vast zitten...!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
happylover13
Berichten: 237
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: eindhoven

vast zitten...!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 21:51

hoi hoi bokkerss...
mijn pony happy zit heel vast we hebben de oorzaak oko gewonden tenminste da denken we ...
we laten nu ook een kraker komen...
we hebben dit advies gekregen van carin(van ruiter sport)
ze laat de man zelf ook altijd komen er jaar .ze had ook een paar verhalen vertelt ..echt super gaaf als je zo iets kan...
hij legt bijv zijn handen op de pony en kan zo heel de karakter van de pony vertellen...en hij kan bij je zelf ook een gedachten lezen enz
wij laten de man nu ook bij mijn pony kijken...ik ben benieuwt
de man is ook niet duur hij doet het niet voor de winst maar voor dat paard en mens van het probleem af zijn ...
wa vinden jullie er van ...
en wat weten jullie van zo'n man...
graag jullie mening
groetjes mij

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 23:00

wij hebben ook een kraker bij ons paard gehad,en het is nog altijd de vraag of een paard er beter uit zal komen of niet,want vaak wordt al te gauw een kraker erbij gehaald.
Bij ons in het geval kwam het paard er beter uit, maar niet meteen,er zit een herstel periode aan vast wat bij elk paard verschilt,ons paard had eerst last van de rug na het kraken,en mocht alleen gelongeerd worden,en had daarna nog wat massage behandelingen,dus vaak moet een kraker een aantal keren terug komen.
Een kraker is echt niet iets om elk jaar te laten komen voor je paard,een enkele keer is al uitzonderlijk.
En als het paard eenmaal is gekraakt is het aan jou de taak om hem ook los te houden in de spieren want dat gaat niet vanzelf

succes

An_J

Berichten: 1486
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 23:18

ik zou graag weten wie het is en wat zijn achtergrond is.
Kraken is niet zonder invloed, zoals Lianne geheel terecht opmerkt..

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 09:16

denk dat het belangrijk is om uit te zoeken waarom het paard vastzit?

als de ruiter totaal verkeerd rijd tja...dan kan je kraken tot je een ons weegt maar zal de ruiter steeds weer dit paard vastrijden...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 09:19

Heel vaak is het vastzitten van een paard een rijtechnisch probleem, een fysiotherapeut of kraker kan dan de gevolgen (het vastzitten) wel verhelpen, maar als de ruiter op dezelfde voet verder rijd dan zit het paard binnen no time weer vast, voorzichtigheid is dus zeker geboden. Zoek een goede begeleider die je na de therapie anders leert rijden

happylover13
Berichten: 237
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 10:52

thx voor de opmerkingen
maar het ligt niet aan het rijden...
ze heeft gewoon ergens last van...
eerst dee ze het ook nooit...
maar de kraker zal er wel uit komen
en kraken kan nooit kwaat om een x te doen
ik vind het zelf ook fijn om me is een x te laten kraken Haha!
haha maar meer tips of opmerkingen laat het me weten

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 12:02

Kijk uit, kraken is niet ongevaarlijk. En helaas een heleboel van die krakers,handopleggers en fluisteraars ook niet.
Let goed op met wie je in zee gaat en wat zijn opleiding is. Vraag ook naar meerdere ervaringen van andere met deze persoon.