vakantie, wat doe je met je paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

vakantie, wat doe je met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-02 13:54

Dit is een vraagje voor degenen die hun paard aan huis hebben staan, en zelfstandig wonen. Wat doe je met je paard als je op vakantie gaat?
Met carnaval gaan mijn vriend en ik naar Engeland, en Imker blijft dus alleen thuis... (Helemaal zielig alleen)
Ik heb nu mijn schoonmoeder gecharterd om te voeren en binnen en buiten te zetten, mijn buurman om te checken of mijn schoonmoeder het goed doet en een vriendin van mij komt op zaterdag even Imker poetsen. Verder heb ik het zo geregeld dat mijn schoonmoeder mijn vriendin belt als er een deken scheef ligt of er een andere deken op moet.
Het voer van Imker heb ik dan allemaal klaarstaan in emmertjes.
Poepoeh, wat een gedoe, en we gaan maar 5 dagen weg. Wat een geregel allemaal.
Wat doen jullie als jullie eens op vakantie gaan, breng je je paard weg naar pension, laat je iemand anders voeren, vertel....

(overigens, toen we 2 weken op vakantie waren, is Imker naar mijn schoonzusje gegaan en heeft daar even in pension gestaan. Dat beviel wel goed, maar ik wil haar niet elke keer lastig vallen.)

Toos paardloos


carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 14:01

Dat kan idd lastig zijn.
Als ik op vakantie ga, (doe ik bijna nooit hoor Pling , ben veel liever thuis)
regel ik t meestal zo dat mijn ouders dan thuis zijn (k woon thuis) en dat die het dan kunnen regelen.
Het scheelt ook dat wij de stalling bij de buren hebben , dit is wel praktisch op t zelfde erf maar t is wel van de buren.
We fixen het dus altijd zo dat of de buren of mijn ouders thuis zijn. Ze staan dus nooit echt alleen. Zij kunnen ook makkelijk dekens, poetsen e.d. regelen.
Het ligt er aan hoelang ik ga of ik ze rust geef of dat ik vraag of iemand ze tijdelijk voor mij wil trainen.
Meestal komt t op een weekje rust uit, is ook wel eens lekker voor de paarden.

Ik vind dat je er wel een aardig goede oplossing voor gevonden hebt.
Of heb je er niet zo veel vertrouwen in???
Fijne vakantie trouwens!


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-02 14:04

Eerlijk gezegd: niet zo veel vertrouwen. Mijn schoonmoeder denkt gauw: ach, da's zielig, zo weinig eten, ik gooi er nog maar wat meer bij. En ze heeft geen verstand van paarden.
De buurman wel, maar die is hoge pief bij de DAF en moet dus naar de RAI deze week en mijn vriendin kan dan even komen poetsen. Het is een beetje omslachtig, maar ik ben benieuwd of ik de enige ben die een hele draaiboek in elkaar zet voor 5 dagen vakantie.

Toos paardloos

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 14:12

Ik heb een lief buurmeisje en wat betrouwbare vriendinnen die wellicht zouden kunnen invallen...maar eh...
[naam verwijderd] gaat niet vaak op vakantie, liever niet Haha!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 14:24

ik zette mijn pony altijd bij mn oom en tante neer of ik nam haar mee op vakzntie, maar sinds wij 6 paarden hier hebben kan ik dat niet meer ergens anders regelen, maar wij gaan ook niet op vakantie, tenminste ik woon nog thuis en met de hele familie weg doen we meestal een dagje en dan voert een van de mensen die hun paard bij ons stallen. En meestal is er altijd wel iemand thuis van ons die de paarden voert en/of beweging geeft. dus das lekker makkelijk.

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 14:26

wij hebben dus een pensioen paard op stal, dat vrouwtje wilt wel wat doen, ik heb een vriendin die even verder op woont en tegenwoordig een bijrijder, die hem dus kan verzorgen en rijden, dus ik ben helemaal voorzien in de vakantie Haha! moet zeggen dat ik wel een hoop moet opschrijven om het allemaal te regelen hoor!

Barb

Berichten: 12076
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 14:30

Als wij op vakantie gaan dan gaan we maar een weekje per jaar!!
We kunnen niet langer weg in verband met het eigen bedrijf van mijn
vriend.
Maar onze afgelopen vakantie heeft mijn overbuurvrouw ze verzorgd!!
Eten gegeven, op de wei zetten, jaike longeren en berijden!!
En dat is hartstikke goed gegaan *LOL*

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 14:35

Ik ga nooit op vakantie, juist vanwege het feit dat ik pony's heb.
Als ik een keer een paar dagen weg zou gaan, zou ik denk ik m'n buurmeisje vragen.

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 16:34

ik sta met vzpaard op een pension stal dus dat is goed geregeld, ik doe regelmatig het paard van mn instruktrice en das altijd heel fjin! (vorige week toevallig nog!) Mijn nicht heeft ze aan huis staan en haar vriendin doet ze die rijd zelf ook en heeft ook een paard dus das makkeljik en omgekeerd ook! Maar ik ken ook mensen die nemen iemand in huis!

....

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 16:39

Mijne gaat naar een boer toe met allemaal paardjes. Erg gezellig! Wietze vind het ook erg leuk, leuke vriendjes (waar hij nu wel mee naar buiten mee mag), lekker eten (heleboel wortels) en helemaal niks doen waarhij geen zin in heeft!
Dan hebben we allebei vakantie!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 16:54

Mijn vader zorgt voor de paarden als ik weg ben. Als ik zomers op vakantie ga staan de paarden dag en nacht buiten en hoeft hij alleen maar op te letten.

Ik heb vorige zomer een vakantiepension geopend, waar mensen voor weinig geld hun paard konden stallen of op de wei konden zetten en dan werd hun paard helemaal verzorgd, ook gereden of gelongeerd als ze dat wilden. Ik heb dus geen een Huilen reactie gehad!!!

Dus dit jaar bied ik het niet eens meer aan...

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 17:47

Ik sta op stal bij mijn instructeur en hij heeft regelmatig 'vakantiepaarden' staan, zoals wij dat noemen.
Daarvan zijn de eigenaren op vakantie en die willen dat hun paarden goed verzorgd c.q. goed gereden worden. De periode varieert vaak van een paar dagen tot een paar weken.

Voor mij is het dus geen probleem: ik zeg gewoon wanneer ik op vakantie ga, mijn paard blijft in zijn eigen box staan en hij wordt ook nog eens goed doorgereden.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 18:24

Als ik al op vakantie ging (kan nu even niet meer, geen centjes Haha! )
dan ga ik in een tijd dat Isolda en Berber zonder problemen buiten kunnen staan. Zo hoeft mijn zus alleen maar goed op te passen.

Maar eigelijk vier ik mijn vakantie liever thuis. Samen met mijn paardjes!

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 18:27

Gewoon meenemen!!!

Vroeger brachten we ze naar een pensionstalling toe of naar kennissen met een grote boerderij. Maar de afgelopen jaren heb ik ze gewoon meegenomen.

Ik ben al 2 keer een hele zomer naar Texel geweest om daar vakantie te vieren en te werken tegelijk, en ik heb een keer met paarden de Veluwe Trail gereden.

Maar goed, deze zomer ga ik 2 weken naar Spanje, en wat ik dan ga doen met de paarden weet ik nog niet. Ik wil namelijk wel dat ze lekker in conditie blijven.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 18:39

Mijn paarden staan niet aan huis maar ook niet op pension Lachen
Gelukkig lopen er ondertussen genoeg mensjes rond die Pinky voor mij willen doen Lachen
Ik ga in de mei vakantie een weekje naar Turkije. Ik wou eigenlijk niet maar mn ouders wilde erg graag dat ik mee ging... Zucht..
Wel leuk natuurlijk maar een week zonder Pinky... Blerg...

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 18:51

Ik heb het geregeld met zijn "oude"verzorgster!
Daar kan ik het goed mee vinden en die komt nog 1 keer per wek *soms 1/2x,.. dan 1x in de 2weken*
Ze komt in de vakantie iedere dag op en neer gefietst *12 km Knipoog * en vind dat super om te doen! *snap ik!*
En ze rijdt hem dan ook heel de week... dus als ik terug kom is ie goed getraind! *tos heeft zovaak vakantie... dat er best een week trainen vanaf kan! Knipoog *

Verder zet die boer hem op de wei... en houd zijn hooi in de gaten en stal...

Dus daar heb ik wel vertrouwen in...

Ga ook lekker een weekje weg Cool ... MOET alleen Tos een weekje missen... Verdrietig

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 18:59

ik ga 3 weken weg. mijn ouders doen mijn paardje voeren als mijn vriendin ook op vakantie is, en als mijn vriendin er is, die rijdt en poetst en voert dan mijn paard Party!!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 19:17

welke vakantie Verward Knipoog

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 19:23

Is een erg lastig probleem, maar je hebt tegenwoordig toch ook zo'n bureau dat oppas voor je kan regelen?

Wij regelen altijd wat met buren of kennissen, maar toch maak ik me altijd wel zorgen. Dit jaar blijf ik thuis als mijn ouders op vakantie zijn en zijn mijn ouders thuis als ik weg ben.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 19:35

De laatste keer heeft Lisanne haar de hele week gedaan. Dat is eigenlijk het makkelijkste, dat je vaste verzorgster het gewoon kan doen. Haar vader helpt dan ook mee.

De vorige keer heeft Lisanne het ook voor een deel gedaan, maar toen heeft een stalgenoot haar gelongeerd en heeft mijn schoonzusje haar op de wei gezet en binnengehaald. En zijn vrienden nog langs geweest ter controle. (erg eigenlijk)

Eilandje

Berichten: 2823
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 19:39

Wanneer ik op reis ga gebeurt net hetzelfde als iedere maandag tot vrijdag (studentje hé :-( ) & als wanneer ik examens heb (want dan ga ik gedurende langer dan een maand in het weekend niet naar huis): mijn vader gaat haar twee keer per dag eten, drinken & hooi geven & één van mijn vrienden houdt een oogje in het zeil & - indien nodig - smeert hij zomereczeemproducten & mest uit & poetst & rijdt af & toe. Nu ja, ik heb die pony enkel om in het weekend mee te gaan buitenrijden, ze moet dus niet persé in perfecte conditie gehouden worden, & loopt heel het jaar door met vriendjes op de wei, lekker gemakkelijk dus... Dus ik kan mij voorstellen dat het met een stalpaard & niet zoveel hulp niet gemakkelijk is!!

PS off topic: ik vind het verre van ideaal zo hoor, maar wegens een zware studie kan het nu effe niet anders!

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 20:56

Als het om 1 of 2 dagen gaat dan verzorgen de buren mijn paard (gaat over en weer: zij hebben ook paarden die ik op mijn beurt af en toe verzorg)
Als we wat langer weg zijn dan gaat mijn paard naar mijn instructrice. Op "strafkamp" gaat ie dan, zeggen we Haha!

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."

wazzup

Berichten: 636
Geregistreerd: 03-02-02
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 21:41

TIP :
zorg dat iemand in je huis kan intrekken ( tijdelijk ) iemand die goed met dieren kan .......vooral met paarden het is verstandig om iemand te nemen die imker ( imke ) Verward al kent !! dit is voor het paard fijner en voor de gene die er voor moet zorgen ook !

TIP 2 :

er bestaat tegenwoordig pensioen stallen voor paarden ( ook als je op vakantie gaat Haha! )

TIP 3 :

zet dr tijdelijk in een andere stal ( op een manege of op een boerderij die stallen verhuurt wees er alleen wel zeker van dat je paard daar in goede handen is Haha! )

Dit was het wel zon beetje

veel sterkte !!

xxxxxxxies mij .... Pling

Nobody is perfect , my name is nobody Haha! *LOL* * hehe *

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

reactie op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 21:53

Mijn paard staat niet bij mij aan huis, maar bij een kennis. Als ik op vakantie ga, zorgt die kennis voor mijn paard. Lekker makkelijk. staat toch bij hem.
Als die kennis op vakantie gaat, ga ik in die tijd in hun huis logeren.
Cool Heb ik zelf ook even rust (geen gezeik van broertjes en zusjes en ouders) en kan ik lekker voor alle paardjes, en de rest van de beestenboel zorgen.

Hoe beter ik de mens leert kennen,
hoe meer ik mijn hond wardeer.

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 22:03

Optie 1; Geen vakantie Verward
Optie 2: Oppas(maar die is niet te vinden), het gaat vaak niet alleen om paarden, wij hebben nog veel meer beesten en vind maar iemand die wil, kan en waar je een goed gevoel bij hebt. Want dat zijn vaak ook mensen die zelf dieren hebben dus.... druk!
Zelf ben ik graag thuis maar de kinderen zeuren nu toch wel erg dus wie heeft een idee?
(je kan ook moeilijk een vliegtuig in met al dat vee Haha! )


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 36 bezoekers