rood lintje.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jytte
Berichten: 1876
Geregistreerd: 12-05-04

rood lintje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-04 18:21

hoi allemaal,

Ik rijd met mn e pony concours, ik heb alleen een probleem..
Esmir heeft een hekel aan andere paarden op concour, als er een te dicht langs komt, kan die een trap verwachten..

Nu zou je zeggen, dan doe een rood lintje in de staart, ik heb dat ook gedaan, maar nu lijkt het erop da 9 van de 10 mensen niet weten wat het betekend of (doen alsof ze) het niet zien.

Ik vind het erg vervelend dat mn pony dit doet, omdat ik tijdens het losrijden meer bezig ben of er niemand vlak langs me rijdt dan dat ik me op mn pony kan concentreren.

Nu vroeg ik me af, is er een oorzaak van dit gedrag, en wat kan ik er aan doen???

groetjes jytte



texela

Berichten: 680
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 18:28

mmmmm vreemd dat mensen dat van dat rode lintje niet weten.

Jytte
Berichten: 1876
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-04 18:31

precies, en erg vervelend....

iris_oo

Berichten: 1792
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 18:31

Ik vind het dan wel een beetje hun eigen schuld (van die mensen dan) ik bedoel.. zelfs ík weet wat het betekend Verward

Pick yourself up, dust yourself off and back in the saddle!

For bitter or worse you know me better than anyone else :+:

Jytte
Berichten: 1876
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-04 18:33

dat is cker waar, maar ook met die gedachte blijf je opletten, ik wil het natuurlijk niet op mn geweten hebben dat iemands pony kreupel is...

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 18:33

Tja, zelfs als ze het weten zijn er sommige die zich er niks van aantrekken. Zo heb ik geen rood lintje voor Evita, maar ik weet wel dat ze stampt in galop als jer echt op haar kont gaat hangen. Dus als er dan iemand op mijn kont hangt waarschuw ik vriendelijk dat mijn paard stampt in galop. En dan blijven ze nog achter je aan plakken en krijgen ze bok Rolleyes
Maar ik kan je helaas niet helpen het probleem op te lossen

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 18:40

Tja, ik heb ook zoiets van, kijk uit je doppen... Als ze niet weten wat dat rode lintje betekent is dat hun probleem. Ze kunnen het altijd vragen. Jij kunt er natuurlijk wel rekening mee houden dat je zelf niet te dicht langs iemand rijdt, maar op wat andere mensen doen heb je helaas geen invloed. Boem is ho denk ik dan...

*edit: typo's*
Laatst bijgewerkt door Justy op 18-06-04 18:41, in het totaal 2 keer bewerkt

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 18:40

Rood lintje kan toch handig zijn. Heb ook wel eens gehoord dat het verzekeringtechnisch nodig is: als er wat gebeurt heb je in ieder geval gewaarschuwd zeg maar (ook al snapten zij dat misschien niet) en krijg je minder problemen met aansprakelijkheid. Zou het dus niet zomaar aflaten....

Barvrouwke
Berichten: 3703
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 18:56

Als je bij een vaste vereninging rijd, kan je vragen of ze de betekenis van een rood lintje in het tijdenboekje willen zetten, of op de startlijsten *tip

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 19:48

texela schreef:
mmmmm vreemd dat mensen dat van dat rode lintje niet weten.


Ik wist dat niet hoor...

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 20:16

Ja, ik weet het wel, maar het komt maar zelden voor, en ik denk dat daarom de helft het inderdaad niet weet.

:D M2 + 8 :D

Iris82

Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 21:14

Ik zou het wel blijven doen... Lachen
Baat het niet, dan schaadt het ook niet. Knipoog

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 21:24

Gewoon het lintje in de staart. Bij ons op stal zijn er mensen die al jaren rijden en ook wedstrijden en die weten het niet maar zolang jij een rode strik in de staart hebt hangen en ze klappen achterop dan zijn ze gewaarschuwd en is het hun pakkie aan.

...Dreaming with my eye's wide open...

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 21:25

Kliko schreef:
Ja, ik weet het wel, maar het komt maar zelden voor, en ik denk dat daarom de helft het inderdaad niet weet.


Er zijn genoeg paarden die slaan maar de mensen durven vaak geen strik in te doen. Nou sorry maar als je een beetje fatsoen hebt dan hang je hem in... maar goed dan moeten ze wel weten wat een rode strik inhoud

...Dreaming with my eye's wide open...

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 21:36

Als een paard van zich afslaat vooral belonen!!!! Zelfverdediging is een lovenswaardige eigenschap.
Als anderen de betekenis van het rode lintje niet weten dan wel er geen acht op slaan, dan is dat hun probleem en jij hoeft je dan ook niet schuldig te voelen als die pony kreupel is.
Gewoon rood lintje blijven gebruiken en verder geen aandacht aan dergelijke figuren besteden.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 21:38

lekkere ben jij..
Niks belonen
Straffen!
Dat hoeft geen af meppen te zijn, maar degelijk met je stem laten weten dat het niet gewenst is.
ook al is het de ander zijn schuld, je paard hoeft niet uit te halen, mooie boel zou het worden.
lekker gevaarlijk

kawa heeft dat 1 x gedaan, daarna nooit meer
Hij kneep dan wel zijn kontje samen en dan beloonde ik hem, omdat hij zich keurig gedroeg.

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 21:57

runningkawa schreef:
lekkere ben jij..
Niks belonen
Straffen!

Jij laat je de benen van je paard kapot rijden door dergelijke randdebielen? Nou ik niet, dan heb ik liever dat ze van zich afslaan.
In de endurance is het overigens (terecht!!!) verplicht om een rood lintje te gebruiken, indien het vermoeden bestaat dat je paard losse achterbenen heeft. Dit staat ook als zodanig in de regelementen. Volgens mij is dat bij de overige hypische sporten niet anders.
Ik ben zo'n lekkere ja, als jij je paard niet kunt sturen, dan hoeft dat niet ten koste van mijn paards benen! Dan heb jij gewoon een knal te pakken, jou probleem.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 23:49

Nou mijn paard zou toch echt gruwelijk op zijn donder krijgen als hij va zich afslaat met mij op zijn rug.
Dan ben ik namelijk de baas en heb ik de plicht om te zorgen dat anderen zijn benen niet aan gort rijden en als het dan nodig is, ben ik degene die van ons afslaat.
Maar goed het is natuurlijk wel een probleem, ik zou toch voordat je gaat losrijden buiten het lintje om waarschuwen dat je paard slaat en natuurlijk proberen hem het af te leren.
Niet iedereen weet de betekenis van het rode lintje. Hier wordt gezegd dat het dat hun eigen schuld is, maar Esmir heeft er zelf last van dat haar paard slaat waardoor ze niet goed los kan rijden, dus het slaan is niet alleen vervelend voor haar tegestanders, maar ook voor haarzelf.

loez

Berichten: 11062
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 23:51

mm ik wist niet eens dat een rood lintje in de staart dat betekend.maar goed,ik rijd geen wedstrijden!weer wat geleerd.!
maar is erg vervelend ja!
succes ermee Knipoog

[o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 01:59

Een rood strikje geeft aan dat jou paard zou kunnen slaan. Maar is het niet aan de andere ruiters om zoveel afstand te bewaren dat deze situatie zich niet voor kan doen?
Volgens mij is er niemand die het fijn vindt als een ander zich "parkeert" achter zijn/haar paard.

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 08:22

ik vind het ook hun eigen schuld hoor,
iedereen weet toch dat een rood lintje oppassen betekent

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 09:07

Ikke,Kom jij wel eens op het losrij terrein van drukke concoursen?
dan komt het wel eens voor dat ze dicht achter je langs rijden.
het is gewoon onvermijdelijk.
Dan wens ik niet dat mijn paard slaat.
mooi 1200 combinaties die overal heen meppen. Verward

Toch heb ik nooit, met geen 1 paard, schade gehad van een ander die te dicht op me reed.
Heb wel schade gezien van paarden die hun pootjes niet bij hielden.
waaronder een kindje van 6 dat naast de ring stond te kijken!

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 09:17

Slaan is natuurlijk niet fijn, maar als je een rood lintje in de staart hangt, zelf niet te dicht bij anderen komt en straft als het toch gebeurd, heb jij toch je best gedaan dacht ik zo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 09:19

Natuurlijk meer kun je niet doen

Maar wat al gezegd word, rode lintjes zie je zelden
Maar paarden met losse pootjes zie wel vaker

Verder lintje uit de staart halen voordat je de ring in gaat, daar mag het er officieel niet aan zitten.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 15:44

da's dan hun probleem!
jij hebt netjes gedaan ,wat je moet doen!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: greendragon en 35 bezoekers