Volgend jaar weer een veulen????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Volgend jaar weer een veulen????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-04 20:16

De eerste keer ging al mis, ze werd helaas niet drachtig van de door mij uitgekozen Matterhorn. Cool
Gisteren is ze dus gescand en ja hoor een eitje..... alleen er dicht bij een cyste in de baarmoeder. Dit wordt dus even afwachten hoe het eitje zich gaat vormen. Mocht het niet goed gaan --> is het mss wel te laat om haar als nog te laten insemineren.
Nog drie weken in spanning Scheve mond Ze trapt tot nu toe gelukkig nog alle paarden van haar af.... Clown

Meer mensen met dit soort problemen?



MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 20:51

Volgens de hengst zijn beide merries van de 1e dekking drachtig. 30 juni komt de DA voor de zekerheid nog even scannen maar tot nu toe heeft de hengst altijd gelijk gehad.
Maar ik wil het toch graag even zeker weten, straks zit ik voor niets te wachten volgend jaar Clown

FennekeR
Full-Time Bokker

Berichten: 6598
Geregistreerd: 09-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 21:25

Nee, dat kun je ons, barncammers, niet aan doen! Ach gut
We willen volgend jaar gewoon weer weken naar het schermpje staren hoor.
Dus verstandig dat je Macy en Copper laat scannen. OK dan!

I haven't lost my mind, it's backed up on disk somewhere.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 22:12

Wij hebben tot nu toe 2 niet drachtig, Esther heeft ook een cyste.
En een andere merrie is helaas op eens weer hengstig geworden.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 12:08

En vorig jaar hadden we ze alle vier in een keer drachtig (ook toen had de merrie al cystes en is het dus wel gelukt) Vind het wel jammer! Ze zou de enige dit jaar zijn die 'onder' de hengst komt.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 14:43

ik weet het dinsdag pas.. vorige keer was het ook niet meteen raak dus ik zit alweer in de stress!

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 15:58

Ik hoor het volgende week maandag, op de veulenhengstigheid is het helaas niets geworden....

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 11:27

van 2 zegt mijn hengst ook dat ze drachtig zijn . nr drie is maandag zover, al heb ik bij haar mijn twijfels omdat er nu is vastgesteld dat ze een nierenprobleem heeft. en nr. 4 is woensdag. de laatste is net gedekt, cq heeft gister net afgeslagen dus daar moet ik nog even op wachten Haha! .

het zal mij benieuwen of de hengst gelijk heeft ik ga donderdag een da bestellen om die 4 te scannen ook omdat ik het toch wel zeker wil weten en idd volgend jaar niet wekenlang voor niets mijn slaap opgeven Schijnheilig .

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 12:14

Bij ons op stal zijn er drie merries voor de eerste keer (op de zelfde dag) geïnsemineerd en zowaar alle drie drachtig. Dus volgend jaar wordt het druk op de kraamafdeling.

Helaas is Zeppelin, het rousseau veulentje overleden door een zware longontsteking........

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 13:07

Ach Samsam wat triest, ik vond dat juist zo'n leuk veulen.
Ik vind het altijd een beetje eng om te zeggen, maar bij mij zijn moeder en dochter ook in een keer drachtig geworden.
Bij Scot heb ik al zo'n halve maandje gezien, Uck is op 17 dagen gescand en wordt nog een keer nagekeken.
Nu morgen duimen of Kulana van SuzanneH ook geinsemineerd kan worden.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 14:04

Een enkele cyste hoeft voor de kans op drachtigheid niets uit te maken. Alleen als het er veel zijn, wordt het wat lastiger.
Wel meteen een aantekening maken waar hij zit en hoe groot hij is.
En zeker ook nog minimaal 2 x scannen.
Bij ons bleek tot 2x een nieuwe cyste bij de 2 scan een tweeling dracht. Het verschil is ook idd, bij de eerste scan niet te zien. Bij alletwee is daarna 1 ei weggeknepen en daarna een gezond veulen geboren.
Het precies opschrijven, waar de cyste zit en hoe groot hij is, kan je ook in later jaren een hoop verwarring schelen.

Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 14:09

Ja, wij hebben 1 drachtige merrie op het moment bij ons (Pakina, gedekt door Painted Black) en met 1 merrie wil het ook maar niet lukken.. Umeda (de merrie in kwestie) is dit weekend voor de 4e keer geïnsemineerd, maar het wil nog niet echt lukken, helaas.

Met Pakina is het op haar 3e ook niet gelukt en op haar 4e werd ze werderom niet drachtig. Nu ze 7 is lukte het in 1 keer.

Succes ermee en nu maar hopen!

    Zolang je maar jezelf was, jezelf bent, jezelf blijft.
    Voor altijd.

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 14:30

Een merrie drachtig (tenminste: door de 18 dagen), de tweede is morgen 18 dagen ('k weet het niet hoor, ze heeft een hengstveulen en die vindt z'n moeder nu wel heel interessant Scheve mond ) en de derde is vorige week geinsemineerd op een ei dat al weg was.......dus dat vertrouw ik echt niet - maar je weet het maar nooit)
Een van onze merries heeft trouwens al jaren een cyste maar wordt altijd zonder problemen drachtig.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 16:12

mijn merrie was vorige x ook niet in een keer drachtig omdat ze een cyste had! Daar heeft ze een injectie voor gehad en toen was ze meteen drachtig!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers