Hoogdrachtige merrie gewond aan uier

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jeanke

Berichten: 389
Geregistreerd: 14-03-04

Hoogdrachtige merrie gewond aan uier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 10:58

Gisteren is mijn hoogdrachtige merrie gevallen en heeft met haar hoef een deel huid van haar uier losgetrapt( winkelhaak van 3 op 4 cm) .
Nu is gelukkig de uier zelf niet beschadigd maar aangezien dat ze zo opgefokt is kunnen we haar niet laten naaien. En ik verwacht het veulen in de loop van volgende week, dus tegen dan zal de wonde nog niet dicht zijn. Is er iemand die ook al zoiets heeft meegemaakt want ik heb maar schrik dat de merrie het veulen niet zal willen laten drinken van de pijn. Normaal gezien is het een erg goede moeder en het is haar zeventiende veulen dus is ze al wel wat gewoon maar toch ben ik er niet gerust in.



fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 11:46

Zeker als dit niet haar eerste veulen is, zal het wel loslopen, na een paar dagen is de ergste pijn wel weg, en als t veulen nog 1 a 2 weken op zich wil laten wachten, komt dat wel goed. Alleen oppassen dat het niet gaat ontsteken. Misschien toch niet onverstandig om je dierenarts uit voorzorg een antibioticumkuur voor haar te vragen!

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 12:59

Ik denk dat het nogwel zal meevallen hoor. Die wonde geneest vrij snel. Mijn veulen had toen ze 2 dagen was een hele lap vel van mijn merrie haar uier gebeten Verward (echt niet normaal). Soms stampte de merrie wel maar dan nam Quinta gewoon de andere tepel en was het geen probleem. Na een dag of 3 was dat ook opgelost en was er geen probleem meer. Misschien wel effen antibiotica voor een infectie ofzo
succes met je merrie en veulen

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt

jeanke

Berichten: 389
Geregistreerd: 14-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 13:01

Antibiotica krijgt ze al maar ik denk niet dat het veulen er nog zo lang in wil blijven. Ik zal denkelijk pas gerust zijn als ze geveulend heeft en als ze het veulen goed laat zuigen. Dus maar hopen dat ze het nog wat trekt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers