jullie mening

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

wat is jullie mening??

ik ben voor groepje 1
29 (90%)
ik ben voor groepje 2
3 (9%)

Totaal aantal stemmen: 32


ikjuh

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-12-03

jullie mening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 10:22

Wij hadden gister een discussie over blowen.
Bij ons op school was er een jongetje van een jaar of 13 de hele school aan het onderkotsen. Hij bleek geblowd te hebben (hij had een joint gekocht van B) op het schoolplein toen heeft de directeur gevraagd of hij zo naar huis kon fietsen (zijn vrienden hebben gezegd dat ie geblowd had) hij zei dat ie dat niet kon en de directeur heeft gelijk zijn ouders opgebeld.
Nou hadden wij dus 2 meningen:

Groepje 1 zei: De school is verantwoordelijk voor wat er op het schoolplein en in de school gebeurd en dus moesten ze de ouders wel opbellen. Als er iets was gebeurt en hij was verongelukt had de directeur immers ook altijd met een schuldgevoel rondgelopen. Bovendien is B minderjarig en de directeur meerderjarig dus heeft hij gewoon de verantwoordelijkheid daarvoor.

Groepje 2 zei: De school is niet verantwoordlijk B heeft verkocht aan dat jongetje dus die is verantwoordelijk. De directeur had niet naar zijn ouders mogen bellen omdat hij daar ongelooflijk veel straf voor zou kunnen krijgen. Bovendien was het na schooltijd (maar wel op het schoolplein en hij si de school ingelopen)

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening hierover.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 10:26

Ik vind dat het jongetje wat geblowd heeft zelf verantwoordelijk is

ikjuh

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 10:30

verootjoo schreef:
Ik vind dat het jongetje wat geblowd heeft zelf verantwoordelijk is


Ja, dat vind ik ook en daarom moet hij ook zelf voor de gevolgen instaan (dat zijn ouders gebeld worden dus).

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 10:44

Ik vind dat ook, maar ben het meer eens met groepje 2 (alleen niet met het gedeelte dat de directeur zijn ouders niet had mogen opbellen).

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 10:48

Het is z'n eigen schuld, verder ga ik mee met groep 1. Het is de directeur z'n taak z'n ouders in te lichten. Ander had het jongetje even na moeten denken en ergens anders gaan blowen.

Rozijn
Berichten: 98
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 10:51

zijn ouders MOETEN dat toch weten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 10:53

Zijn ouder moeten dat zeker weten
en dat hij straf krijgt zeer tereecht

B die het verkocht heeft moet bij de politie aangegeven worden
en een paar weken corve (hoe schrijf je dat? Bloos! ) werk op school krijgen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-06-04 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Nadir

Berichten: 12713
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 10:54

Misser schreef:
Het is z'n eigen schuld, verder ga ik mee met groep 1. Het is de directeur z'n taak z'n ouders in te lichten. Ander had het jongetje even na moeten denken en ergens anders gaan blowen.


Ben ik het helemaal mee eens! OK dan!
Ik geloof dat de school zelfs de verantwoordelijkheid heeft voor het kind vanaf het moment dat hij van huis naar school vertrekt, totdat hij 's middags daar weer veilig aan komt... Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 11:07

Het is zijn eigen schuld maar ik vind het terecht dat de directeur zijn ouders heeft opgebeld OK dan!

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 12:35

Dat joch is 13 (!!!!!) jaar oud, ik vind dat de directeur zijn ouders MOET bellen.
vind het zowiezo belachelijk dat iemand van 13 jaar al blowd

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 12:41

ik vind wel dat zijn ouders gebeld moeten worden, en misschien ook ingelicht. Maar of de school daar verantwoordelijk voor is? Dat weet ik niet... ookal ben je 13 jaar, ik vind dat je wel je eigen keuzes kan maken en voor de gevolgen kunt instaan.
ik zou er niet aan moeten denken dat mijn ouders gebeld waren!! maar ik ging dan ook niet op het schoolplein staan...

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 13:15

De school moet wel zo verantwoordelijk zijn om de ouders te bellen, en als die jongen geen straf wil, moet hij maar niet blowen...

Ik vind dan wel dat de school dan ook daarna een beetje haar verantwoordelijkheid moet opnemen, en die B schorsen, of toch zeker een fikse straf geven. Er zal wel duidelijk in het schoolreglement staan dat er níet gedealed of geblowd etc mag worden in de school. Al lijktmij dat wel vrij logisch...

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 13:17

ik ben voor het eerste groepje, niet omdat het mijn mening is (ben evenm meningsloos), maar omdat wettelijk de school verantwoordelijk is. daarom moet je ook naar school bellen als je ziek naar huis bent gegaan enzo, pas het moment dat jij belt (ook als je op dat moment lekker in de stad zit) is de school niet meer verantwoordelijk.

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 14:17

Ik heb gestemd op groepje 1. De school is verantwoordelijk voor het kind en ik vind het belachelijk dat een kind van 13 dit soort dingen doet!
Straf lijkt mij dan ook terrecht.

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 14:42

helemaal groep 1,het is tenslotte nog een kind,terwijl je voor verkoop 18 moet zijn

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 15:09

dat jongetej is misshien zelf verantwoordelijk maar als de school daar neit op toe ziet en alles laat gaan dan loopt de school straks vol met junkies officieel heeft onder schooltijd de school de verantwoordelijkheid over het kind daarom is het ook verboden.

pmarena

Berichten: 48067
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 15:14

Groepje 1.

Ouders moeten ingelicht worden zodat die het ventje op kunnen halen en op z'n donder geven. Jammer voor dat gozertje , maar had 'ie maar eerder moeten bedenken dus NIET blowen en al helemaal niet op school... goed dat hij er flink ziek van is geweest Extreme duivel

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 16:36

De school is verantwoordelijk voor je als je daar bent, die verantwoordelijkheid is idd pas afgelopen op het moment dat jij thuis bent.
Een kind van 13 kan wel zelf beslissingen nemen maar tot je 18e zijn je ouders officieel verantwoordelijk voor je. Neemt niet weg dat hij best mag ondervinden wat de gevolgen zijn voor zijn daden.
En ik vind het zeer goed dat zijn ouders het weten, vind het niet normaal dat je op die leeftijd al blowt.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 16:46

groepje 1

t gebeurt op het schoolplein en hij heeft het op t schoolplein ook gekocht en is daarna de school ingelopen

groot gelijk dat de directeur zn ouders belt, en zowel die jongen als die B moeten flink straf krijgen
en net goed dat ie ziek werd, blowen is nix voor kleine jongetjes

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 16:47

Ik heb ook gestemd voor groepje 1. Ik vind ook dat de school verantwoordelijk is voor wat er zich in en buiten school afspeelt. Sowieso vind ik het al not done dat een 13-jarige blowt, het blowen op zich overigens al.
Heel goed dat de directeur de ouders gebeld heeft. Het zou volkomen onverantwoordelijk geweest zijn om hem in deze toestand naar huis te laten fietsen.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:15

Groep 1

Het feit blowen weg gelaten...
De jongen werd ziek op school (al was het buiten schooltijd), personeel/directeur merkt er wat van, bemoeit zich er mee.
Jongen geeft aan niet naar huis te kunnen fietsen, dan is het toch heel logisch dat de school de ouders belt dat de jongen ziek is geworden en niet naar huis kan fietsen?
Of er nou bijgezegd wordt of hij nou geblowd heeft of niet.

Het blowen weer terughalen...
Of er represailles volgen (vraag me dus niet hoe je dat schrijft Bloos! ), ligt aan de school en aan de ouders.
School kan B straffen als hij daar op school zit, niet omdat hij dat spul heeft verkocht, maar omdat hij het daar heeft verkocht, tenminste als in de regels staat dat daar niet verhandeld mag worden.
Staat er ook dat daar niet gebruikt mag worden, kan de school de jongen ook straffen.
En anders moet de politie er aan te pas komen, niet voor die jongen, wel voor B.
En dan ligt aan de ouders van die jongen of die jongen straf krijgt.

De opmerking dat er niet zou mogen worden gebeld omdat er de kans was dat de jongen dan straf zou krijgen, slaat kant nog wal.
Dat heeft er toch niks mee te maken, daar heeft niemand toch boodschap aan?
Of je nou belt of niet, de mogelijkheid op straf valt daar buiten mijn inziens en moet je daar niet van laten afhangen.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:46

Ik ga ook helemaal met groep 1 mee......
Argumenten zijn voldoende gegeven hier boven denk ik. Het jongetje is pas 13, wil waarschijnlijk stoer zijn en heeft de gevolgen niet overzien van te voren. Heel stom, maar om hem daarom onderweg te laten verongelukken aangezien hij niet zelf op zijn fiets kan blijven zitten, nee dat gaat veel te ver.

En de opmerking van groep 2, dat dat niet zou mogen omdat hij dan misschien wel straf krijgt Lips are sealed Ik spreek die groep wel weer eens als niemand de jongen erop gewezen heeft en hij uiteindelijk veel te ver afzakt.....