aso's op de weg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

aso's op de weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-02 22:00

Gisteren kwamen we terug van een lekkere lange bosrit en moesten we met de paarden nog even een viaduct over. We lopen dan met de paarden een beetje naar het midden omdat het niet zo'n veilig idee is om vlak langs de rand te lopen op zo'n hoge paardenrug en de auto's respecteren dat meestal wel en die rijden dan een minuutje rustig achter de paarden aan om de overkant te bereiken. Gisteren was er dus eentje die duidelijk geen geduld had. Ik liep voorop met Lois en hoorde een flinke tik (stijgbeugel tegen stijgbeugel dacht ik want ik zag het niet) en komt er in 1 keer een auto van achteren langsscheuren. Bleek dat die auto tegen de voet van degene die achter me reed was geknald waarbij de spiegel omgeklapt was. Zij en het paard hadden gelukkig niks maar waren wel flink pissig. Gelijk aangifte gedaan natuurlijk dus ik ben benieuwd of we er nog wat van horen. Beetje associaal wel zoiets Boos!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 21:49

mocht zoiets weer gebeuren probeer altijd het kenteken v/d auto te lezen,want daar hebben ze heel veel aan.Zo heb ik ook eens aangifte gedaan.Het ging wel om iets heel anders,maar dezelfde dag nog werd hij aangehouden.OOk al is er nog niets gebeurd,maar heb ik alleen al een vermoede sla ik het kenteken even op in m'n geheugen je weet maar nooit.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 21:58

hebben wij ook altijd een weggetje die heel mal is aan beide kanten een sloot..
en de meeste auto's blijven dan netjes achter je maar ja sommige gaan helemaal uit hun dat keihard tuteren raampje open schelden als een gek.. die woorden zijn niet voor herhaling vatbaar is!!

zeker associaal is het!! Boos! sommige mensen hebben altijd haast nooit geduld en denken alleen maar aan zich zelf Boos!

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 22:05

Sowww veel asos op de weg! Pas nog een campinavrachtwagen, we stonden rustig te praten met iemand midden in het dorp met de paarden...stormt er keihard een vrachtwagen de hoek om ...en niet reageren als je vraagt of ze langzaam voorbij willen rijden! Neeeej keihard voorbijscheuren, ik dus in een soort travers-galopactie de stoep over....L*L.... Boos!

Maarja....gelukkig geen sloten of prikkeldraad om in te belanden

Greetzz Elise

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 22:34

Ik kan ook niet tegen zulk gedrag!! Inderdaad altijd kenteken noteren, die kan de politie natrekken bij het RDW (kan ik lekker ook op mijn werk }> ) Maar mij gebeurde gisteren dit:

Nadat ik heerlijk gereden had ging ik met Jaike even wandelend langs de weg. Ik ernaast zij lekker een zweetdeken op.
Komt er zo'n gevaarlijk bordeauxrode Peugeot 205 aanrijden met 5 randdebielen van het mannelijke geslacht die het geweldig vonden om zo hard mogelijk langs ons te scheuren!!!
Oh ik kon het wel uitschreeuwen en ze zagen dat ik pistof was. Jaike bleef gelukkig doorlopen alsof er niks aan de hand was. Nog geen 5 minuten later kwam hetzelfde k l o t e autootje opnieuw keihard aanscheuren zonder af te remmen, ik ging al iets in de berm lopen. Jaike had weer nergens last van. Aan het einde van de weg loopt een bocht, als je iets rechtdoor gaat dan sta je in mijn voortuin. Deze eikels stopten en hingen met hun arm zwaaiend uit het raam. Gut wat waren ze lollig!!!

Ik was dus al bijna thuis, ik weet niet wat ik had gedaan als ze nog een keer langs waren gereden
Extreme duivel

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 03:37

Barb schreef:
Nog geen 5 minuten later kwam hetzelfde k l o t e autootje opnieuw keihard aanscheuren zonder af te remmen, ik ging al iets in de berm lopen.


Als ik een auto aanhoor komen die naar mijn idee te hard rijdt, ga ik standaard midden op de weg wandelen / rijden.
Ik blijf net zo lang in het midden tot ze afremmen en ga dan netjes opzij en bedank ze vriendelijk! Haha! Meestal werkt dit wel.
Niemand zal zo aso zijn om dan nog door te scheuren!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-02 08:33

degene waar tegenaan gereden is heeft idd het nummerbord onthouden. Ik ben wel benieuwd of we nog wat horen want de vrouw van de politie zei ook al dat dit behoorlijk aso was en ze d'r gelijk werk van zou maken. Claxonnerende idioten heb ik ook al vaker meegemaakt maar dat ze tegen iemand aanreden was de eerste keer voor mij Boos!

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 10:46

Buitenzorg"]
[quote="Barb schreef:
Nog geen 5 minuten later kwam hetzelfde k l o t e autootje opnieuw keihard aanscheuren zonder af te remmen, ik ging al iets in de berm lopen.


Als ik een auto aanhoor komen die naar mijn idee te hard rijdt, ga ik standaard midden op de weg wandelen / rijden.
Ik blijf net zo lang in het midden tot ze afremmen en ga dan netjes opzij en bedank ze vriendelijk! Haha! Meestal werkt dit wel.
Niemand zal zo aso zijn om dan nog door te scheuren!
[/quote]

Kijk naar het verhaal van Natascha, die liepen ook midden op de weg en toch rijd er iemand tegen een van die paardjes aan!! Mensen zijn dus wel degelijk zo aso om door te rijden. Vooral als het gaat om het mannelijke geslacht. Die willen een beetje spanning en sensatie op hun saaie zondagmiddag. Dus als je dan toevallig een paard tegen komt wat misschien wel eens op hol wil slaan als je met een gang van 100 km/pu langs komt scheuren!! Boos!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 10:47

Mijn stalgenoot, "ikke" hier op Bokt, heeft ook eens zoiets meegemaakt, vertelde hij laatst.

Hij reed op een niet te breed bospad met zijn paard Patricia. Komt er ineens een 4x4 die per se erlangs wilde dringen. Gery probeerde nog om Patries met z'n been wat verder aan de kant te duwen, maar hij knalde met zijn beugel tegen de jeep. Die vent stopte ook nog omdat hij de schade bij Gery's verzekering wilde verhalen. Nou, zei, Gery, je mag best mijn gegevens hebben, want de verzekering trapt daar toch niet in. Het is nl. iedereen verboden zich zodanig te gedragen dat het verkeer, en dus ook de ruiter, op de openbare weg in gevaar gebracht wordt. (Wegenverkeerswet). Die vent heeft dus inderdaad naar zijn centen kunnen fluiten! }>

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 11:55

Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Extreme duivel

zie een eerder topic van mij Extreme duivel

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 12:20

Of die van mij...

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... t=#419858\

En tja... als we inderdaad allemaal eens naar Blik op de Weg gaan mailen. Kunnen ze er een leuk filmje van maken, stel ik Sib wel beschikbaar als proef-knol. Gek wordt je ervan...
Ik wil trouwens wel eens inzage in die wegenverkeerswet.... Haha!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 12:35

Ik wil nog wel even zeggen dat je tijdens je verkeersopleiding wel degelijk met paarden te maken hebt.
2 jaar geleden heb ik mijn rijbewijs gehaald en tijdens de theorie werd wel een vraag gesteld wat te doen als je ruiters tegenkomt.
Deze vraag zit ook in het examen theorie.
Maar goed op dat moment weten de mensen wat te antwoorden en tijdens de praktijk examen weten ze hoe ze zich moeten gedragen.
Maar zodra dat roze papier binnen is worden het gewoon aso's.

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 14:17

ik rij ook altijd op een smalle drukke weg en er zijn maar weinig mensen die echt langzamer gaan rijden voor een paard.
ik heb het zelfs een keer gehad dat ik met Sya reed en er kwam een tegenligger aan en er haalde ook nog eens een auto mij in dus zaten we met z'n drieën naast elkaar nou het ging echt nog maar net goed.

ook nog een andere keer schrok Sya van een traktoor dus vloog ze de berm in en ik liep bijna de weg weer op kwam er een auto die er net ff langs (tussen mij en de tractoor) wou nou die knalde bijna tegen Sya op en ik sloeg me toen toch met mijn zweep op het dak van die auto ik hoop dat ie goed geschrokken was.