Eerste concours zonder wp...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Eerste concours zonder wp...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 22:26

*huil* Verdrietig Scheve mond

De laatste week ging het al bar met rijden....weet echt niet waar het aan ligt, maar we (paard en ik) zitten in een behoorlijke dip. Hij wordt sterk en ik heb even niet de capaciteiten om het op te lossen. Vandaag vertaalde zich dat in de punten in de proeven. Voor de eerste keer kon ik huiswaarts keren zonder punten. 1e proef was goed voor 148 punten en de tweede scoorden we 154 punten (L2).......Wat een domper, maar het past helaas wel in het beeld van de laatste week. Gelukkig heb ik morgen les....om het zondag opnieuw te gaan proberen. Het is wel een domper hoor, als je normaal gesproken altijd lekker scoort.....Ben heel benieuwd waar het aan schort, het is mij niet helemaal duidelijk; kon ook heel weinig met het commentaar op mijn protocol.


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 22:33

Huil ?
Kom op he Knipoog

Iedereen heeft weleens zo'n periode dat het even wat minder gaat.
Da's niet leuk, maar het hoort bij "onze sport"; of gewoon bij het leven zelf Knipoog
Kop op, het komt allemaal wel weer goed Ach gut
En misschien zelfs wel beter dan voorheen: soms moet je een stapje terug doen om 2 stapjes vooruit te kunnen zetten Knipoog

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 07:51

Kun je de storm niet de schuld geven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 08:19

Die dipjes horen er echt bij, iedereen komt ze tegen. Na een lesje zal het je wel helder zijn. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 08:59

Nee kan helaas de storm niet de schuld geven, haha, mijn paard was er inderdaad wel lekker wakker van Haha! , maar het ging de hele week al knap waardeloos; hij heeft ontdekt dat ie zichzelf heel sterk kan maken Scheve mond en ik weet even niet hoe ik het moet oplossen. Normaal gesproken drong ik wel tot 'm door, maar dat schijnt nu iets moeilijker te zijn....

Ja dipjes horen er inderdaad bij, daar ben ik me wel van bewust, maar meestal als ik een matige proef rijdt, valt het in de punten nog enigzins mee en dat viel nu gewoon vies tegen. Ach ja, hier leer ik ook weer van En ik ben ook heel benieuwd wat mijn instructrice zegt vanmiddag.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 09:17

Soms is "iets anders doen" de oplossing. Buitenritjes, springen, balkjes lopen etc. Soms wil ook een ander bitje wel helpen, geen martelwerktuig maar gewoon enkel gebroken i.p.v dubbel gebroken o.i.d. Gewoon om zijn aandacht weer bij de les te krijgen. Geen paniek, want we hebben het allemaal wel gehad.

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 09:45

Dipjes horen er idd bij. Ik kom ook wel eens met punten onder de 150 thuis, daar ben ik ook niet blij mee.
Even doorbijten, je krijgt hem er heus wel doorheen!

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 09:46

Tja, een paard is geen motor... Mag toch ook wel eens even een dipje hebben Knipoog.
Succes hoor, het komt allemaal wel goed !

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:04

kiezen opelkaar en trainen

Waar moet je zondag heen? Warffum toevallig? Waarschijnlijk zit ik dan bij je in de ring (moet ook l2)

Succes Party!!

:){


Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:15

Gewoon doorgaan en lekker doortrainen, zit zelf momenteel ook in een (m2)dip. Maar ach,daar komen we wel weer uit!

En weet je....jouw punten zijn helemaal nog niet zo slecht hoor. Voor de L2 heb je goedgereden, het was alleen minder voor de M1 (zegt mijn instructeur altijd Haha! ).

Succes.

^&+ 20 mei 2016

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:44

Hee kom op. Zondag gaat het vast beter en rij je wel weer punten. Ik baalde ook gigantisch de eerste keer toen ik geen punten had. Wat was ik boos Haha!. Gewoon doorgaan met rijden en plezier hebben, dan komt er vanzelf verbetering en kun je hem wel de baas als ie weer zo sterk wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 11:00

kimmy schreef:
kiezen opelkaar en trainen

Waar moet je zondag heen? Warffum toevallig? Waarschijnlijk zit ik dan bij je in de ring (moet ook l2)

Succes Party!!



Ja, ik moet idd naar Warffum
Jij ook succes! OK dan!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 18:15

Ik had je punten ook op het beeldscherm zien staan, vandaar dat jullie al gelijk weg gingen...
Tja, er komt ooit eens een moment waarop het even wat minder makkelijk gaat en je misschien zelfs wel een terugslag krijgt...
Tot nu toe gingen jullie als "Speedy Conzales" door de klasses heen!!!
Jullie komen ook hier vast snel weer uit!

Ik zit nu ook met angst en beven te wachten op het wedstrijddipje want ook Moenira maakt zich de laatste tijd veel sterker en blijft er vaker tegenin duwen in plaats van lekker er doorheen te zakken.

Train ze, en veel succes Zondag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 20:27

We zijn niet meteen weggegaan, maar hebben inderdaad niet heel erg lang meer gewacht.

Heb vanmiddag lekker getraind bij Nella en ga er zondag met frisse moed tegenaan, volgens haar moet ie het zat aankunnen. Ze was het wel met me eens dat ie zich ontzettend sterk maakt en dan vrijwel onbestuurbaar is, gelukkig heb ik wat tips meegekregen en die ga ik proberen te gebruiken. Mijn paard is een 'stresskip' zegt Nella Haha!

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 19:59

Oscar schreef:
Huil ?
Kom op he Knipoog

Als ik elke keer moest huilen als we geen wp hadden, dan was de wereld al overstroomd Haha!

Mooi dat de les beter ging! Soms moet je gewoon wat lagere punten hebben, daar leer je van, en des te mooier is het als je weer winst rijd! En 154 is toch best netjes?

Succes morgen!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 11:57

Als je gewend ben tussen de 160 en 175 punten te rijden dan is 154 niet echt veel, en een traantje bij 148 ook wel logisch... Maar hier leer je ook weer van! Ik ben benieuwd hoe het vandaag gegaan is Nina!!!
Laat je het even weten?
Liefs Joyce

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 12:09

Picasso schreef:
We zijn niet meteen weggegaan, maar hebben inderdaad niet heel erg lang meer gewacht.

Heb vanmiddag lekker getraind bij Nella en ga er zondag met frisse moed tegenaan, volgens haar moet ie het zat aankunnen. Ze was het wel met me eens dat ie zich ontzettend sterk maakt en dan vrijwel onbestuurbaar is, gelukkig heb ik wat tips meegekregen en die ga ik proberen te gebruiken. Mijn paard is een 'stresskip' zegt Nella Haha!


En kom je vanmiddag de winstpunten weg pikken??? Haha!
Hou er wel wat voor mij over hé?! Knipoog

:){

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 11:20

joyce B schreef:
Als je gewend ben tussen de 160 en 175 punten te rijden dan is 154 niet echt veel, en een traantje bij 148 ook wel logisch... Maar hier leer je ook weer van! Ik ben benieuwd hoe het vandaag gegaan is Nina!!!
Laat je het even weten?
Liefs Joyce



Hey Joyce, ben niet gegaan gisteren; paard liep me niet naar de zin, hij was wat onregelmatig en niet zuiver dus. Maar ik zie je a.s. zaterdag op de kring wel Lachen

Kimmy, jammer dat ik je niet meer gezien heb, maar jij gaat als een trein hè?? OK dan! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 11:24

Hee joh! Kop op......iedereen heeft weleens momenten dat het eventjes wat minder gaat. Gewoon lekker doorrijden en die punten komen vanzelf wel weer Haha!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 13:32

Picasso schreef:
Hey Joyce, ben niet gegaan gisteren; paard liep me niet naar de zin, hij was wat onregelmatig en niet zuiver dus. Maar ik zie je a.s. zaterdag op de kring wel Lachen

Kimmy, jammer dat ik je niet meer gezien heb, maar jij gaat als een trein hè?? OK dan! Lachen


mazzel dat je niet geweest was, banen was kl*te en ze liepen rete zwaar erop. Mirk had er echt moeite mee.

Mirk loopt inderdaad erg goed laatste tijd , nog 1tje!

:){

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 14:05

het is wel erg vervelend als er niet op je protocol staat wat je fout doet. dan kan je ook niet oefenen voor de volgende keer.. ik heb dat ook vaak gehad hoor

    Emily Nevita L2 + 2 <3
      Lief, jij blijft jouw leven lang bij mij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 14:33

Pipo schreef:
Hee joh! Kop op......iedereen heeft weleens momenten dat het eventjes wat minder gaat. Gewoon lekker doorrijden en die punten komen vanzelf wel weer Haha!



Ja Pieps Lachen
Heb bij Nella gelest en ga a.s. vrijdag weer; effies de puntjes op de i zetten! Haha! Hij liep vanochtend errrrug fijn! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 14:34

kimmy schreef:
mazzel dat je niet geweest was, banen was kl*te en ze liepen rete zwaar erop. Mirk had er echt moeite mee.

Mirk loopt inderdaad erg goed laatste tijd , nog 1tje!


Goed joh!
Super!
Hoop je toch binnenkort eens te zien met je wonderschimmel Lachen
Ik moet overigens nog 3 vor het M1.

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 15:18

jmmr hoor!
volgende keer beter!

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 15:20

Picasso schreef:
Goed joh!
Super!
Hoop je toch binnenkort eens te zien met je wonderschimmel Lachen
Ik moet overigens nog 3 vor het M1.


zo'n wonderschim is het ook weer niet hoor Haha!... Heel eenvoudig ding, wat wel goed zijn oefeningen afrond dus een winstpunt Haha!

Ga je direct over wanneer je 10 hebt?

:){


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 bezoekers