ervaring met Equiflexion plus? (bij ocd)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

ervaring met Equiflexion plus? (bij ocd)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 20:20

hey
op de site van paardendrogist zag ik staan dat het product Equiflecion Plus ocd zou ondersteunen en het paard daardoor dus minder (vaak) kreupel zou zijn.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik zou het graag gaan geven, omdat ik momenteel een operatie nog niet kan betalen om het stukje uit het gewricht te laten halen..
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen


paars

Berichten: 5550
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 21:19

Je zou dat kunnen geven als er sprake is van OC maar helpt niet bij een OCD. OC (= osteochondrose) en bij OCD (=osteochondrose dissecans) is er sprake van osteochondrose met een los fragment. Dat kan niet verdwijnen met die medicijnen,maar moet operatief verwijderd worden. Dat ie kreupel is komt doordat dat stukje in de weg zit in het gewricht en op dat moment heeft ie dus veel pijn! Zou je geen betalingsregeling kunnen treffen met de praktijk? Daar doen ze bv in Utrecht niet moeilijk over!

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 21:38

ik geef Eplus omdat mijn paard een potentiele klant voor artrose is.
Het nadeel is dat als je er eenmaal mee begint, je het altijd moet geven en het is nogal prijzig. Je kan er niet meer mee stoppen, dan worden de verschijnselen waarvoor je het geeft erger

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 22:35

Mijn vriendin Nicole die ook af en toe bokt gebruikt het. Misschien kun je haar vragen hoe ze het vindt.

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 22:47

ik heb het gebruikt voor een hond met artrose..hielp niets...helaas, was wel aangeraden door hun..

ik heb het ook eens bij mijn paard gebruikt, deze ging er wel beter door lopen..toen het op was heb ik het zo gelaten en hij loopt nog steeds goed(ruim een jaar na dato).

mocht hij toch weer last hebben van zijn artrose dan ga ik biosynov gebruiken..werkt echt super goed..

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 22:58

kun je dit ook preventief geven? Bij mijn paardje is op de röntchen foto's te zien dat ie een ocd heeft. ze heeft hier echter geen last van ze is klinisch ook goedgekeurd. de dierenarts zegt ook dat het op een plaats zit waar ze er waarschijnlijk geen last van zal gaan krijgen. in belgië is ze ook röntgen gekeurd en hier is ze zelfs goedgekeurd met haar ocd. toch zou ik dit wel willen geven om de kans dat ze het ooit krijgt nog meer te verkleinen.

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]

Pantharei7
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 23:03

Ik gebruik equiflexion, maar dus niet plus, ik weet niet of het veel verschil maakt?
Ik gebruik het voor mijn pony met ernstige hoefkatrolontsteking, het helpt erg goed!

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 23:15

paars schreef:
Je zou dat kunnen geven als er sprake is van OC maar helpt niet bij een OCD. OC (= osteochondrose) en bij OCD (=osteochondrose dissecans) is er sprake van osteochondrose met een los fragment. Dat kan niet verdwijnen met die medicijnen,maar moet operatief verwijderd worden. Dat ie kreupel is komt doordat dat stukje in de weg zit in het gewricht en op dat moment heeft ie dus veel pijn! Zou je geen betalingsregeling kunnen treffen met de praktijk? Daar doen ze bv in Utrecht niet moeilijk over!


hey
weet jij toevallig wat ik dan met hem moet doen qua beweging? Mag hij dan gewoon op de weide? Op de wei is hij nl altijd actief en springt energiek rond, maar zodra je hem aan de longe neemt, of gaat rijden, voel of zie je het wel.
Misschien loopt hij er op de weide door...
Ik ga alleszins proberen zo snel mogelijk een full time job te nemen (werk nu maar parttime) en anders een tweede erbij te nemen, zodat hij snel geopereerd kan worden. Ik zal ook eens informeren of je de operatie op afbetaling kan doen. Eventueel als ik een fulltime job heb, dat ik het bij de bank wel kan regelen....
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

paars

Berichten: 5550
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 22:02

Tja, dat vind ik moeilijk te zeggen. Ik denk dat beweging op de weide in ieder geval voor z'n koppie veel beter is dan boxrust. Hij kan dan zelf uitzoeken wanneer en hoeveel hij beweegt. De universitaire kliniek in Utrecht kan je ook bellen om advies. Dat geven ze je zo. Heb je al geïnformeerd naar een betalingsregeling?
Succes hoor!!!!!!!!!!!!!


Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 23:02

paars schreef:
Tja, dat vind ik moeilijk te zeggen. Ik denk dat beweging op de weide in ieder geval voor z'n koppie veel beter is dan boxrust. Hij kan dan zelf uitzoeken wanneer en hoeveel hij beweegt. De universitaire kliniek in Utrecht kan je ook bellen om advies. Dat geven ze je zo. Heb je al geïnformeerd naar een betalingsregeling?
Succes hoor!!!!!!!!!!!!!


hij gaat nu elke dag op de weide, veel bewegen doet hij niet, ik denk dat hij er wel last van heeft. Anders staat hij altijd zo rond te springen Scheve mond
Ik ben nog aan het uitzoeken hoe en waar ik een lening of iets dergelijks kan krijgen, want ik werk maar parttime. moest ik fulltime kunnen werken, was het geen probleem, dan had ik het geld zo bijeen. maar momenteel is er echt niet veel werk Boos!
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 22:59

Ik denk niet dat het veel nut heeft om allerlei supplementjes te gaan geven. Als je paard last heeft van een losfragmentje in een gewricht dan brengt dit schade aan aan het gewricht.
Hoe langer het er zit hoe meer schade, dus ik zou proberen om je paard zo snel mogelijk te laten opereren, succes.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fayyah19, GoogleAdsense, Trendiction en 69 bezoekers