Welk paard zou jij kiezen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

welk paard?

paard 1
43 (31%)
paard 2
43 (31%)
paard 3
13 (9%)
paard 4
35 (25%)
paard 5
4 (2%)

Totaal aantal stemmen: 138


Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Welk paard zou jij kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 15:27

Tis weer nutteloze vragen tijd Haha!. Maar ik vroeg het mij toch af. Stel nu dat je een paard kreeg of mocht rijden, en je mocht kiezen tussen deze verschillende types(ik bekijk het nu wel van uit het dressuuropzicht Lachen ) :

-Het eerste type is een groot pikzwart Z-paard met alle knoppen eraan. Zelfs kleine kinderen kunnen er zo de ring mee inlopen, superbraaf in omgang.

-Het tweede is ook een mooi groot Z-paard, maar niet met alle knoppen eraan. De ruiter moet zelf toch wel wat kunnen rijden want het paard is niet altijd even braaf onder het zadel.

-het derde is een mooi groot paard met prachtige gangen en veel kans om hoog te geraken, maar wel een dominant bijt-en stampgraag beest die er niet van schrikt om de meest gevaarlijke steiger en bokkensprongen uit te halen

-de vierde is een braaf eenvoudig paardje, dat netjes rijdt maar waar je toch veel werk en tijd in moet stoppen om in de hogere dressuur te geraken, aangezien het paard niet veel uitstraling heeft.

-en het vijfde tenslotte kan als levensgevaarlijk worden bestempeld. Gangen van niks, valt alles dat zich sneller dan 5km/u beweegt aan, bokt en steigert...

Nu eens heel eerlijk, als je kon kiezen, met welk van de bovenstaande paarden zou jij graag rijden? Persoonlijk ben ik misschien gek genoeg voor andere eerder verkocht aan een type vier paard. Type 1 vind ik niks,als ik niets moet doen en het paard mij eerder naar het Z rijdt dan ik het paard. Type twee vind ik ook zo gelijkaardig. Bij 3 heb ik een hekel aan dominante en gevaarlijke paarden, zelfde bij 5. En als ik met een paard dat onder 4 thuishoort hoger geraak, heb ik ook daadwerkelijk het gevoel dat ik het zelf of samen met het paard heb gedaan, en niet het paard zelf Lachen

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:35

Paard 1, maar die zijn niet te betalen.

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:35

zelf kies ik voor nummer twee ik denk persoonlijk dat ik hier veel van zou kunnen leren wat bij mij toch nog wel nodig is ... maar om nou een paard te hebben die jou helemaal naar het z rijd vind ik ook weer een beetje overdreven en dan leer je ook niet alles ... moet nog wel iets zelf uit te vinden hebben ...
ben niet voor "levensgevaarlijke" paarden of enorm dominant ...
tsja nummer 4 is ook wel wat maar ik leer toch liever eerst nog wat meer voordat ik zo eentje zou nemen ...

ik heb dus voor nummer twee gekozen...

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:53

Ik zou gaan voor paard 4.
Geef mij maar een gewoon, eenvoudig, braaf paard. Hoeft geen toppaard te zijn.
Zal wel komen doordat ik absoluut niet ambitieus ben en een op en top recreatieruiter.. Lachen

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:57

EEn hypothetische vraag zeker? Zelfs op een paard met alle knoppen moet je nog gewoon rijden namelijk Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:57

Een groen paard met de potentie om wel verder te komen.
Maar die ik zelf alles aan mag leren
Wel eerlijk karakter, maar mag zeker pit/dominantie hebben en eens wat uitspoken.

een paard wat Z loopt en alle knoppen beheerst vind ik saai, geen eer aan te behalen.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 16:09

Marliesje, even geld buiten beschouwing laten, we gaan ervanuit dat je gewoon mag kiezen
Romkabouter, vraag is ook héél fictief. Natuurlijk moet je zo een paard ook gewoon rijden, maar ik ga er nu vanuit dat er een paard op deze aardbol rondloopt waar je bij wijze vanspreke een 6jarige op kan zetten en dan loopt ie nog mooi verzamelt en ontspannen automatisch een nummertje Knipoog

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 16:12

Romkabouter schreef:
EEn hypothetische vraag zeker? Zelfs op een paard met alle knoppen moet je nog gewoon rijden namelijk Knipoog


Maar stel je nou eens voor dat het niet hypothetisch zou zijn! Knipoog

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 16:15

Het leuke is dat ik zo'n paard heb, dus hoef ik ook niet te kiezen.*LOL*

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 16:18

geen van alle ik houd niet van grote paarden Haha!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 16:19

Ik zou gaan voor paard 4, omdat ik zelf ook maar gewoon en eenvoudig ben. Ook qua rijden.
TOCH heb ik nummer een gekozen, omdat dat me ook heel leuk lijkt, maar dan alleen om zo'n paard eens te rijden, niet te bezitten.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 16:21

Gelukkig zit er tussen deze paarden nog heel wat in.

azriM

Berichten: 656
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Sambeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 16:21

Ik zou voor type 4 gaan. Dan heb je ook meer het gevoel dat je samen iets bereikt hebt. En ik hoef niet te hebben dat iedereen jaloers is op je paard enzo en zeggen dat je niet kunt rijden, want het paard doet het zelf wel.

noekie123

Berichten: 419
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Heythuysen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 16:28

Ik ga voor 1.
Lijkt me heel fijn om een leerpaard te hebben, waar je als ruiter kunt leren voelen hoe je oefeningen goed moet rijden.

Er eer aan behalen hoeft voor mij dan niet zo, meer het leerproces voor mezelf.

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 17:10

Citaat:
zelf kies ik voor nummer twee ik denk persoonlijk dat ik hier veel van zou kunnen leren wat bij mij toch nog wel nodig is ...


Idem Lachen Ik zou dus ook voor nummer 2 gaan, simpelweg om het feit dat ik denk dat ik hier het meest van zou leren.

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 17:25

Ik zou voor vier gaan. Kan jij lekker van het paard leren en het paard van jou. En iedere keer dat je iets behaald hebt ben je dan trots op!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 17:27

Paard 1 is of te beperkt, of onbetaalbaar
paard 2 is gewoon niet goed gereden anders deden die andere knoppen het ook wel
paard 3 is een draak
paard 4 heeft te weinig vermogen
paard 5 is een draak.

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 17:31

Ik ga voor 4, nouja dat heb ik al... Alleen wil ik zoiezo niet hoog in de dressuur komen, daar is het ook geen paard voor.

En anders zou ik 5 kiezen.. Tong uitsteken Als het alleen levensgevaarlijk wordt bestempeld, maar het in werkelijkheid wel meevalt, lijkt het me alleen maar leuk. Lachen

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 17:32

ik ga voor paard 2, omdat hij het wel al kan maar je zelf ook nog wel het een en ander moet doen.

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 17:34

Paardje 4, al zou paard 1 een geweldig leerpaard!!

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 17:37

ik heb gestemd op paard 4, maar 2 is ook leuk.

Eigenlijk vin dik ze allemaal veel te groot en heb ik niet de ambitie om in de dressuursport te raken; doe mij maar een ijslander! Haha! Haha!

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 17:37

Denk nummer 3, als ik uit deze opties zou moeten kiezen.

Ik vind dat een paard karakter moet tonen, ben niet beroerd er voor te werken, en ik ben gek op een uitdaging.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 17:39

Ik ook paard 3 Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 17:55

Paard 3 heb je dus niks aan, hoe goed die misschien ook loopt. Als ze niet mee willen werken word het nooit wat.

Ik heb er liever een die wat minder mooi in elkaar zit maar die altijd met je meedoet dan eentje, als je er met plezier op gaat zitten kun je van elk paard wel wat maken namelijk.

Paard 5 is rijp voor de slager...

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 17:59

Paard 4. Ik wil een lief braaf en eerlijk paard wat netjes loopt. Het hoeft geen goed dressuurpaard te zijn, want ik ben zo ambitieus als een kip. En toevallig heb ik precies dát paard gevonden Tong uitsteken