Wat heeft je voorkeur paard aan huis of in pension

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Wat heeft je voorkeur paard aan huis of in pension

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 14:22

Duidelijke vraag?
En geef je ook even aan waarom.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)


WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 14:27

Als ik al die verhalen hoor van mensen die op een pensionstal staan ben ik blij dat wij ze aan huis hebben. Geen gezeur van anderen over je spullen, altijd plek om te rijden, heerlijk Haha! En je hebt alles over je paard te zeggen. Goed, je moet alles zelf doen, maar je hebt toch geen paard om alles uit te besteden aan anderen?

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 14:29

Ja, ik zou het zelf niet weten, rij nu bij een handelsstal, maar ik denk dat ik de gezelligheid van meerdere mensen zou missen als ik een paard thuis had staan. En niet iedereen heeft natuurlijk een buitenbak ofzo.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 14:35

Ik ga voor pension. Ik wil graag af en toe eens met mijn vriend mee met de vrachtwagen en dat zou gewoon niet kunnen of een dag naar familie...

...Dreaming with my eye's wide open...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 14:37

Gelukkig staan die van ons op een manege/pensionstalling. Ik zou ze zelf nooit de uitstekende zorg kunnen bieden die ze daar krijgen. Alleen al het toezicht en het voeren, en dan heb ik het nog niet eens over het buiten- en weer binnenzetten.
Bovendien rijdt er een leuke meid op die zelf ook les geeft op de manege, dus je hoort mij niet klagen over de stalling.
Nee hoor, voor mij geen paarden aan huis. Nu heb ik veeeel meer vrijheid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 14:41

Ik hoop het uit te gaan vinden Haha!

Ik heb eerst ook altijd bij kleine handelaartjes of mensen thuis die teveel paarden hadden er er ook wat in handelde gereden.
daar was ik ook meestal alleen bezig.
ook mesten enz kwam er allemaal bij.
Dus dat ben ik dan wel gewend

daarna heb ik kawa gekocht en heb op een paar plaatsen gestaan met hem, wat me niet beviel omdat gemaakte afspraken niet nagekomen werden.
Maar nu sta ik op een pensionstal ( www.stoeterijdebleek.nl ) waar alles goed geregeld is en gemaakte afspraken ook nageleefd worden en
ook de sfeer vind ik daar heel erg fijn.
En ik zal het zeker gaan missen als ik daar dadelijk weg ben.

maar dadelijk paardjes aan huis lijkt me ook heel erg fijn.
Elke keer als je zin hebt loop je naar achter om je paard een knuffel te geven.
Niemand verder om rekening mee te houden, je flikkert je spullen neer waar jezelf wilt enz
dat lijkt me ook wel lekker.
En het uizicht van de huiskamer op de wei, geloof dat ik daar ook wel aan kan gaan wennen Haha!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 14:55

Als ik hier op bokt al die verhalen lees over ruzies op stal, mensen die je spullen gebruiken, vervelende buurpaarden enz enz dan ben ik heeeel erg blij dat ik hem thuis heb staan! Ik moet er ook niet aan denken dat mijn paard de hele dag binnen moet blijven of in een hele groep naar buiten wordt gegooid! Ook kost het veel tijd om heen en weer te rijden en na het rijden kan ie niet meteen naar buiten vaak en moet je gaan wachten tot ie opgedroogd is. Nu thuis laat ik hem na het rijden vaak nog een half uurtje tot een uur binnen staan en dan laat ik hem pas naar buiten!

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:01

ik kies voor pension,ik heb mensen om mij heen nodig om de motivatie iedere dag te krijgen om te gaan rijden...

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:06

Ligt aan wat voor een pensionstal, als hij niet zo groot is, en leuke mensen hebt dan op een pensionstal. Maar als je een heel grote pensionstal hebt waar ze nauwelijks naar buiten kunnen en t druk is in de bak enz.. Dan liever thuis.

Alhoewel een mooi huis met paarden erbij is wel mijn droom voor de toekomst als ik later ''groot ben '' Tong uitsteken Haha! En dat mesten vind ik niet zo erg, en thuis kun je het net zo mooi maken als je wilt dus qua luxe maakt t ook niet uit... Het enige jammere is dat als je op vakantie bent er niemand is en dat heb je wel op een pensionstal. OOk omdat daar alles wordt gedaan, en dan heb je toch zoiets als je werkt of op school zit, rijden en klaar en al staan ze thuis heb je toch meer verantwoordelijkheid( vind ik niet erg maar goed, tis ook best lekker als je niks hoeft te doen Bloos )

noekie123

Berichten: 419
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Heythuysen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:21

Mag ook de combinatie eigen wei? maar dan niet aan huis?

Want we hebben wel een eigen weiland, maar dat ligt 5 km. verderop.
Zelf wonen we gewoon in een rijtjeshuis.

Van de ene kant is dit heerlijk: veel privacy en veel rust.
Van de ene kant is er geen toezicht, waardoor er ook vreemde dingen kunnen gebeuren zoals manen kaalscheren/steekwond e.d. Dat wil je ook niet meemaken..

Dus het heeft wel verschillende voor en nadelen..

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:22

graag zou ik mijn paarden aan huis willen hebben...helaas geen huis met die mogelijkheden ten eerste is het heel duur, je kan ook niet zomaar eventjes weg want wie moet voor de paarden zorgen??

een pension is dan de oplossing hoewel ik liever op de manege staat waarom ja omdat ik daar al heel me leven komt het kan betalen veel faciliteiten hebt en mijn paard heeft het er naar zn zin!!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 15:22

Maar dat heeft toch niet je voorkeur denk ik dan. Je zou deze wei dan toch liever aan huis willen hebben, Noekie ?

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:24

Aan huis! Het heeft allebei z'n voor- en nadelen. Maar voor mij, op dit moment, zeker aan huis.
Als je al m'n voor en nadelen op een rijtje wilt zien (ik heb m'n eigen paarden aan huis, maar werk op een pensionstalling, dus ervaring genoeg Lachen ) dan PB ik ze wel.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:28

Aan huis.
En ik heb voldoende ervaring met pensionstalling dat ik ook geen pensionpaarden wil hier bij huis Knipoog
Hooguit wat jong spul voor de opfok, dat gaat prima maar niet dag in dag uit vreemde mensen op het erf hoor

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:28

ik ben blij dat ik ze nu thuis heb staan. Kan alles zelf in de gaten houden. ik zie wat er in mijn paarden gaat en wat er weer uitgaat. je hebt een betere controle op je paard. En die van mij is nu ook niet meer ziek. Op een manege gaan elke keer virussen rond die lastig overgaan met zoveel paarden. Kan altijd rijden wanneer ik maar wil. Hoef nooit te wachten voor nadere. Je spullen worden niet meer gejat. Goh wat ben ik blij dat ik ze thuis heb staan.

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:31

bij huis,
alleen sta ik nu op een pensionstal wat me heel erg goed bevalt, waar ik met heel veel plezier kom, dus ik geniet volop.
Bij huis blijft perfect, maar heeft ook z'n nadelen. (bijv als je inderdaad een keer een weekendje weg moet of een dag, of als je op vakantie gaat.)

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:31

pension, maar wel ene leuke pension stal Haha!
Kan je ook nog eens rustig een dagje of twee weg zonder meteen van alles voro je paarden te regelen.

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:34

Aan huis. De paarden van ons hebben eerst een tijd in pension gestaan omdat het thuis nog niet klaar was, maar dan moest ik eerst een half uur fietsen voor ik er was dan paard nog doen en weer een half uur terug fietsen. Nu staan ze lekker aan huis en ben ik er zo. Plus dat je zelf alles in de gaten kan houden de hele dag zoals Alikesflame ook al zegt. Het enige wat ik wel eens mis is de binnenbak, het gezellig met een groepje van stal op buitenrit gaan of eens paardenwissel doen als je met meerdere aan t rijden bent in de bak. Maar uiteindelijk ben ik toch blij dat ze lekker aan huis staan.

Pino, de super Fjord!

noekie123

Berichten: 419
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Heythuysen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:41

Marliesje schreef:
Maar dat heeft toch niet je voorkeur denk ik dan. Je zou deze wei dan toch liever aan huis willen hebben, Noekie ?


Ja het liefste aan huis dan
Dus geen pension-stalling, maar aan huis.
Ivm privacy dan en dat je 's morgens opstaat en de mogelijkheid hebt om in je pyama naar je stal te lopen Knipoog nee hoor, maar je kunt de hele dag door naar de paarden, geen reistijd enz.
Heerlijk..

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 16:14

Ik vind dit een hele moeilijke vraag. Aan de ene kant is aan huis natuurlijk ideaal! Het kost je minder tijd (geen reistijd) en je kunt op ieder gewenst tijdstip rijden (bv. voor je werk/school) etc. Maar aan de andere kant vind ik de gezelligheid van een pensionstal ook wel fijn. Als er problemen zijn is er op een pensionstal ook vaak wel iemand aanwezig om je te helpen Scheve mond

Beide lijken mij zo zijn voors en tegens te hebben maar ik denk toch dat ik zou gaan voor paarden aan huis Lachen


llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 16:18

ik zelf heb mijn pony op een pension stal staan.. het zijn voordelen en nadelen.. een voordeel is dat je in de binnenbak kan rijden en het nadeel is dat allemaal mensen met je gaan bemoeien

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 16:20

aan huis, 100% zeker weten. Dat gezeur en gezeik van een pensionstal vind ik niets, dan doe ik het liever zelf.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 17:22

Aan huis! Zeker weten!
Ik heb vorig jaar samen met Ewald een paar maandjes weg geweest te werken op 2 verschillende paardenbedrijven en ik vond het wel zo fijn dat hij zo dichtbij was. Dat ik hem zelf kon voeren en 's avonds nog even lekker weltrusten wensen Knipoog
Heeeerlijk!
Moest ook enorm wennen toen hij weer in pension stond maar ik zou het niet doen om het geroddel o.i.d. Want hij staat daar super en we hebben het beiden super naar ons zin Lachen

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 17:26

Ik kies voor paarden aan huis, maar helaas heb ik dat niet. Natuurlijk moet ik niet zeuren, want ik ben allang blij dát ik paarden heb Lachen

[o]

Saar4
Berichten: 2345
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 17:34

Scheelt het eigenlijk ook nog in de kosten als je ze thuis hebt? Ik ken iemand die er drie afwisselend thuis of in pension heeft en zij zegt dat ze thuis niet echt goedkoper uit is.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: N_B_N en 38 bezoekers