bedrijven die niets laten horen na sollicitatie gr

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

bedrijven die niets laten horen na sollicitatie gr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 11:30

Hebben jullie solliciteerders daar nu ook last van?
Had vorige week mijn zoveelste sollicitatiegesprek. Ze zeiden na afloop dat ze het een fijn gesprek vonden en dat ze mij deze week maandag of dindsdag zouden bellen. grrr niet dus nu zal ik hun maandag wel weer bellen maar weet het antwoord denk ik toch wel

Waarom komen die bedrijven hun afspraken nou niet na. Boos! Neem je helemaal de moeite vrij te nemen en op eigen kosten daar heen te gaan met alle stress van dien laten ze niet of soms te laat met zo'n banketstaaf standaard briefje van zich horen en dat soms na zelfs twee gesprekken gehad te hebben.
Gaan jullie ook nabellen, laten jullie het zitten onder het mom van ze hoeven me blijkbaar niet of hebben jullie dan zoiets van als zei hun afspraken niet nakomen (beloofd te bellen) dan hoef ik daar al geeneens meer te werken. Dat laatste dat denk ik vaak . Snap best dat ze het druk hebben met al die honderden soms mischien duizenden sollicitanten maar die komen toch niet allen op gesprek en afspraak ik afpraak toch. Ik bedoel als ze dan hun afspraken al niet nakomen laat staan als je daar komt te werken.

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 11:36

Daar heb ik eigenlijk geen last van gehad. Wel dat het wat langer duurde voordat ze belden, maar er is er geen enkele geweest die na een gesprek niks van zich liet horen.

Wel dat ik geen antwoord kreeg op brieven...

Mauwie

Berichten: 358
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 11:55

Ik ken het...ik ga gewoon ee nwinkel binne nals er een briefje hangt dat ze iemand zoeken. En dan zeggen ze jaa eindelijk komt er iemand voor die baan schrijf je gegevens maar op en we bellen je zo snel mogelijk voor een afpraak...en dan hoor ik weer niks Boos!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 11:59

Tja, leuk is het niet natuurlijk, maar het gebeurt spijtig genoeg wel vaak.

Ik zelf zou als ik gesolliciteerd heb en ze zeggen zelf wanneer je van hun zal horen, de dag nadat die dag verstreken is al even bellen om te vragen hoe het zit. Hebben ze er niet bij gezegd wanneer ze iets laten weten bel ik na een weekje ongeveer zelf nog eens terug of ze al iets over de uitslag weten...

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 12:03

Ik maak me er zelf ook schuldig aan Bloos.

Dan zeg ik dat ik begin van de week iets van me laat horen, dat ben ik dan ook zeker van plan. Maar dan vervolgens wordt de telefoon van de kandidaat niet opgenomen, of er komt onverwacht iets met spoed tussendoor (vooral dat laatste) en voor ik het goed en wel in de gaten heb is het alweer half 6/6 uur en is de werkdag voorbij.

Dan probeer ik het de ochtend daarop en als het dan nog niet lukt ook nog de dag daarna. Maar goed, dan kom ik dus eigenlijk mn afspraken niet na Scheve mond.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 12:06

ik heb voicemail op mijn mobiel en bij ons is mijn zus overdags altijd thuis. Maar als ik dit niet zou hebben dan zou ik het wel begrijpen brief schrijven is helemaal veel werk als je meerdere kandidaten hebt en weinig tijd.

Yessy

Berichten: 23024
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 12:10

ja, het begint al bijna te wennen... ik ben al maanden op zoek naar vakantiewerk, heb 3 maanden tijd, dus ik ben echt opzoek naar iets. en er zijn nu al 3 bedrijven die zeggen "we bellen" en dat dus gewoon niet doen, ben er al meerdere keren langsgegaan, mn gegevens nog eens achter gelaten maar nee hoor...

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 12:13

Brief schrijven is eigenlijk minder werk. Gewoon standaardbrief:

'Hierbij delen wij u mede dat u niet wordt uitgenodigd voor de volgende ronde. Vanwege de grote hoeveelheid gesprekken die wij hebben gevoerd is het helaas niet mogelijk om individueel op deze beslissing in te gaan. Mocht u hier nog vragen over hebben dan kunt u contact opnemen met XXXX. Uw gegevens zullen uit privacy oogpunt worden vernietigd'.

Een administratieve kracht hoeft dan alleen nog maar de aanhef en adres goed te typen en dan de boel te versturen.

Ik kies meestal voor bellen. Staat wat persoonlijker en mensen willen toch graag weten waarom ze niet zijn doorgegaan naar de volgende ronde. Maar goed, bellen kost dus meer tijd als je niet direct mensen aan de telefoon krijgt en een paar keer moet terugbellen.
Laatst bijgewerkt door Apple op 18-06-04 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 12:24

bovenstaande brief vind ik ook al stukken netter en eerlijker dan die ik meestal ontvang (als ik al wat krijg sommige laten niets meer horen na een gesprek). Gebeld worden vind ik zelf ook fijner en heb gelukkig voice-mail op mijn mobiel zodat ik die niet hoef op te nemen op mijn werk.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 13:12

ik heb vorig jaar eens goed bekend bedrijf dat meerdere filialen hier in de buurt heeft teruggebelt, mn zus had 2 gesprekken gehad en had dus zelfs andere baantjes even 'in de wacht' gezet omdat ze bij dat 1e bedrijf na het 2e gesprek zeiden dat ze in principe bij hun aan de slag kon en ze haar meteen na t weekend terug zouden bellen om te laten weten wanneer ze precies kon beginnen

toen werd het donderdag en had ik zoiets van oke 4 dagen de tijd gehad, en zij durfde niet te bellen, dus heb ik gedaan alsof ik haar was en gebeld

heb gezegd dat ik het niet bepaald netjes vond en dat ze op die manier wel hun goede naam verspelen omdat heel de kennisenkring niets meer van hun moest weten Schijnheilig

tsja toen zeiden ze wel terug hadden gebeld op ons thuisnummer, maar dat er niemand opnam, goh zei ik das ook vreemd dat jullie dan niet in de nummermelder staan.....

toen stamelde ze nog een keer iets en toen zei ik dus ze het dus echt helemaal verspeeld hadden en dat ik dat heel erg van hun tegen vond vallen, zeker na 2 fijne gesprekken.

de maandag erna kreeg ze een excuusbrief thuis dat er sprake was van een misverstand.... Clown

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 13:42

Ik kreeg net een telefoontje van thuis. Jippie eindelijk een brief. not standaard afwijzing maar goed weten we tenminste waar wij aan toe zijn.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 13:54

Ik kan daar ook echt moedeloos van worden.. als ze een weekje later bellen heb ik daar niet eens zo veel problemen meer mee, maar als ze helemaal niets van zich laten horen.. AARGH! Boos!

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 14:09

Ik heb dat ook overal waar ik solliciteer, nergens handelen ze het netjes af Scheve mond Ik solliciteer bij een kinderkledingzaakje, ze zegt dat ze die week zou bellen ookal zou het niks worden. Niet gebeld natuurlijk. Ik solliciteer ergens anders voor vakantiewerk, 2 keer langs geweest om te vragen of ze al iets wist, ze had er nog niet naar gekeken. Nog een keer langs gegaan, zegt ze dat ze zal kijken of ik er uberhaupt met mijn vakantie bij pas en dan zou ze bellen, nou niet gebeld natuurlijk Boos! Ik solliciteer weer ergens anders, neem de moeite om een treinkaartje van 3,80 te kopen. Gesprek vond ze wel positief maar ze was bang dat ik er met mijn vakantie niet tussen zou passen. Ze zou iig aan het eind van de dag bellen of anders dinsdag, allebei de dagen dus niet gebeld. Heb inmiddels 2x naar dat bedrijf gebeld en dan is ze er steeds niet. Inmiddels heb ik eindelijk werk gevonden, die mensen hebben mij WEL gebeld OK dan! Overal waar ik heb gesolliciteerd laten ze niks van zich horen en moet je er zelf maar achter aan gaan, een brief zou ik toch wel netjes vinden. Ookal ben ik maar 17 dan mogen ze me nog wel op een normale manier behandelen Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 14:16

Ik heb een keer gehad dat ik niet werd teruggebeld. Overigens hadden ze mij benaderd en ik niet hun Haha! Toen ik na een week belde, was de desbetreffende persoon er niet. Savonds belde hij mij, en na veel excuses gemaakt omdat hij dacht dat zijn collega mij zou bellen, en de collega dacht dat hij zou bellen Haha!

Uiteindelijk heb ik er enkele jaren met veel plezier gewerkt Haha!

Verder ga ik met Apple mee, ik maak mij er zelf ook schuldig aan. Door de drukte, enz enz........

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 20:23

Ik heb dat nu ook, nadat ik een proefdag heb gewerkt. Maar dan durf ik weer niet terug te bellen Bloos. Voel me dan zo opdringerig en brutaal en denk van ze willen me blijkbaar niet Scheve mond

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 20:35

Dat voelt idd niet leuk nee Ik heb het zelfs gehad dat ik aan t rijden was en mn telefoon nog op stal lag..Hebben ze maar gewoon mn voicemail ingesproken(dat ik dus niet aangenomen was)..En daarna nooit meer gebeld.. :/

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 23:27

ik heb bij eenuitzendbureau gesolliciteerd op 2 vacatures voor vakantiewerk. 1 in een supermarkt, gevraagde leeftijd was 16-18, en 1 op de waddeneilanden, was vanaf 16 jaar. Ik ben 17 en zou dus perfect daar kunnen werken. Ze waren ook heel positief en zeiden dat ik waarschijnlijk direct aan de slag kon.

wordt ik 2 dagen later opgebeld, hebben ze op mijn voice mail ingesproken "ehm...ja hoi, hier met xxxx, ik heb net nog eens even je cv doorgelezen en je bent eigenlijk te jong....we zoeken oudere mensen, dus voor je vriend is er eventueel nog wel plek, mocht hij interesse hebben."

toen was ik boos!!!! je gaat toch niet 1 iemand afwijzen op iets wat niet eens waar is en dan vragen of mijn vriend nog zin heeft om te komen werken?!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 09:14

zo dat is zeker erg brutaal ja! Zeker foutje van het uitzendbureau die leeftijdseis dan.

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 10:08

Nu ik zelf solliciteer kom ik het ook vaak tegen, maar tegelijkertijd weet ik dat het bij het bedrijf waar ik nu werk ook wel eens voorkomt. Druk, druk, druk, bij het eerste belletje niet thuis, enz. We proberen nu dan maar altijd een brief te sturen, dat is toch wat netter.
Maar het is echt frusterend als je niks hoort. Dan zit je maar te wachten en komt er niets.

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 10:33

Dat is inderdaad gewoon ontzettend asociaal!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 11:29

Ik maak me er ook wel eens schuldig aan dat ik sollicitanten later bel of schrijf dan de bedoeling is. Zeker als PZ iets is wat je erbij doet dan kan het door drukte wel eens wat in de verdrukking komen. Zou geen excuus mogen zijn maar is het wel Bloos .

Als je als sollicitant twijfelt gewoon bellen. Ik merk zelf dat ik bij mensen die zelf terugbellen toch wel geneigd ben om ze het voordeel van de twijfel te gunnen en iemand op gesprek laat komen die ik op basis van een brief bijvoorbeeld op de twijfelstapel heb gelegd.

Andersom gaat overigens ook wel eens op. Een sollicitant schrijft en belt vlak erna dat hij heel graag wil komen. We spreken wat af, door drukte bij de sollicitant kan het alleen op zaterdag. Gesprek gehad, van beide kanten positief. Afspraken gemaakt. De maandag erna contract opgesteld, info boekje en de hele reutemeteut opgestuurd. De persoon ingepland vanaf de datum dat we hadden afgesproken. Na 2 weken belt deze sollicitant op dat hij toch maar besloten heeft om iets anders te gaan doen Verward