griezelige geiten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

griezelige geiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 20:48

Gisteren ben ik na het werk lekker een stukje buiten gaan stappen. Ik stap heel veel buiten op de weg, maar dan meestal aan de hand (ter vervanging van de stapmolen die deze stal niet heeft Haha! ), maar dan blijf ik altijd in de buurt van de stal en loop heen en weer. Nu was ik dus voor het eerst sinds ik hier sta echt "van huis". Meneer vond het in het begin wel een beetje spannend, maar toch ook wel heel erg leuk. Op ons rondje van een half uurtje kwamen we allerlei spannende dingen tegen, maar dat gaf nooit echte problemen. Trakehners zijn bikkels Haha!

Na een half uurtje wilde ik rechtsaf het weggetje naar stal inslaan, maar na 10 meter konden we onmogelijk verder, volgens Nescio dan. Wat was het geval? Rechts van de weg was een weitje met een paar geiten erin. Hij heeft het sowieso al niet zo op geiten, maar nu hing er ook nog eentje in het hek om van de struiken te kunnen eten en dat was dus echt teveel van het goed. Ik heb het een dikke 10 minuten geprobeerd, maar op geen enkele manier kreeg ik hem zover dat hij er langs wilde. Ik besloot er dan maar af te gaan en hem aan de hand mee te nemen. Op dat moment reed een stalgenote mij gelukkig achterop. Zij had een halstertouw in de auto liggen, en heeft Nescio meegenomen. Dat ging nog maar met moeite, maar uiteindelijk lukte het dan toch om de Gruwelijke Geit te passeren.

Gekke beesten....

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 21:13

Wist je dan niet sommige geiten paardenvlees eten?
Komt niet zo vaak voor hoor, ze zijn erg zeldzaam, maar je zult er maar net eentje tegenkomen als paard zijnde, ben je mooi zuur! Moet je altijd rekening mee houden!
Tsssssk dat jij dat niet begrijpt zeg!
Knipoog

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 21:32

Hahaha,
arm dier, en alsnog moest hij die vreselijke angst van jou zien te overwinnen! }>

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

vaaag hè

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 22:14

Ja leuk is dat he haha..Nacino heeft dat ook....honden zijn niet eng hoor, maar kippen en korhoenders???? Soww eerst waren ze eng, maar nu die angst overwonnen is moet je ze aanvallen...ben blij dat er een hek tussenzit !! Frusty

x Elise

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 22:48

Schapen zijn anders ook doodeng ....... vooral als je ze wel kunt horen, maar niet kunt zien!

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 22:52

Pfff! Wat dachten jullie van ezels of struisvogels dan! Die kunnen ook paarden eten hoor....

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 02:11

Ja, die geiten dat weet wat. Bij ons verderop hebben ze ook een heleboel geiten. Nou waren die geiten niet zo heel eng en liep mijn paardje er makkelijk langs. Maar opeens liep er een geit met een lange nek Verward Ja, maar dat hoort niet!! Het was dus een lama *LOL* Ze is er al snuivend langsgelopen... Zelfs nu vind ze die langnekkige geit nog wel wat vreemd, maar ze is er ondertussen achter dat ie niet gevaarlijk is Haha!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 14:14

Ach... Nescio toch, Geiten zijn toch zo lief! Het enige wat ze eten zijn manen en voorplukjes *LOL*

Maar schapen... Nee die zijn pas erg! Helemaal als ze met hun voetjes sompige geluiden maken in de wei. Dat doen ze express, een teken dat ze gaan aanvallen *LOL*
(denkt Isolda, eigelijk lopen ze gewoon weg Haha! )

NiNjA

Berichten: 150
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: Haren / Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 14:21

Ninja was eerst bang voor bonte pony's en paarden.
Maar nu is het bonte paard haar beste vriendin. Lovers

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 15:04

Oh ja, vooral een ezel... Jur schrok zich een hoedje toen zo'n ding begon te loeien.... Haha! Ik lachen...

NiNjA

Berichten: 150
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: Haren / Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 16:52

Jurga schreef:
Oh ja, vooral een ezel... Jur schrok zich een hoedje toen zo'n ding begon te loeien.... Haha! Ik lachen...

Ik zou ook schrikken van een loeiende ezel.
De ezels hier in Groningen balken Haha!
Laatst bijgewerkt door NiNjA op 05-02-02 23:14, in het totaal 2 keer bewerkt

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 23:07

Ik reed een tijdje terug voor het eerst een rondje buiten. Auto's zijn niet eng, fietsen ook niet. Hinnekende paarden zijn wel interessant maar met een beetje aandringen konden we toch weer verder. Maar toen kwam het:

Er kwam ineens een lama aanrennen!!!
Ik lag bijna aan de overkant van de weg in de struiken. We konden inderdaad absoluut niet meer verder. Volgens mij heeft Aaron er nog trauma's van.