Mijn eerste cross: Ede

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Mijn eerste cross: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 00:04

Vanavond hebben we de oefencross in Ede gereden. Het was mijn eerste cross (normaalgesproken rij ik alleen dressuur Haha! ).

Om 12 uur aangereden, en ik hoopte vurig dat de regen weg zou blijven. Daar aangekomen even het parcours gelopen. Het viel me een beetje tegen in vergelijking met vorig jaar. Toen stond het veel lager en was de afstand ook veel korter. Vooral hindernis 1 vond ik er erg breed uitzien. Bij de trap had een mooi alternatief gevonden.

Mijn paard moest zich nog wel even misdragen. Toen we zijn maatje van de trailer af haalden vond hij dat hij er ook af mocht en toen trok hij het halster kapot. Daarna stormde hij achteraf de trailer uit. De stang achter schoot los. Iemand (lees ik ) had die niet helemaal goed vastgemaakt. Paard gevangen, en met een ander halster terug op de trailer. Net toen ik de stang wilde vastmaken schoot hij er weer achteruit af en ik kon nog net maken dat ik wegkwam. Extreme duivel . Gelukkig konden een paar aardige mensen hem weer vangen. Ben een beetje boos op hem geworden en toen hebben we hem er weer op gekregen.

Even later opgezadeld en laten keuren. Met losrijden was hij in het begin een beetje wild. Hij ging alleen maar in de middendraf. Na 5 min. was hij zijn ergste energie kwijt en begon hij lekker te luisteren. Het was nog de hele tijd droog geweest, maar toen ik met losrijden bezig was begon het steeds harder te regenen Boos! .Uiteindelijk mocht ik de startbox in. Hij wilde daar niet stilstaan, maar liever rondjes draaien en de piaffe oefenen Hyper! .

Toen mochten we starten. Ik wist dat ik grote problemen op hindernis 1 kon verwachten, want hij moest weggalopperen van de groep en dat vind hij niet zo leuk. Even hem overtuigd en toen deed hij het toch. Met een lekker tempo naar 2 (steil) en hij pakte super aan. Op 3 (met gat eronder) trok hij ook heel lekker op aan. Naar hindernis 4 (heksenoog) ging hij er met mij vandoor. Ik moest vol aan hem gaan hangen om hem nog een beetje terug te krijgen voor de hindernis. Hindernis 5 (katapult zonder schapen) daar heb ik het alternatief genomen. Naar 6 (steil) pakte hij ook geweldig aan.
Toen begon ik een beetje moe te worden Bloos (het lag niet aan mij hoor, maar aan mijn conditie) en ben ik naar 7 (bijenkorf) gedraafd om ff op adem te komen. De hindernis op zich is geen probleem, maar omdat ik nog moe was heb ik het alternatief maar genomen.
Toen weer heerlijk in galop naar 8 (steil met heg erachter) geraced. Onderweg nog iemand overhoop gereden die daar op de weg gewoon aan het stappen was en niet aan de kant ging?! Maar 8 ging heerlijk. Daarna 9 (dikke boom met gat eronder). Voor mijn paard is het geen probleem, maar ik heb zoiets nog nooit gedaan, dus het alternatief gedaan. Naar 10 (de slang) keek hij even van ???? Verward maar na een beetje been ging hij er gewoon over.
Op naar de waterbak (11). Hij nam weer een lekker crosstempo aan, maar hij wilde vervolgens ook met hetzelfde tempo de waterbak invliegen (gelukkig stond er geen file ). Ben flink aan hem gaan hangen om hem terug te krijgen. Het water was geen probleem. Door naar 12 (witte steil) en 13 (iets met een gat).
Bij de trappen had hij weer een lekker tempo in en moest ik er weer flink aan gaan hangen om hem terug in draf te krijgen. De bocht was best scherp en er lag eerst nog een boompje voor. Na de trappen weer lekker doorgegalopeerd naar de waterbak en daar ging hij lekker in. Ik heb erdoor heen gedraafd (kon ik meteen weer een beetje uitrusten Schijnheilig ). En vervolgens weer lekker door naar 17, de laatste (soort breedte sprong). En weer lekker gas gegeven naar de finish. Ik was gewoon foutloos! Pling
En toen ik daarover heen was stopte het met regenen.

Ik zat een heel stuk buiten de optimale tijd omdat ik die stukjes gedraafd heb. Maar ik heb verder ook niet op tijd gereden. Was zo trots op mijn stoere paardje! Cheese! Heb hem dan ook zowat doodgeknuffeld daarna.
Nog even naar de veearts geweest, wat gegeten en toen lekker huiswaarts gegaan. Uitslag weet ik niet, zie ik morgen wel op internet.

Ik zal proberen wat foto's te maken van de video-opnames binnenkort.
Nu heb ik de smaak wel te pakken. Het is zo jammer dat je eerst een B parcours moet springen om officieel te mogen crossen. Ik vind die hindernissen echt veel enger dan crosshindernissen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 00:13

Net de video van mijn zusje zitten kijken, dus ik kan me die hindernissen die jij beschrijft weer zo voor de geest halen! *LOL*

Wat gaaf joh, dat jullie eerste oefencross zo lekker ging! Dus dat wordt binnenkort een winstpunt halen in het springen en dan officieel starten in het SGW? Zo te horen hebben jullie de smaak wel te pakken! Ben ook erg benieuwd naar de stills van de video!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 00:15

Hihi, dacht het niet Haha! ! Ik durf echt geen B parcours te springen hoor.

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 10:33

super gereden! echt hele knap!

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 10:42

Ik zat al te wachten op een verslag. Kon er helaas niet bij zijn.

Goed gedaan, hoor! Hartstikke leuk! Ik ben natuurlijk heel benieuwd naar de foto's.

Met springen ook gaan opbouwen, te beginnen met 60 cm en dan steeds hoger, zodat je volgend jaar met ons mee doet in de B?

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 10:56

Ow gaaf zeg, dat het ook gelijk zo goed ging! Nu ff lekker je conditie gaan trainen, zodat dat niet ten koste van je tijd gaat *LOL*

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 11:48

Super!!!! Nog een cross rijder erbij! haha

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 16:36

En dit is mijn foto. Ik sta er heel charmant op met die mond zo wagenwijd open! Haha!
Afbeelding

@Missmuts; ben het al jaren aan het oefenen. 80 gaat nog lekker (oxers vind ik dan al eng). 90 is een echte overwinning voor mij, maar hoger durf ik niet. Ik zie de afstanden totaal niet. En het maffe is dat ik in de cross wel overal passend voor kom. Verward

@liza; ik maak me er gemakkelijk vanaf. Het was maar eenmalig Haha!

@chantal; nee hoor. Mijn paardje crosst al officieel met een andere ruiter. En met 2 ruiters gaan crossen vind ik toch een beetje veel van het goede. Misschien ooit in de toekomst nog eens een oefencross, dat wel ja. Lachen

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 16:37

De foto's van de videoband moeten nog komen.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 16:39

Zo die heeft wel vermogen zo te zien! Leuke foto hoor!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 16:44

Ja, hij vliegt er wel een beetje hoog over he Nagelbijten / Gniffelen
Vind je niet dat ik een beetje teveel plat voorover zit? Ik til hem er zeg maar bijna over. Echt een kwaal van mij.

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 16:57

die is al weer iets lichter, maar nog wel beetje donker..

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 16:59

Leuke foto Heb je mij en Ot al gespot Verward Otje was erg onder de indruk van die laatste sprong

Dat het in de cross beter past dat ken ik en ik denk met mij nog vele anderen Knipoog Dan heb je veel meer ritme en tempo en dan past alles ook gewoon beter In het springparcours ben je veel meer bezig met afstanden, controle etc. Ik heb dat nu aardig afgeleerd en moet zeggen dat dat een stuk scheelt Clown

Otje nam op die dikke boom met dat gat ook het alternatief. Hij ging ineens in crosstempo de andere kant op en toen was ik al zover uit de richting dat ik die boom maar heb laten zitten Knipoog
Kreeg wel een weigering trouwens, maar zat nog niet in de buurt van de hindernis, ik stond namelijk nog verlicht *LOL* (en na die abrupte omdraai ineens bijna naast het paard Tong uitsteken )
Heb je die trap nou genomen of niet Verward Ik vond hem voor het B al heftig zat, maar voor de oefen helemaal...Al ben ik met Flap vorig jaar heel simpel naar beneden getjoept Haha! Maar daar mocht ik al L mee starten en die was altijd heel fijn op afsprongen. Met Ot was het dit jaar een stuk lastiger, ging ook stuiterend door de kuil, maar ook dat went wel weer.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 17:09

Volgens mij heb ik jouw foto wel al gezien ja . Ik heb trouwens op verzoek van Lielle jouw stijlbeoordelingen op gehaald. Er zat wel veel verschil in de punten moet ik zeggen. Als je me even een adresje pb't dan stuur ik ze op. Knipoog

De laatste sprong ging wel fijn bij mij. De enige sprongen waar hij een beetje maf op deed was 1 (dat was dan ook wel heel aanstellerig) en de slang, maar dat is op de video nog niet eens te zien.

Ik denk ook dat je in de cross meer ritme hebt. Ik ben met gewone hindernissen altijd zo erg bezig of ik er wel of niet passend voorkom....

De trap vond ik ook een beetje belachelijk voor het B (tenminste, ik meen toch dat ze gewoon het B parcours hebben laten staan). Ik ben schuin naar links naar het boompje gereden dat ervoor lag. Daarna verder naar links om een bosje heen, en dan kon je van daaruit weer terug de onderste trede op, en aan de andere kant weer eraf. Dat was het alternatief. Ik zat natuurlijk wel op een paard wat met zijn ogen dicht eraf had kunnen vliegen, maar ik zie die afsprongen van dat kaliber nu nog niet zitten.

In Hooge Mierde zit ook altijd een flinke afsprong, maar daar zit dan geen andere hindernis achter, en dat scheelt natuurlijk.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 18:01

Wat lief van je Lovers Ik had gisteravond al het jurylid gebeld die woensdag bij ons komt jureren(zag ik ineens op de startlijst staan Knipoog ), maar die reden net op het zandpad. (ik wist natuurlijk niet dat Lielle het aan jou gevraagd had Knipoog )
Ik zal zo mijn adres even pb-en

Super dat het fijn ging toch! Trap was voor mij en Flap vorig jaar echt een eitje, maar met Ot had ik er een kluif aan (heb toen hij een keer de eerste trede af was trouwens wel gewoon rechtdoor de hele trap genomen Knipoog )
Dat alternatief hadden wij idd ook, maar dat werd me te ingewikkeld Haha!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 18:03

he, super joh! Klinkt als een heerlijke rit, goed om te horen dat het zo bevallen is. Toch maar stiekem een keer B parcoursje Foto is ook leuk trouwens!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 18:18

Tip voor scum, kom een keer hier in de buurt springen op een wat kleiner concours. Dat scheelt zo 10 cm *LOL*

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 18:28

Wauw! Echt een gave foto!
Gefelciteerd met je foutloze cross *LOL*
Toch knap dat je dit wel durft en een gewoon springparcour niet! Deze hindernissen zien er soms enger uit Tong uitsteken

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 20:03

Scum: foto is echt heel stoer! Als ik dit zie, moet een B-parcoursje te overwinnen zijn (en L en M volgens mij ook Knipoog )

Oh ja, ik was stijlpunten vergeten. Die staan geloof ik niet genoemd in de uitslagen, he? Jammer, was wel benieuwd hoeveel ik had. Wie hadden beugels te lang?

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 21:31

Dat moet dan wel heel stiekum zijn Lielle! Haha!

Gomir, ik zag (ook al heel stiekum) dat er bij jou in de buurt binnenkort een oefencross met instructie is. Ben alleen bang dat het wel erg ver bij ons uit de buurt is. Ik schat zo'n 4,5 uur enkele reis met de trailer, anders had ik het misschien toch nog wel gedaan. Scheve mond

Missmuts, op de stijlbladen die ik daar zag liggen stond nergens commentaar. Wel lastig. Krijg je een 5 en dan weet je niet eens waarom. Verward

De uitslagen staan erop. Ik zie dat ik 42e was van de 140. Daar ben ik best wel tevreden mee. Ze hebben geen strafpunten voor weigeringen gegeven, maar alleen voor de tijd. Dus iemand met een weigering die sneller was eindigt hoger.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 23:25

Mijn foto's staan erop!

<a href="http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?p=4379093#4379093"><font color="blue">[HAW]SGW Ede

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 00:57

Het is altijd wel erg leuk met de oefencross hoor Scum
Ik sta alweer op de lijst voor de zondag, moet alleen nog even kijken of Ot in een groep mee het bos in kan Clown

Ik heb wel een stal leeg hoor, mocht je willen komen Heeft Lielle ook een keer gedaan met de officiƫle cross Lachen

Ik vraag me trouwens af waar de hindernisjury zat Verward Vind het wel weer een flink verschil, ongeveer vergelijkbaar met roden. Toen had ik 656 en 777 Verward
Als ze bij hindernis 9 zaten kan ik me iets bij die vijfen voorstellen, anders echt niet

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 09:42

gomir schreef:
Het is altijd wel erg leuk met de oefencross hoor Scum
Ik sta alweer op de lijst voor de zondag, moet alleen nog even kijken of Ot in een groep mee het bos in kan Clown

Ik heb wel een stal leeg hoor, mocht je willen komen Heeft Lielle ook een keer gedaan met de officiƫle cross Lachen

Ik vraag me trouwens af waar de hindernisjury zat Verward Vind het wel weer een flink verschil, ongeveer vergelijkbaar met roden. Toen had ik 656 en 777 Verward
Als ze bij hindernis 9 zaten kan ik me iets bij die vijfen voorstellen, anders echt niet


Het begint me nu toch wel heel erg te kriebelen. Ik heb ff op de website gekeken, maar daar staat niet zo heel veel info. Is het een moeilijke oefencross? Tong uitsteken Ik heb nl. 0,0 crosservaring (op Ede na dan).

Geen idee waar ze zaten. Soms lopen ze ook wel eens op en neer omdat ze dezelfde hindernis steeds saai vinden. Bij elke cross loopt iedereen zich af te vragen waarom ze er niet bij schrijven waar ze zitten. Ik kan me voorstellen als ze bij de katapult zaten dat er veel onvoldoendes waren. En als ze op de hei hebben gezeten (waar ook 9 stond) dan hebben ze de bijenkorf (7) en 8 en de slang ook kunnen zien. Dan krijg je wel een goed beeld denk ik. Bij de trappen kunnen ze denk ik ook best een goed beeld krijgen hoe je afsprongen benaderd.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 10:24

Foutje!

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 12:24

Nou,bij ons stond het dus op L hoogte Boos!
En je moest er meteen uit,meestal mag je in de B doorrijden.
Eigenlijk viel Ede me een beetje tegen...