Hij staat ingeschreven in het B register van het NRPS.
Ik vraag me af of dat dan niet aangepast moet worden.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Peelie schreef:hm... ok...
Als de ouders onbekent zijn kan dat niet. Dat kan komen doordat de vader een afgekeurde hengst is of dat de ouders daatwerelijk onbekent zijn.
Dan kan er dus geen stamboom aan gehangen worden en dus ook niet worden gezecht dat het een haflinger is.
Amanda schreef:Peelie schreef:hm... ok...
Als de ouders onbekent zijn kan dat niet. Dat kan komen doordat de vader een afgekeurde hengst is of dat de ouders daatwerelijk onbekent zijn.
Dan kan er dus geen stamboom aan gehangen worden en dus ook niet worden gezecht dat het een haflinger is.
Okee, maar hij is qua kenmerken wel echt een haflinger.
Alleen de kleur klopt dan niet. Want dan zou het toch zweetvos moeten zijn ipv palomino.
In het paspoort staat echt bij beide ouders onbekend, zowel vader als moeder.
Zou dat problemen geven op wedstrijden bijvoorbeeld?
Judibo schreef:Goh, zo'n jury hadden wij ook eens.... Die zag Nimmerdor als vader staan (ja, de haflinger) kleur vos... Vroeg ze mij of het wel klopte, omdat er 'vos' stond, terwijl het een haflinger was en of de vader dan wel klopte....
. Als iemand zo'n opmerking tegen mij zou zeggen zou ik zeggen; ach mens krijg de te..ring
en zou ik gewoon weglopen.. Ik zou dat echt niet pikken hoor..

Shauni schreef:Oef. Als iemand zo'n opmerking tegen mij zou zeggen zou ik zeggen; ach mens krijg de te..ring
en zou ik gewoon weglopen.. Ik zou dat echt niet pikken hoor..

knabbelgirl schreef:Mijn merrie staat ook ingeschreven als palamino, wat ze ook is
Zamora schreef:knabbelgirl schreef:Mijn merrie staat ook ingeschreven als palamino, wat ze ook is
dan heb je geen haf??
ni3ki3 schreef:Waarop zij zei: "Nou als er vos staat verwacht ik ook een VOS te zien en geen haflinger".
en zou dat dan niet meer misstaan in de ring dan een haf? of wilt u ons dan voor de pauze/entertainment gebruiken?"

Biebabeloeba schreef:ni3ki3 schreef:Waarop zij zei: "Nou als er vos staat verwacht ik ook een VOS te zien en geen haflinger".
Whahaha ok, wat nu volgt, is zooo flauw, maar moest het gewoon ff kwijt![]()
Als zij zoiets tegen mij zou zeggen, zou mijn antwoord zijn van: "oh een echt vos? Ik wist niet dat je daar ook mee kom dressuren, van hondendressage heb ik al gehoord, maar vossendressageen zou dat dan niet meer misstaan in de ring dan een haf? of wilt u ons dan voor de pauze/entertainment gebruiken?"
Ok, ik weet dat je dit niet tegen de jury kan zeggen, maar man ik zou mezelf moeten bedwingen![]()
knabbelgirl schreef:ik heb geen haf, en wat staat er in mijn profiel? EEN HAFLINGER misschien
Sorry maar een vos heeft bruine of zwarte manen, mijn pony is door 3 dierenartsen EN de DAH en de KVTH als palamino gezet
En de officieele wedstrijden zijn voor KNHS dus KNHS geloof ik, en KVTH l*lt ook maar uit zn nek alstie tegen mij zegt dat haflingers vossen zijn, en bij jou zegt dat het palomino's zijn