Welsh keuring, wie heeft tips???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Welsh keuring, wie heeft tips???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 10:07

Nou ja, zoals de titel al zegt...

Ik ga 26 juni naar de Welsh keuring in Breukelen. Met mijn NWR merrie (V. Hanassi), ze is 15 en dit jaar zonder veulen. We gaan voorbrengen en onder het zadel.

Iemand nog tips? Ik weet aardig hoe ik moet toilleteren (maar tips zijn altijd welkom). Ze heeft ook iets onderhals, iemand die weet hoe je dit een beetje kunt wegwerken?

Maar wat willen ze nou precies zien met voorbrengen en met rijden (bestgaand)?

Verder hoor ik wel eens dat het een onderonsje is en dat je als hobbist niet echt veel kans maakt op een 1ste premie of CK uitnodiging..
Iemand die hier ervaringen mee heeft?

Ik ga trouwens gewoon heen voor de lol hoor, de prijzen zijn niet noodzakelijk. Het is gewoon een heel leuk dagje uit Lachen

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 19:58

Ik weet niet echt alles van toiletteren van de NWR sectie.
Met voorbrengen is gewoon een kwestie van gangen laten zien. De bouw kun je niet veranderen.

En waarom geen kans? Bijna iedereen fokt toch als hobby? Wij hadden vorig jaar in Breukelen een 1e premie, ons eerste zelfgefokte, toen een jaarling.

Succes in Breukelen, misschien zie ik je nog wel.
En met rijden moet je alle basisgangen, en vaak doen ze wat strekken.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 14:00

Thanks.

Nou het is echt super stom, maar soms loopt ze bij ons in de bak echt super gewoon de sterren van de hemel. Maar dan kom ik op de keuring en sjokt ze dus gewoon een rondje mee :S

Tja, dat onderonsje dat heb ik ook maar gehoord. Maar vond het ook wel erg frappant dat ik vorig jaar bij mijn veulen te horen kreeg dat ze te weinig 'bespierd' was. Ik had haar net een week ervoor van het land gehaald (omdat wij geen weide bij de stal hebben), maar dan zou ik gewoon mijn veulen van 3 maanden moeten 'trainen'. Vond ik toch een beetje te ver gaan.

Jij ook succes, en misschien tot zien Haha!
Ze liep trouwens wel braaf mee.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 10:21

Sja je kan ook aan iemand vragen om haar voor te brengen? Lopen zat mensen rond, tenzij je het liever zelf wil doen natuurlijk Knipoog

Ach Aman zal oh zadel ook niet super lopen maar wat geeft het? Volgend jaar dan beter toch??
Ik haal Aman niet van de wei af, als tip gekregen! Ze willen de Welsh Cobs en C's toch wat voller zien Knipoog

Heb verder weinig verstand van de sectie NWR....

Iig veel succes en ik denk dat we tegelijk rijden Tong uitsteken