Leuke stallen omg. zoetermeer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Leuke stallen omg. zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 21:52

Naar aanleiding van het topic van Sily.. Haha!

wie weet er leuke stallen omgeving zoetermeer?

iets buiten zoetermeer mag ook, maar niet ver, moet er wel op de fiets heen kunnen, wil mn brommer stuk gaan.

wat moet er zijn?

goede bak.
losgooibak om te longeren e.d.
weidegang in de zomer, min van 8 tot 5.
en naar buiten in de winter.

waar staan jullie op leuke stallen omg. zoetermeer?

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 22:52


DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 23:09

als jij me elke dag komt halen en weer thuis brengt wil ik er wel samen met jou staan Haha! Haha!

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 23:12

ziet er wel leuk uit trouwens.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 08:38

Ik sta op stal Groenewoude in hazerswoude dorp.
Waarschijnlijk ook te ver?

gr

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 09:02

Sily schreef:
www.stalindelft.nl

Ziet er wel geinig uit...misschien iets te ver voor jou?



aardige stal, maar ik ben er met Mirage weggegaan ivm de erg slechte en zware rijbak, reed m'n paard verrot daar........zonde, want verder hebben ze alles wat je nodig hebt en de locatie is super !

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 09:09

Ik ben bij stalindelft geweest en ik vond het behoorlijk tegenvallen. Slechte bak idd en ik vond die stallen een tochthol.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:27

Overigens moet ik zeggen dat het bij Van den Akker redelijk geregeld lijkt. Betaalbaar, ruime lichte stallen, onbeperkt strogebruik, worden buitengezet en binnengehaald, gevoerd, medicijnen worden gegeven, bak wordt regelmatig gesleept en gesproeid. Het is alleen jammer dat ze in de winter niet buiten komen. Ik ben dan natuurlijk maar bijrijder, misschien ziet een eigenaar het anders.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:53

Tessebes schreef:
Ik ben bij stalindelft geweest en ik vond het behoorlijk tegenvallen. Slechte bak idd en ik vond die stallen een tochthol.


Vergeet ook vooral het slechte uitmesten en het voeren niet...

Misschien dat dat in de loop van de jaren verbeterd is maar toen ik er stond was het echt een crime, en maar beweren dat ik een vies paard had... tttuuuuuurrlijk..... Knipoog
Bak vond ik in die tijd nog wel redelijk te rijden, ben nu erger gewend,hihiihi, schijnt nu ook nieuwe bodem in te liggen.
Gewoon langsgaan zou ik zeggen, dan weet je meteen waar je aan toe bent.

kirstin
Berichten: 478
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: berkel city!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:57

DANIenVLIEG schreef:
Naar aanleiding van het topic van Sily.. Haha!

wie weet er leuke stallen omgeving zoetermeer?

iets buiten zoetermeer mag ook, maar niet ver, moet er wel op de fiets heen kunnen, wil mn brommer stuk gaan.

wat moet er zijn?

goede bak.
losgooibak om te longeren e.d.
weidegang in de zomer, min van 8 tot 5.
en naar buiten in de winter.

waar staan jullie op leuke stallen omg. zoetermeer?



Ik ken een leuke stal in berkel en rodenrijs. Ik rij daar 2x in de week een paard van iemand die zwanger is. Ze hebben een plekje vrij. Er is een bak aanwezig, weiland (niet de hele dag, maar ze worden buiten gezet en naar binnen gehaald) Verder weet ik het niet precies, maar als je geintereseerd bent kan ik je het telefoonnummer geven.

(ik werk overigens in zoetermeer, en het is op de fiets een half uurtje)

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 11:08

Vippie schreef:
Vergeet ook vooral het slechte uitmesten en het voeren niet...

Misschien dat dat in de loop van de jaren verbeterd is maar toen ik er stond was het echt een crime, en maar beweren dat ik een vies paard had... tttuuuuuurrlijk..... Knipoog
Bak vond ik in die tijd nog wel redelijk te rijden, ben nu erger gewend,hihiihi, schijnt nu ook nieuwe bodem in te liggen.
Gewoon langsgaan zou ik zeggen, dan weet je meteen waar je aan toe bent.


Ik ben geweest toen die nieuwe bodem er nog geen week in lag en het was een zwembad. Haha!
Met het uitmesten en voeren heb ik geen ervaring, daar kan ik de stal niet goed genoeg voor. Na het zien van het zwembad en de stallen ben ik omgedraaid. Knipoog

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 11:38

oops , dubbel post
Laatst bijgewerkt door zobras op 18-06-04 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 11:40

www.stalwooning.nl . Echter moet je wel bagger veel geld hebben wil je daar staan. De stalhuur is nu niet meer in verhouding met wat wordt aangeboden, maar het heeft verder wel wat je wilt.

Het is aan dezelfde straat als de stal waar Kirstin het over heeft, ietsje dichter bij Zoetermeer. Stallen zat vrij (gek he, als het zo duur is).

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 13:41

tja mijn stal is idd niet slecht maar ik baal er gewoon van dat de paarden in de winter niet uitgaan.
en vlieg heeft gewoon veel beweging nodig.

verder iemand nog ideeen?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 13:51

In Stompwijk heb je toch nog wel wat? Vraag het anders eens aan Tamara of Michele.

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 13:53

ja dat weet ik allemaal wel, die ken ik ook, maar vind het een beetje een rotzooi daar, en michelle ne tamara zoeken richting hazerswoude en dat is te ver voor mij.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 13:55

En zit er verder aan die dijk niks? Richting Leidscheveen zit toch ook nog een stalletje?

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 14:03

Als je de weg waar onze stal aan ligt door rijd dan heb je nog wel een stal waar ze in de winter buiten staan. Mooie bak hebben ze daar. Hoe duur stalgeld daar is weet ik niet, maar heb eens gehoord dat het boven de 250 ligt.
Stal wooning ben ik laatst even gaan kijken, mooie stal maar veel te duur en te ver weg. Wij kijken inmiddels niet meer in hazerswoude omdat dat te ver weg is voor mij. In stopmwijk heb je dat ventje wat jou gebeld heeft, en naja groene meer weet je ook natuurlijk.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 14:15

*kuch* boven de 250 euro! Dat is wel een hoop ja.
Er stond laatst nog een advertentie op marktplaats van een stal in zoeterwoude, dat is volgens mij ook wel te doen vanuit zoetermeer.

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 14:28

Er staat ook iets van natuurlijke loopstalling (weet even niet in welke plaats dat is), op de foto ziet dat er leuk uit. Ik ben een keer met tamara naar die weg gereden waar het hoort te zitten maar vanaf die weg zagen we het echt nergens liggen, om alle erfen op te rijden is ook wat he Haha! Je paard kan daar buiten en binnen staan wanneer die wil, ze hebben een bak maar die was wel klein geloof ik.

Je zou ook eens kunnen kijken naar stallen richting leiden, bij de vlietlanden ofzo. Denk dat je er daar misschien 5 min. langer over doet dan nu naar stal.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 14:33

Ja, het paardenparadijs of zo. Ik heb de site gezien, ik vond het eerlijk gezegd een beetje vaag. Ze hadden volgens mij ook erg weinig land.

meloentje

Berichten: 208
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 14:40

en gouda? is gouda een beetje te doen voor jou? ligt ook wel een stukkie verder, maar daar is wel een goede buitenbak (geen goede binnenbak), kan je paard in het land en wordt wel goed gevoerd geloof ik....uitmesten moet je geloof ik zelf doen. tis niet een hele goede manege vind ik zelf, maar met een eigen paard is het opzich wel leuk...alleen ff kijken of er een plekje vrij is. je kan hier alleen niet mooi buitenrijden...geen bos, zandvlakte en bijna geen ruiterpaden.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 14:49

Volgens mij moet Dani ook op de fiets kunnen en dan lijkt Gouda me een beetje ver. Haha!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 14:51

_Michelle_ schreef:
Er staat ook iets van natuurlijke loopstalling (weet even niet in welke plaats dat is), op de foto ziet dat er leuk uit. Ik ben een keer met tamara naar die weg gereden waar het hoort te zitten maar vanaf die weg zagen we het echt nergens liggen, om alle erfen op te rijden is ook wat he Haha! Je paard kan daar buiten en binnen staan wanneer die wil, ze hebben een bak maar die was wel klein geloof ik.

Je zou ook eens kunnen kijken naar stallen richting leiden, bij de vlietlanden ofzo. Denk dat je er daar misschien 5 min. langer over doet dan nu naar stal.


Die stal is naast de DHZ stal van Leo, aan de zoetermeerse kant, nr 36 geloof ik. Woonhuis met veel bomen en groot hek, en aan de achterkant zijn de paarden.
Hele leuke mensen, vond het enige minpunt dat de paarden nergens lekker op stro kunnen liggen, ze hebben in de binnenstal alleen rubber matten. Maar verders prima plekje.....

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 14:54

Makhali schreef:
Ik sta op stal Groenewoude in hazerswoude dorp.
Waarschijnlijk ook te ver?

gr


hé! daar fiets ik een paar keer per week langs om naar mn verzorgpaarden te gaan *LOL*