trailer uitladen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Notteke
Berichten: 268
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: Heerlen

trailer uitladen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 10:12

Ok niet echt een rijtechnisch probleem, als het niet goed staat dan verplaats het maar! Bloos

Wodan loopt zo de trailer op: doet er helemaal niet moeilijk over en staat onderweg ook lekker stil! Niet bezweet niks

Alleen nu het achteruit eraf lopen Hij doet het gewoon niet!!!

We hebben nu al 4 keer geprobeerd... maar nu een half uur duwen en trekken, smeken en bidden moet we hem gewoon draaien op de trailer!! Ja ik weet het goed is het niet... nu gaat het nog nu hij zo smal is maar straks ook niet meer!

Hoe kan ik dit het beste oplossen? Er zijn mensen die hebben gezegd: een longeerlijn voor zijn borst en dan daar contact op houden Wat moet ik doen? Ik wil hem geen angst aanjagen. Ik heb echt al een uur geprobeerd met duwen ed, maar hij durft gewoon niet op die laadklep te stappen!


LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 10:59

Je hebt ook wel trailers met een vooruit klep. Dan kun je ze op de zijde er gewoon weer vooruit uit halen!
Misschien in het land oefenen met de trailer? Er op en weer af en ga zo maar door. Gewoon op een vrije dag zo vaak mogelijk heen en weer!

livo
Berichten: 747
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 11:09

kan hij aan de hand buiten de trailer ook geen achterwaarts??? anders zou ik dat eens gaan oefenen. Het commando terug geven en dan een tikje (met de zweep) op zijn boeg als hij niet reageert desnoodop zijn hals....(doseren hard of zacht ligt aan zijn reactie)

Notteke
Berichten: 268
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 11:30

LuvdaTossa schreef:
Je hebt ook wel trailers met een vooruit klep. Dan kun je ze op de zijde er gewoon weer vooruit uit halen!
Misschien in het land oefenen met de trailer? Er op en weer af en ga zo maar door. Gewoon op een vrije dag zo vaak mogelijk heen en weer!


Punt 1: haha die trailers ken ik, maar zover reikt mijn budget niet! Ben al blij met deze vrij nieuwe trailer.

punt 2: ik kan wel gaan oefenen maar hij GAAT ERNIET VANAF! Dus ik kan wel gaan oefenen maar 1x erop lopen en dan 5 uur proberen achteruit, en dan toch maar weer omdraaien?? dat schiet gewoon niet op!

Notteke
Berichten: 268
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 11:31

Jawel zo gaat hij wel achterwaarts, geen probleem!
Leg mijn hand op zijn borst en hij loop, niet recht maar hij doet het wel!

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 12:27

Een soort schot voor zijn voorbenen zetten en elke keer stukje proberen teruguit te schuiven richting de laadklep aan achterkant van trailer.

vannie
Berichten: 362
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: aalmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 12:34

toch op de trailer zetten zet hem in de bak.
laat hem vlak voor etens tijd in.
geef alles te eten maar hem niks zet zijn eten buiten de trailer achter hem en dan rommelen met de etensbak. wie weet helpt het.
laat hen gewoon los staan
en volhouden he al duurt het uren anders wint hij en dan is het end zoek

Phynix
Berichten: 1179
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 13:00

Mocht het zo zijn dat hij heel goed op je stem reageert en er ook naar luisterd. Ga dan niet bij hem in de trailer staan, maar bij de klep achter hem en roep hem naar je. Zo weet hij dat het niet eng is achter hem, maar dat jij er staat.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 15:54

Kun je hem anders eens 1 pasje op de klep laten doen en dan weer achteruit en dat steeds wat uitbouwen?

Lijkt mij de meest logische oplossing?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 15:57

pak een bakje brokken en hou die tegen zijn borst aan, zodat hij er niet bij kan met eten, veel paarden willen dan een pasje achteruit zetten om toch bij de brokken te kunnen Lachen

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 17:01

Ik heb precies hetzelfde probleem.. Toen hij de laatste keer in een anderhalf stond, en dus niet kon keren, hebben we er 2 uur over gedaan hem eruit te krijgen..
Binnenkort ga ik het oefenen met hem. Ik ben van plan om hem steeds een stukje verder op de klep te zetten en eraf te laten lopen, net zolang hij erin staat en er zonder problemen afgaat... Zal een hoop tijd en moeite kosten maar ook mijn budget laat geen trailer met voorlader toe Haha!

Lovers Estragon & Herlando Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 17:29

Ustinov vond het eerst ook vreemd omdat ik die er in het begin gewoon aan de voorkant uithaalde (ik heb wel een voorlaadklep).
Ik heb hem het borsttuig van het aangespannen tuig om gedaan en hem zachtjes aan de strengen naar achteren getrokken, je kan dan namelijk nog wat sturren met de strengen zodat hij niet naast de klep stapt
Ondertussen loopt hij zelf heel makkelijk naar achteren.

Notteke
Berichten: 268
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 16:30

Gisteren is het dus eindelijk wel gelukt Haha!
Het heeft dan wel even moeite gekost... meneer wilde steeds omdraaien... maar heb net zolang volgehouden totdat hij steeds een pasje naar achteren zette! Haha!
Na een half uurtje staptte hij eindelijk achteruit ervan af. Heb hem flink beloond en volgende keer weer Haha!

maaikes
Berichten: 25
Geregistreerd: 23-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 17:20

en hoe is je dit gelukt??? wat heb je gedaan om hem eraf te krijgen??

Notteke
Berichten: 268
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 17:33

Geruststellend maar wel duidelijk!

Heb hem eerst gerust gesteld, heb schot iets breeder gezet. Daardoor dacht hij wel dat hij moest draaien, dat kostte even moeite om hem daarvan tegen te houden!

En steeds duidelijker een eigenlijk dwingender zeggen dat hij het toch moest. Beetje duwen, beetje schelden! Haha bij sommige kinderen die iets niet durven moet je soms ook even schelden, en dan zijn ze zo bedusd dat ze het doen
En dat werktte! Hmmm baasje meent het echt!! Zal ik dan mijn angst opzij schuiven en het toch maar doen??? OK dan! Super paard!!! Haha!

Mies2

Berichten: 339
Geregistreerd: 29-04-04
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 18:47

Hoi wijfie

Dat is zeker een probleem!!
Loopt hij wel achterwaarts aan de hand of ook niet??Zo niet dan moet je hem dat eerst leren.
Je zou het eens kunnen proberen met een zweepje op zijn voor benen tikken niet hard maar gewoon dat hij weet dat hij naar achter kan en mag, en als hij een stapje naar achter zet of een been optilt meteen belonen!!!!heel erg belangrijk.
Ik zou niet weten hou je het anders zou kunnen oplossen.....
Heel veel suc6 en laat je weten hoe het je nou gelukt is om hem gewoon achter uit er uit te krijgen??

Groetjes

ik reageer omdat ik je graag help!!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 16:20

Een paar passen op de trailer en er weer af, dan een pasje verder naar voren en er weer af, net zolang tot hij van helemaal in de trailer eruit durft te lopen. Veel belonen.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)


Diesje
Berichten: 27
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 17:58

Nou ik heb dus ook dat zelfde probleem!!!!!!!!!! Scheve mond

Heel vervelend, ze wordt er zo nerveus van als ze het idee krijgt dat ze naar achter moet!
Ik heb daar zelf ook een beetje en trailerfobie door gekregen. Verward

Onderweg is er niets aan de hand en staat ze heel rustig! Maar als ze het idee heeft dat ze er uit moet....
banketstaaf probleem is het gewoon!!!!

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 22:17

Ik ken het probleem heel erg goed en heb dit ook met mijn merrie gehad, jawel gehad.
Het is echt heel erg geweest want met geweld draaide ze zich om waardoor ze 2 keer is gevallen en gehecht moest worden aan haar achterbenen terwijl ik haar hoog in de transportbeschermers had gezet.
Ze loopt er net als jouw paardje gewoon in dus is niet bang voor een trailer maar achteruit ho maar.
Als je aan de voorkant duwde dan deed ze 1 pas achteruit maar als ze het idee had dat ze op de achteruitlaadklep kwam dus een pas naar beneden vloog ze naar voren en plette ze mij maar verboog ze ook de hele voorstang van de trailer.
Ik was ten einde raad en alle mensen wisten wel hoe ze het moesten doen en een paar keer heb ik ze laten begaan met ongelukken vandien want dan viel ze in de trailer en had ze overal schaaf wonden.

Op een gegeven moment hebben we een trailer neergezet en had ik me voorgenomen de hele dag de tijd te nemen.
In de bak ben ik haar gaan trainen in achterwaarts lopen , en dat ging vanaf het eerste moment prima.
Als je ergens een heuveltje hebt is het nog mooier.
Omdat ze wel de trailer op liep heb ik haar 3 stappen laten zetten op de laadklep en toen weer achteruit laten lopen en belonen.
Dit nog 3 keer gedaan en toen weer een paar stappen verder maar nog niet helemaal in de trailer, dit was best moeilijk want de wilde doordrukken maar ik heb het tegen kunnen houden.
Dit ook een paar keer gedaan en het ging er goed.
Toen stond ze erbijna in en drukte ze toch door en stond in de trailer en ik kreeg het erg benauwd.
Maar ik had nog 2 mensen bij mij en die zeiden ook als ze nu achteruit gaat moeten we doordrukken.
Dus een touw om haar voorborst gedaan en haar eerst op haar gemak gesteld en toen tegen haar achteruit gezegd wat ik had geoefend.
Toen ze mee achteruit ging hebben we met alle gewicht haar achteruit gedrukt, we voelde even tegendruk , maar omdat we goed doorduwde kon ze niet genoeg kracht zetten om naar voren te komen en we hebben haar eruit gekregen.
Dit was voor denk ik de drempel want we hebben haar ermeteen weer ingezet en weer herhaald.
Weer voelde we wat tegendruk maar weer er goed uit.
Het gaat dan absoluut nog niet soepel maar bij mijn merrie was het pure angst.
We hebben het nog een paar keer gedaan en nog steeds gaat ze niet vanzelf of makkeijk de trailer uit maar ze komt er in ieder geval uit en nu zonder kleerscheuren.
Het gaat nu redelijk goed en ik vind het knap van haar, maar belonen daarna is het allerbelangrijkste en vooral maar dan ook vooral rustig blijven.

Veel succes

Diesje
Berichten: 27
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 00:08

bedankt voor je tips OK dan! nadezda

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:57

mijn pony ging er vorige keer niet in.. we hebben nu wel een speciale methode om haar erin te krijgen dus ze stond er in.. maar toen dacht ze ja bekijk het maar en toen wilde ze er niet mer uit Boos! ik duizend keer terug zeggen maar dat ging niet.. ik wilde dus even uit de trailer gaan maar ze dacht he waar gaat me baasje nou naar toe?? Dus ze ging achter mij aan maar niet achteruit.. neej gewoon omdraaien in de trailer.. toen sprong ze er dus met een noodsprong uit maargoed ze was eruit! Ze had geen verwondingen ofzoow maar ze is er zo van geschrokken dat ze het nu altijd weer goed doet...

    Emily Nevita L2 + 2 <3
      Lief, jij blijft jouw leven lang bij mij!

ikdus
Berichten: 216
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 12:33

Gewoon laten staan! Hij komt er vanzelf wel een keertje uit. Parkeer de trailer gewoon een keer in de wei of bak, en ga dan weg. Dan kan hij er zelf rustig uitkomen, is er niemand bij die hem 'dwingt', geen stress.
Hij kan moeilijk de rest van zijn leven op de trailer blijven staan. Zet dan desnoods een bak eten buiten de trailer, heeft ie meteen een beloning.

ikdus
Berichten: 216
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 12:35

Heb deze methode niet verzonnen, dat werkte bij een ander paard ook uitstekend (die had niet eens eten nodig)

Diesje
Berichten: 27
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 13:50

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan hé! Scheve mond

Mijn paard heeft al twee keer over het middenschot heen gehangen!
En dat is echt geen lolletje met een paard van 700 kilo!
Dan laat ik haar daar echt niet alleen staan, ze proberen toch om te draaien.

ikdus
Berichten: 216
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 15:31

Het gaat toch om een fjord??
Ik denk niet dat die over het middenschot komt, of wel?
Anders moet ze een 1-paards zien te lenen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 107 bezoekers