Solliciteren, maar ik durf niet!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Solliciteren, maar ik durf niet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-04 14:11

Ik zou woensdag al langs de C1000 gaan om te vragen of ze daar iemand nodig hebben. Ik weet toevallig van iemand die daar werkt dat, dat zo is. Maar dan moet ik daar naar toe gaan, vragen of de baas er is. En dan vragen of hij nog iemand nodig heeft. En ik durf het gewoon niet! Woensdag dacht ik, ik doe het donderdag wel. Nou gister uitslag van het examen en dacht ik, ik doe het morgen wel. Nou het is vrijdag en nu denk ik, morgen doe ik het écht! Maar dat denk ik steeds en er gebeurt gewoon helemaal niks! Ik stel het maar steeds uit en ik weet niet wat ik eraan moet doen. Iedereen zegt, ga er toch gewoon naartoe er zijn zoveel mensen die dat doen. Maar ja makkelijker gezegd dan gedaan.

Zijn er meer mensen die dit ook moeilijk vinden? En iemand enig idee hoe ik over mijn angst heen kan stappen?


Loutjelou
Berichten: 650
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 14:14

Er is niks aan joh, vooral bij een supermarkt. Je vraagt of hij nog mensen nodig heeft, dan zegt hij: ja en kun je bijna altijd meteen beginnen. Je hoeft niet bij de koningin te solliciteren! Knipoog Gewoon doen dus! Veel succes!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 14:15

Ik heb precies hetzelfde!

Maar weet je? Dat euforische gevoel daarna,als je het gevraagd hebt, is goed, dus ga er heen en vraag het,NU Haha!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 14:15

Andere vraag?

Wat kan er gebeuren als je dat gaat vragen?
Als het personeel en de baas van de C1000 zouden bijten zouden ze wel een bordje hangen bij de ingang van 'hier waak ik' toch? Haha!

Ff serieus, waarom zou je het niet doen?
Je hoeft echt niet te denken dat het stom staat, waarschijnlijk zijn ze wel hardstikke blij dat je dat komt vragen (mits er natuurlijk iemand anders je voor is geweest).
Het enige wat ze kunnen zeggen is dat de vacature al vervuld is, of beter nog ze nodigen je uit voor een gesprek of geven je een sollicitatie formulier mee die je thuis moet invullen en inleveren.

Dus ik zou zeggen hup, jas aan en naar de C1000. Die baantjes zijn zo weg hoor!

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 14:20

Je moet maar zo denken: "als ik niet ga, heb ik geen geld" Haha!

Kieffertje

Berichten: 1742
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 14:23

En wat je ook nog kan denken: "Als ik de eerste niet ben, is iemand anders het." Weg kans!

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-04 14:24

Iedereen zegt ook dat het niks aan is, en ik het gewoon moet doen. Maar alleen het vragen aan iemand ( weet niet eens aan wie ) is de baas er ook? En het dan aan die baas vragen. Ow word al helemaal zenuwachtig bij de gedachte alleen al. Ik ben daar echt een enorme scheiterd in, maar idd geen werk, geen geld Haha!

Saar4
Berichten: 2345
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 14:26

dat heet drempelvrees Haha!

Ik heb er ook last van. Je moet gewoon je verstand op nul zetten, al je moed bij elkaar rapen en het vragen. Wedden dat je je daarna echt super stoer voelt Cool

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 15:10

Ik heb er ook (nog steeds) last van... ik schaam me altijd zo als ze niemand nodig blijken te hebben en volgens mij spat de opluchting van me af als blijkt dat ze wél iemand nodig hebben!
Geloof me, in de supermarkt zijn ze wel wat gewend. Doe stoer en gaan met die banaan! Wat ook al gezegd is: het gevoel dat je hebt als je het eenmaal gevraagd hebt, is geweldig!
(je kan ook gewoon meteen een sollicitatieformulier vragen...)

Der Ellmauer Dancing Queen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 15:20

steefie schreef:
En iemand enig idee hoe ik over mijn angst heen kan stappen?


Is heel normaal hoor voor een eerste keer solliciteren. Maar wel zonde als de baan straks naar een ander gaat.

Probeer je maar eens in te denken wat het allerergste is wat je kan overkomen als je gewoon binnenloopt en naar de baas vraagt.
Je zult zien dat je daar eigenlijk geen echt goed antwoord op kunt verzinnen. Want wat kan er nou gebeuren? Je wordt echt niet geslagen, onthoofd of uitgelachen als je gaat solliciteren.

Wat zijn de mogelijkheden:

(Ik zal alvast een paar mogelijkheden voor je tackelen)

* Baas is er niet
- Vertel waarom je hem nodig hebt, en vraag of ze je eventueel alvast een sollicitatieformulier mee kunnen geven.

* Je gaat van pure zenuwen stotteren als je 'm te spreken krijgt
- Is hij gewend, komt vaker voor. Vertel maar dat je nerveus bent en dat dit je eerste sollicitatie is, dan weet hij meteen waarom je stottert.

* Je gaat blozen als je 'm te spreken krijgt
- Is hij ook gewend, doen we allemaal als we nerveus zijn. Staat charmant, kan totaal geen kwaad.

* Hij zegt dat de vacature al vervuld is
- Jij zegt dat je dat jammer vindt, en vraagt of je je alvast aan kunt melden voor een eventueel volgende vacature, omdat je dan heel graag in aanmerking zou willen komen

En weet je wat de grootste kans is?
* Baas zegt: da's mooi want ik zoek iemand, kom even binnen dan kijken we of je kunt beginnen!


Oftewel: geen beren op je pad ZOEKEN, als ze er komen, schiet je ze ter plekke wel af.

SUCCES!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 15:22

En ik sluit me me helemaal bij Sonja aan Haha!, lijkt me ook beter Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 15:24

Ik ga ok met Sonja mee, en ik wil je alle succes toewensen Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 15:28

Haha! Wat zijn we het weer walchelijk eens Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 15:31

Sonja heeft er zelfs een onderschrift van gemaakt zie ik Haha!

Ben het er ook mee eens overigens.
Zo raar is het echt niet, en solliciteren kun je het eigenlijk niet eens noemen. Je geeft gewoon aan dat jij op zoek naar werk bent, en als zij op zoek zijn naar een werknemer, dan komt dat mooi uit Knipoog


samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 15:34

ik vond het niet moeilijk. Werk nu alweer 3 jaar bij de Zeeman Knipoog en het bevalt me prima. Ik had een formulier ingeleverd en ik werd die week erna gelijk gebelt dat ik mocht langs komen voor een gesprek.

Ze eten je echt niet op hoor, die baas zal best wel meevallen. Als je bij de C1000 gaat werken moet je toch ook met klanten kunnen omgaan als ze je iets vragen of iets willen weten.

Succes OK dan!

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-04 16:02

Ik moet echt lachen om die voorbeelden van Sonja *LOL*
Ik ga er morgenvroeg meteen naar toe, en dan laat ik wel weten of ik de baan heb gekregen. Nu doe ik het écht!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 16:18

weet je wat bij de meeste C1000 winkels is, je gaat naar de infobalie(daar waar je terecht kan met vragen/klachten en meestal ook voor sigaretten telefoonkaarten etc) en je vraagt of ze nog mensen zoeken en of je ee sollicitatieformulie mag hebben, de baas ghoef je daarvoor echt niet te spreken!

ik werk bij de C1000(bij de 2e alweer, bij alle2 is het supergezellig!) en hier liggen die formulieren standaard klaar bij de infobalie, en je wordt dan gebeld door de bedrijfsleider of door de afseligschef van de afdeling waar ze mensen nodig hebben

gewoon er voor gaan!!

ik krijg heel vaak verlegen jongeren met de vraag of er werk is, en hoe opgelucht ze dan naar buiten lopen met dat sollicitatieformulier is echt leuk om te zien Lachen

succes!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-04 18:55

Ooh oke, dan vraag ik dat wel aan diegene die achter die balie staat Lachen

Bedankt iedereen! Kzal morgen wel laten weten hoe het is gegaan Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 19:27

uh..bij onze C 1000 is geen balie.. Haha!

Sabine

Berichten: 5823
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 19:46

Bij die van ons ook niet...Tong uitsteken

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 20:00

Oeps.. Foutje Renske Haha!

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 20:31

geen infobalie Verward
bij alle C1000 winkels die ik ken(en ik ben met t werk verplicht bij heel veel in NL gaan kijken) hebben ze een infobalie

waar worden dan de sigaretten en bloemen/planten, telefoonkaarten etc verkocht? en bij wie kan je dan komen klagen als er iets niet goed is? of geld wisselen voor een karretje etc

t enige wat ik kan bedenken is dat je 1e 2e en 3e generatie supermarkten hebt, ik ken alleen 2e en 3e generatie, dus t kan zijn dan de oudste idd geen infobalie hebben, maar ik ben ze nog niet tegengekomen!

maargoed als de C1000 dus een infobalie heeft moet je daar zijn, en anders gewoon een willekeurig persoon in de winkel aanspreken Lachen

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 20:33

Dat is bij ons gewoon bij de hoofdkassa
en de winkel is net heropend na een grote verbouwing en uitbreiding Lachen

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 20:48

vaag hoor, welke winkel is dat? stuur ik mn baas ff langs om daar ns te gana kijken Knipoog maar na n verbouwing is het meestal 3e generatie(heeft t personeel allemaal een groen schort/hesje en wit met groenachtig geruite bloes en rood gekleurd sjaaltje, das 3e generatie Knipoog )

de info is bij ons tegelijk mandjeskassa(iets wat ze bij de meeste c1000's niet kennen) en in bergeijk is de info tegenover de kassa's en alleen voor tijdschriften+bloemen en teefoonkaarten etc maar daar hebben ze dus ook weer geen mandjeskassa

maar de info is een gewone kassa waar mensen met de gewone boodschappen in t karretje kunnen afrekenen

en hoe zit t da met de mensen die bv alleen ff sigaretten nodig hebben, moeten die achteraan een lange rij aansluiten? omdat ze er ook met winkelwagentjes af kunnen rekenen?

beetje offtopic eigenlijk Bloos

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 20:52

Renske20 schreef:
vaag hoor, welke winkel is dat? stuur ik mn baas ff langs om daar ns te gana kijken Knipoog maar na n verbouwing is het meestal 3e generatie(heeft t personeel allemaal een groen schort/hesje en wit met groenachtig geruite bloes en rood gekleurd sjaaltje, das 3e generatie Knipoog )

geloof van wel, maar zal donderdag nog eens goed kijken

de info is bij ons tegelijk mandjeskassa(iets wat ze bij de meeste c1000's niet kennen) en in bergeijk is de info tegenover de kassa's en alleen voor tijdschriften+bloemen en teefoonkaarten etc maar daar hebben ze dus ook weer geen mandjeskassa

mandjes staan langs die kassa

maar de info is een gewone kassa waar mensen met de gewone boodschappen in t karretje kunnen afrekenen

ja gewone kassa, is ook de kassa die als eerste open is/blijft

en hoe zit t da met de mensen die bv alleen ff sigaretten nodig hebben, moeten die achteraan een lange rij aansluiten? omdat ze er ook met winkelwagentjes af kunnen rekenen?

ja dat is pech hebben en achteraan sluiten.
Gelukkig maken ze hier wel heel snel een nieuw kassa open en zijn de rijen nooit erg lang OK dan!


beetje offtopic eigenlijk Bloos


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amarins2, annepaardoes, Anoukjuuuhh, arjaaaaa, Flip, GrapeshotBot, Jet, KimD, Laibadji, leintje_, Marcato, Mirre1415, NogSteedsGek, Queijo, Sharonaa_, sinnekinne, VuurVleugels, Whisky00, XxMariellexX en 73 bezoekers