelo

Berichten: 766
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Prov. Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:05

hoi. Ik heb een paard gehad dat ook erg snel was. Je kunt dan niet echt rijden. Waarschijnlijk is de pony dan ook niet echt aan je been. Hij gaat alleen maar sneller. Probeer eens wat wachtoefeningen. Kleine stukjes terugrijden bijvoorbeeld als schijnovergang van draf naar stap. Als je een lekker stukje terug hebt kunnen rijden doorsluiten naar de stap, voordat hij uit zichzelf weer sneller gaat. Deze stukjes kun de dan steeds langer maken. Echt proberen hem onder zijn tempo te rijden en daarbij niet je been vergeten. Vaak ga je als ze zo hard gaan, alleen maar aan de teugels hangen met als gevolg dat ze onder de druk uit willen komen en alleen nog maar harder gaan. Dus opvangen van voren maar wel van achteren weer bijdrijven. Hij moet echt op jouw wachten en niet zelf het initiatief nemen. Succes.

Als tranen een trap konden bouwen en herinneringen een brug,
dan klom ik hoog de hemel in, en haalde jullie gelijk terug:
Kaprice: M2 + 1 / Lars: Z1 + 5
klik: www.zara-van-de-roswaard.webklik.nl

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 17:39

waarom gaat je pony dan te snel.. hier moet een oorzaak voor zijn.. als je dat weet.. kan je er vast mee beginnen om hem langzamer te krijgen.. eerst oorzaak weten dan oplossen

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 12:47

dat heb ik dus ook, mijn pony (is zelfs al 21) is ook veelste snel. je kan der echt bijna niet stoppen. ja met moeite echt heel vervelend. ze wil alleen maar (als we in draf gaan) gelijk door naar galop. zelf van uit stap. ik probeer dan als ze dat doet te stappen en elke keer als ze inj galop springt dan probeer ik der weer terug te nemen naar draf... maar dat is wel vermoeiend alsje dat een tijdje moet doen en dan is ze ook echt bezweet !

The journey of a thousand miles begins with a single step.


DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 13:06

en wil je voortaan al die smilies eruit laten??

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 16:39

Wat zegt je instructrice ervan? Die kan je hier waarschijnlijk het beste mee helpen.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 16:43

Ik denk ook dat idd een stevig partijtje les best wel goed zal zijn.

Leer loslaten voor Haha!

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:04

ben het met GK eens,

een sloom paard is trouwens nog erger Haha!

Dees1980

Berichten: 2236
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 19:14

Mijn haflinger was ook altijd veel te snel en toen ben ik les gaan nemen en nu rij ik echt nog standaard 2 keer per week in de bak en de rest buiten. Ik rij veel overgangen en voltes ook als ze te hard gaat en het gaat er steeds meer uit, ook nu kan ik buiten een heerlijk relaxte galop maken.

Dus mijn raad neem veel les

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 13:46

ik rij op een draver die geleerd heeft heeel hard te lopen. moeilijk dus om haar te leren dat ze nu juist langzaam moet. veel voltes en slangevoltes, heel veel wendingen rijden! zo weinig mogelijk rechte stukken rijden, zodat ze wel in tempo moeten verlagen. veel overgangen draf stap oefenen. en dan dus niet hele lange zijde draven maar een paar pasjes en dan weer naar stap.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Doedatje, GoogleAdsense, IASCrawler en 60 bezoekers