Wie heeft er een JC zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Wie heeft er een JC zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-04 07:54

Ik ken deze eigelijk niet echt en vroeg me af hoe ze waren om te rijden, qua diepe zit en kniewrongen.


Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 08:01

ik heb de JC saphir er mooie diepe zit en stevig kniewrongen waardoor je lekker stevig zit.

heb wel de duurdere leersoort Scheve mond

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-04 08:13

en je bent er dus tevreden over. Ik koop mss over een paar weken een dressuurzadel maar heb echt geen idee welkeen.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-04 08:15

Wat is dan het verschil tussen de Saphir en de Quantum. ik had de Quantum gezien en die vond ik wel leuk, wel iets duurder dus zal het ook wel goed zitten qua leersoort zeker.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Quincylady

Berichten: 168
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 08:23

JC saphir deze heb ik ook en ben er ook zeer tevreden over. Ik heb een een VZH tegen dressuur aan. Maar ben wel van plan om een dressuur zadel te nemen. Deze wordt dan ook zeker van JC

Eefje & Breitling R.......Mijn schatten voor eeuwig
Profiel Bijgewerkt!

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 08:38

op de gehandicapten manege hier hebben ze allemaal JC's VZH.. ik vind het een verschrikking om op te zitten..ze slijten ook erg snel...heb laatst ook op een dressuur JC gezeten dat viel me mee..maar de kwaliteit van de zadels vind ik niet echt geweldig

If blood will flow when flesh and steel are one. Drying in the colour of the evening sun
Tomorrow's rain will wash the stains away. But something in our minds will always stay


Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-04 08:40

ow jammer. ze zagen er nochtans goed uit vond ik. je hebt natuurlijk ook verschillende prijs en kwaliteitsklasse he. Kan het daar niet aan liggen?

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 08:43

dat zou kunnen ja..denk dat de zadels nu 6 jaar oud zijn.. en ik denk dat de helft al echt helemaal op is.. op een manege worden ze natuurlijk intensiever gebruikt... als jij er lekker op kan zitten dan is het goed.. maar ik vind ze geloof ik nog best duur.. wat kost een JC dressuur nieuw ? zo'n 600 euro ? daar heb je ook een hele leuke tweedehands voor van bv.. kieffer of stubben

If blood will flow when flesh and steel are one. Drying in the colour of the evening sun
Tomorrow's rain will wash the stains away. But something in our minds will always stay

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-04 08:55

ja dat is idd waar. daarom dat ik ook nog even gewoon rondkijk en vraag.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Quincylady

Berichten: 168
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 09:00

Ik heb mijn zadel nu ook al een tijdje maar ik heb echt nog geen last van slijtage?? En het zadel wordt bijna elke dag gebruikt. Maar je heb natuurlijk ook verschillende soorten. Ik heb welleens zadels van jc gezien dat ik dacht jezus :S. Maar die zijn natuurlijk ook weer een stuk goedkoper. Het is maar wat je er voor uit wil geven.

Eefje & Breitling R.......Mijn schatten voor eeuwig
Profiel Bijgewerkt!

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 09:53

supersambo schreef:
op de gehandicapten manege hier hebben ze allemaal JC's VZH.. ik vind het een verschrikking om op te zitten..ze slijten ook erg snel...heb laatst ook op een dressuur JC gezeten dat viel me mee..maar de kwaliteit van de zadels vind ik niet echt geweldig


Mijn JC zadel is nu 1.5 jaar oud. Nog geen slijtageplekje te zien. En hij zit heerlijk. Tot nu toe ben ik er zeer tevreden mee...ik heb hem destijds voor 500 euro gekocht, bij iemand die hem bijna voor de inkoopprijs verkocht.

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:01

Laatst moest ik ook op een een paard rijden met een JC dressuurzadel. Zelf heb ik een Kieffer veelzijdigheid, maar die JC was echt een genot voor mijn achterste! Knipoog Echt een aanrader dus! Mijn volgende zadel wordt ook zeker te weten een JC! *LOL*

marianna

Berichten: 3031
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Warten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 12:21

Ik heb ook JC gereden en ik moet zeggen dat ze ontzettend lekker zitten en je een goede houding geven. Helaas past een JC niet goed op mijn huidige paard dus nu heb ik een ander

Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 14:29

Heeft iemand ook de JC Dressage. Die heb ik te koop zien staan en vind die er op zich wel goed uitzien...Iemand?

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 15:48

Op de manege rijd ik het paard waar ik altijd mee rijd ook met een JC zadel. VZH richting dressuur, geloof ik. Zit wel lekker Lachen

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 15:49

ik heb jc Saphir vzh zadel. Zit lekker diep, en ook voor springen kan hij goed. Ik vind hem ook lekker zacht zitten! Dus ik ben tevreden...

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 15:51

ja er zijn verschillende ¨prijzenklasses JC 's
dus ook beteren en slechte kwaliteit.
ze varieeren van prijzen 300 tot 800,-
ik heb een van 800,- en bevalt erg goed en slijt niet snel en zit super zacht . blijft mooi liggen dus ben erg tevreden en zal zeker een dressuur ook komen volgend jaar

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 15:56

Wij hadden ook zo'n zadeltje, vzh.
Ik weet alleen niet meer precies welke het was..
We hebben er iig zolang we het hadden, geen problemen mee gehad. In het begin zat het echt verrot, maar na een tijdje went het wel. Lachen

how sweet can it be to be loved by you

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 16:53

Zijn redelijk goede zadels, echter niet geschikt voor mensen met langebenen, ze leveren geen extra grote zweetbladen namelijk. Maar de zit en pasvorm is niet verkeerd.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-04 17:15

Ik had dus deze gezien en qua vorm stond hij me wel aan. het is de JC quantum.
Het is dus wel degelijk een dressuurzadel die ik wil, veelzijdigheid heb ik maar ik zit iets netter op een dressuur.
Afbeelding

Het zadel moet ook een beetje algemeen zijn qua pasvorm. bij de kieffers weet ik dat dat normaal niet zo'n probleem is. lukt dit ook bij deze zadels?

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 18:29

deze zadels passen heel goed en vele boommaten.
ik heb eeb haflinger en mijn zadel moest ondanks de vele boommaten toch wat wol uigehaald worden om nog wat te zakken.

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 19:38

Je moet wel van zo'n diepe zit houden, ik zit daar niet lekker in/op.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 20:25

Ik vind het fijne zadels, ik heb op dezelfde manege gelest als waar SuperSambo het over heeft, de zadels waren toen nog nieuw, maar ik vond ze erg fijn zitten. Ik wil zelf graag een JC dressuur.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Esther_1985

Berichten: 1117
Geregistreerd: 22-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 20:46

ik heb een jc vzh en ik vind het een heerlijk zadel!!!

Er is geen geheim zo diep, als dat tussen een ruiter en zijn paard.

wendyke
Berichten: 2258
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 21:20

ik heb een jc dressuurzadel en met een diepe zit (moet je wel van houden)

ik vind het gewoon een kei fijn zadel ik heb heb 2de hands gekocht is voor 450 euro en ziet er perfect uit en zou geen ander zadel willen.
succes ermee
groetjes wendy


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers