From zero to hero?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

From zero to hero?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-04 11:46

Wat kan een paard blijkbaar veranderen in een jaar. Vorig jaar, toen we Nike in de zomer in de grote wei loslieten, heeft het echt wel een poosje geduurd voordat hij de groep hoorde. Hij vond het maar eng in het begin, hield afstand, wat ook niet echt hielp. Halverwege de zomer is hij ook nog eens in elkaar getrapt door een dominant paard. Nee, dan nu.

Bij zijn huidige stal staat (stond) hij een paar uurtjes per dag in de wei met een paard dat te boek staat als vrij dominant en moeilijk. Vorig jaar heeft hij ook alleen in de wei gestaan. We hadden flink de zenuwen dus, toen die twee voor het eerst samen de wei ingingen. Maar het ging goed en zelf heel anders dan we gedacht hadden… Dinsdagochtend was ik voor het laatst (voorlopig) daar op stal en ik kwam de eigenaresse van het andere paard tegen. Wat blijkt? Nike zo'n beetje de baas te zijn van die twee. Komt het andere paard te dichtbij naar meneer’s zin, dan tilt ie even z’n achterbeen op en ander paard kiest het hazenpad. Hij heeft zelfs een keer uitgehaald Bloos . Nou jaaaaaaa. Ik stond echt met mijn oren te klapperen toen ik dat hoorde. Gewoon de omgekeerde wereld!

Dinsdagavond is hij overgeplaatst naar zijn ‘zomeradres’, wat dezelfde locatie is als waar hij vorig jaar zomer stond. Deze keer ging het heel anders, vertelde de eigenaresse. Vol zelfvertrouwen en met veel bravour trad hij de groep tegemoet (die trouwens weer uit andere paarden bestaat, dus daar kan het niet aan liggen) Ik kan er gewoon niet over uit wat een verandering dit is! Ik hoop alleen wel dat hij zich een beetje gaat gedragen…

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.


Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 12:05

Soms....begrijp je niets van de viervoeter Lachen

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 21:19

Haha, dit is een verhaal voor een paardenfilm!

:D M2 + 8 :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, ardanwan, Bielsje, Lanoca, petraaken en 131 bezoekers