Emotioneel afscheid Barbria

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Emotioneel afscheid Barbria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-02 13:52

Achtduizend liefhebbers genoten gisteravond van een fantastisch sport- en showprogramma. Spannende springfinales van de strijd om de Divoza Bokaal werden opgevolgd door aansprekende dressuurdemonstraties. Het overgrote deel van het publiek bleef genieten tot de laatste minuut, toen rond middernacht Anky van Grunsven en een spectaculaire Krack het programma afsloten.

Emotioneel was het afscheid van Barbria, de topmerrie van Tineke en Imke Bartels, die voor het laatst in haar lange en succesvolle dressuurcarrière werd toegejuicht door een duizendkoppig publiek. In de huldiging werden uiteraard de fokker, de heer Groen uit Enkhuizen, en de eigenaresse van Barbria, Isabel Gisbergen-Sponselee, betrokken.
In de show rond Barbria speelde de 19 jaar oude dochter van de preferente Doruto en de keur preferente Ilbria (Amor x Pasha) zelf de hoofdrol, daarbij geassisteerd door stalgenoot Jazz, de vader van het ET-veulen dat nu van Barbria onderweg is.
Prachtig waren de drie küren op muziek van achtereenvolgens Coby van Baalen met Welt Hit II, Marlies van Baalen met Idocus en Margje van Baalen (13 jaar jong) met Inspekteur. Zeer leerzaam waren de clinics van Frenk Jespers, die de verrichtingen van een heel keurkorps aan KWPN-goedgekeurde hengsten begeleidde.
En het leerzame en fraaie kwam allemaal bijeen in het optreden van Anky en Krack, die na een lange, intense hengstenavond zorgden voor een uitsmijter van allure.


mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-02 13:53

Kent iemand Margje van Balen? Is dat een zusje van Marlies? Ik heb nog nooit van haar gehoord!

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 09:19

mariska schreef:
Kent iemand Margje van Balen? Is dat een zusje van Marlies? Ik heb nog nooit van haar gehoord!


misschien is dat een nichtje ofzo?? hahaha had ik wel willen zien hoor op inspekteur. Volens mij heeft marlies alleen een broertje.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 22:55

Het is haar nichtje, ze rijdt normaal nog bij de pony's, ben even de naam van de pony vergeten.


Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 18:19

Uh, bronvermelding zou wel zo informatief en zeker zo netjes zijn!!!

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 10:11

Het is een nichtje ze heet Marigje van Baalen en rijdt met de pony Power and Paint in de Z2 bij de pony's (ze is met hem in juni 2001 in de L2 gestart met rijden) heeft inmiddels een plaatsje in het Nederlandse A-pony team dressuur, een super mooie pony en een super ruitertje.
De pony heeft al in het Duitse pony team gelopen een jaar of twee geleden, het is een goedgekeurde dekhengst in Westfalen

Gratis af te halen mooie jonge katten

mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-02 16:02

Citaat:
Uh, bronvermelding zou wel zo informatief en zeker zo netjes zijn!!!


Speciaal op verzoek: dit bericht komt van de site van het KWPN!

leonie2000
Berichten: 59
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 16:58

'Marigje van Balen is het nichtje van Coby van Balen. HEb haar zien rijden op de Hengstenshow in September bij de Kossack Stud in Middenbeemster.

montananicole

Berichten: 146
Geregistreerd: 15-02-02
Woonplaats: bovenkarspel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 17:38

heyy

niet boeiend om te weten misschien maar ik wou het toch ff zeggen,
jammer he dat barbria uit de dressuur is! ik vind van wel! bij ons in de kantine hangen heel veel foto's van barbria. ik sta met mijn pony op manege bria in enkhuizen. (eigenaar Andre Groen). en daar staan ook nog familie leden van barbria en Ilbria. dat wou ik ff kwijt.

xxxjes nicole

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 11:18

joh kan je nagaan...we hebben dan we+l gehoord dat ze er heen gingen,maar niet eens dat ze ook in de spotlights stonden... wat leuk joh.. ik vind het ook erg jammer dat barbria er uit is! gr sandra!

keep calm, I'm engaged!!! <3

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 11:29

leonie2000 schreef:
'Marigje van Balen is het nichtje van Coby van Balen. HEb haar zien rijden op de Hengstenshow in September bij de Kossack Stud in Middenbeemster.


Ik heb haar bij JIM gezien op 2 december met een pas de deux met coby. Dat liep toen niet helemaal soepeltjes.... Best moeilijk, een paard en een pony pas de deux

Toos paardloos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tazzey en 21 bezoekers