Hoe kat en hond laten wennen ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Hoe kat en hond laten wennen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 18:16

Wij wonen op een boerderij en hebben altijd 2 boerderij katten gehad. Onze 2 honden vonden het alleen erg leuk om achter ze aan te gaan, het ging dus niet samen. Helaas zijn beide katten op een gegeven moment niet meer thuis gekomen we wonen in de polder dus wellicht hebben ze ergens anders een fijn tehuis gevonden zonder honden.
Of zijn ze misschien toch een auto tegen gekomen..............

In iedergeval beginnen nu de muizen de overhand te nemen en denken we aan een nieuwe poes. Maar wat is verstandig, zou een jong katje kunnen opgroeien met de honden als ik dat langzaam laat wennen ?
Of moet ik een oudere kat uit het asiel halen die goed van zich af kan bijten ? Mijn vriend vind 1 zielig dus het mogen er 2 zijn.

Sassieja

Berichten: 4837
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 18:50

Mmm....ligt eraan wat je wilt: wil je zekerheid dat de kat werkelijk met de honden kan (prachtige honden trouwens, heb even in je profiel gespiekt Knipoog ) of wil je een uitdaging, dat de poezen nog aan de honden moeten wennen.

Ik zou zelf voor de eerste keus gaan, maar als je het wil proberen met een (nog niet) 'hondmakke' *LOL* poes, is de kans groot dat ze weer weglopen.
Maar het ligt er natuurlijk ook wel aan wat het karakter van de poes is.
Veel succes! OK dan!

(Ook al heb ik het idee dat ik je niet echt geholpen heb) Bloos Knipoog

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 22:34

Je kunt ze beter van jongsafaan proberen...
Als het nog een pup en een kitten zijn...
Dan hebben ze nog geen 'vooroordelen' over elkaar (sorry ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen..) en dan raken ze beter aan elkaar gewend...

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 22:38

Wij hebben ook een hond en een kat.
Alleen de hond was toen al gewend aan katten, alleen de kat nog niet aan de hond. Knipoog
We hebben er ons niet mee bemoeid, en het is allemaal goed gegaan.