Welsh B hengst -> wat vinden de kenners ervan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

Welsh B hengst -> wat vinden de kenners ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 13:35

Toen ik een jaar of 9 was, reed ik een 5-jarige welsh B hengst. Ik heb hem toen zelf ingereden, en na anderhalf jaar is hij verkocht naar duitsland. Eigenlijk mis ik hem nog steeds.. Ik zoek hem al jaren, maar hij is onvindbaar. Ik heb ook nog maar weinig gegevens van hem. Toen ik hem reed, vertelden de eigenaar me dat hij hem niet heeft laten keuren, omdat hij volgens hem niet goed genoeg was. Met een paar foto's kun je natuurlijk niet zoveel (ivm de beweging enz.) maar wat vinden jullie er op het eerste gezicht van?

Turfhorst Monte Carlo
moeder: Turfhorst Maaike
vader: The Hale Vermillion
geboortejaar: 29-05-1994

Afbeelding

als 2-jarige

Afbeelding

onder het zadel

Afbeelding

wat kon ik toen toch prachtig zitten Verward

Afbeelding

bij het afscheid nog even op de foto...

Afbeelding

zeer mooi koppie heb ik altijd gevonden Lachen

Afbeelding

Helaas zijn de foto's van slechte kwaliteit, maar dit komt doordat ik ze heb ingescand. Ik had toendertijd ook nogal snel de neiging in foto's te gaan knippen, dus vandaar Schijnheilig

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 14:23

Eerlijk gezegd, ben ik geen kenner van B'tjes, maar hij heeft op de laatste foto zeker een leuke 'welsh' uitdrukking op dat koppie

Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 20:05

Afbeelding

hier nog een foto van zijn hoofd, was ik vergeten Schijnheilig

Angyi
Berichten: 38
Geregistreerd: 21-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 00:13

Leuke hengst, maar inderdaad als dekhengst heeft hij wel wat tekortkomingen, het eerst wat mij opvalt is dat zijn hals wat diep uit de borst komt en vind ik zijn achterhand week, plus dat hij op de foto's muv de 1e wat in overconditie verkeerd (te dik). Maargoed, ik ben geen kenner van de Welsh... geef alleen mijn mening.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 10:24

Ik ben ook geen B kenner, vind het wel een leuk beessie!!

Rozijn
Berichten: 98
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 10:56

ik vind hem suuuuper schattig! spijtig genoeg ben ik geen kenner! wel erg dat een pony die je zelf ingereden hebt verkocht wordt :s

Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 11:39

Angyi schreef:
Leuke hengst, maar inderdaad als dekhengst heeft hij wel wat tekortkomingen, het eerst wat mij opvalt is dat zijn hals wat diep uit de borst komt en vind ik zijn achterhand week, plus dat hij op de foto's muv de 1e wat in overconditie verkeerd (te dik).


Ja daar ben ik het wel mee eens ja, vooral dat ie te dik is, ze werden altijd veel gevoerd daar. Maar liever te dik dan te mager

Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 11:41

Rozijn schreef:
wel erg dat een pony die je zelf ingereden hebt verkocht wordt :s


Daarna heb ik er nog 2 pony's (in)gereden die verkocht zijn. Ik reed er ook andere pony's maar die bleven maar een maand ofzo tot ze weer doorverkocht werden. Maar hiervan wist ik dat ze verkocht werden, en dan hecht je je er niet zo aan.