Hoefsmidopleiding

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Hoefsmidopleiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 20:50

Voor zover ik weet bestaat er een echte opleiding voor hoefsmid.

Wie kan me hier meer over vertellen?


cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 21:14

In Deurne geven ze toch deze opleiding?

Ik kan er helaas niet meer over zeggen, ik dacht dat er meedere lokaties waren op deze opleiding te volgen, maar weet alleen deurne te noemen, sorry

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 21:15

Volgens mij kan je die opleiding in Deurne volgen (www.helicon.nl). Als ik het goed heb doet KellyenXena op Bokt die opleiding. Misschien kan je haar een pbtje sturen Lachen.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 21:36

Ja, van Deurne weet ik. Maar ik vraag me af of er nog meer plekken zijn om deze opleiding te doen.

Ik zou dit namelijk graag doen, maar dan moet t wel te combineren zijn met studeren/werken, want ik heb geen zin om voltijd een hoefsmidopleiding te doen.
Ik wil het echt voor erbij uit pure interesse. Als hobby meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 21:59

Volgens mij is er ook een cursus bekappen, laatst een topic over geweest. Met de zoekmachine vind je hem wel Lachen.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 22:26

AOC de groene welle in Zwolle geeft ook hoefmid opleidingen.
Ze geven daar ook de curses hoefbekappen.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 22:47

Klopt,ik heb het eerste jaar van de hoefsmid opleiding in deurne gedaan..Ben nu sinds een week gestopt,wegens rugklachten..( Huilen Was het liefste gewoon doorgegaan!!)

De opleiding is heel erg leuk! Je kan kiezen uit 2 opleidingen..De eerste is een contractcurcus, hiervoor moet je al het een en ander kunnen..Deze opleiding duurt 2 jaar en is 1 dag per week naar school.Je moet hiervoor geloof ik ook een 'toelatingstest' doen.

De tweede opleiding (mbo) duurt 3 jaar. Het eerste jaar ga je 2 dagen per week naar school..Het tweede en derde jaar ga je 1 dag per week naar school.

Bij beide opleidingen moet je wel 20 uur per week stage lopen (minimaal,al heb ik het idee dat hier niet streng naar wordt gekeken..Bij mij iig niet.Ik ken nog een meisje die die opleiding doet,die nog nooit stage heeft gelopen Bloos! )

Ik had het echt enorm naar mijn zin op school en vind het heel,heel erg dat ik ermee ' moet ' stoppen!


Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:30

In zwolle is ie idd ook! Ik ben nog op de open dag geweest. Als je interesse hebt kun je gewoon contact opnemen met de groene welle, krijg je een heel info pakket thuisgestuurd!

Faber quisque fortunae suae

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 11:16


OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, GrapeshotBot, Nowiexx en 97 bezoekers