slechte benen help!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
emanda
Berichten: 3
Geregistreerd: 18-07-01
Woonplaats: Almere

slechte benen help!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-02 21:21

Wie kan mij helpen of in ieder geval informatie geven? I
k heb een redlijk oud paardje van bijna 16 jaar ze is over hel algemeen gezond maar afgelopen augustes is ze zeker 2maanden kreupel geweest i v m hoefzweer en afbrokkelende hoeven ze is er nu redelijk boven op gekomen en ben nu langzaam aan haar weer aan het oppakken met dressuur.
maar ze heeft nog steeds dikke benen loopt niet kreupen en zit ook lekker in haar vel. ik vraag me af wat dit is en wat ik er tegen kan doen. ze heeft ook een aantal gallen maar die schijnen onschuldig te zijn en komen omdat ze veel in de sport heeft gelopen niet hoog afzo hoor maar wel veel verschillende dingen. nou als iemand denk dat hij of zij hier een antwoord voor heeft alles is welkom.
groetjes


greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 22:08

Ik zou een bloedonderzoek doen.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Dees

Berichten: 18857
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 12:12

bij twijfel kan je het allerbest een dierenarts naar zijn oordeel vragen. Kost iets, maar dan weet je het wel zeker....

Dikke benen bij oudere paarden die ook al veel hebben gewerkt is vaak heel normaal en niet erg. Dikke benen kunnen ook wijzen op een blessure (is het paard nog kreupel?), of op een eiwit-overmaat in het rantsoen (wat voer je?).

Brokkelhoeven kan je verbeteren door extra biotine in het voer. Soms tast de stalbodem de kwaliteit van de hoeven aan. Zaagsel heeft wat dat aangaat een slechte naam. Een hoefzweer kan toeval zijn, dat kan namelijk ook gewoon komen door een steentje in de hoef....

als ik je verhaal zo lees, denk ik aan het voer....maar het blijft advies over internet, een advies van je paardenarts is veel meer waard!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 12:34

Als allebei de benen dik zijn is het iig geen blesure. Stalbenen komen wel vaker voor, Nikita (18) heeft ook last van stalbenen gekregen afgelopen zomer met die hitte en ze zijn niet meer weggegaan. Na 10 minuten losstappen zijn ze weer mooi dun, maar voor de zekerheid heb ik wel de DA er naar laten kijken. Die zij me dus ook dat het niet erg is en dat ze er geen pijn aan heeft, het is alleen geen prettig gezicht.

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..


carola

Berichten: 8676
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 21:47

Homeopatie kan bij dit soort gevallen (ook geestelijk!) heel stimulerend werken. Ik ken een zeer goede homeopatische DA (dus echt een afgestudeerde dierenarts! Geen kwakzalver), voor tel.nr. moet je maar even pb'en als je geïnteresseerd bent.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

emanda
Berichten: 3
Geregistreerd: 18-07-01
Woonplaats: Almere

dank jullie wel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-02 13:45

hee allemaal hard stikke bedankt voor jullie reactie. ff een andwoord op 1 van jullie ze is niet meer kreupel al een tijdje niet meer en wat ze voor voer krijgt weet ik niet precies gewoon biks en meergranen mix maar ik zou niet kunnen zeggen wat daar allemaal in zit want ik sta op een manege dus weet ik dat niet precies.
groetjes jessica

klaver4dieren
Berichten: 128
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: Dodewaard

slechte benen help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 17:23

emanda schreef:
Wie kan mij helpen of in ieder geval informatie geven? I
k heb een redlijk oud paardje van bijna 16 jaar ze is over hel algemeen gezond maar afgelopen augustes is ze zeker 2maanden kreupel geweest i v m hoefzweer en afbrokkelende hoeven ze is er nu redelijk boven op gekomen en ben nu langzaam aan haar weer aan het oppakken met dressuur.
maar ze heeft nog steeds dikke benen loopt niet kreupen en zit ook lekker in haar vel. ik vraag me af wat dit is en wat ik er tegen kan doen. ze heeft ook een aantal gallen maar die schijnen onschuldig te zijn en komen omdat ze veel in de sport heeft gelopen niet hoog afzo hoor maar wel veel verschillende dingen. nou als iemand denk dat hij of zij hier een antwoord voor heeft alles is welkom.
groetjes

Beste Emanda,
Bij veel paarden op ouder leeftijd helpt Primeval geweldig (zie discussie Bokt.nl en www.dierennieuws.nl sectie paarden voor informatie en bestellen) tegen brokkelhoeven, peesproblemen etc.
Peter Klaver, dierenart sen adviseur Primeval

Dees

Berichten: 18857
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 09:19

Geen commerciele '' input' op bokt svp...

ER zijn bladen genoeg om in te adverteren....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

klaver4dieren
Berichten: 128
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: Dodewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 21:22

Dees schreef:
Geen commerciele '' input' op bokt svp...

ER zijn bladen genoeg om in te adverteren....

Maar ook niet veel dierenarsten die gratis adviezen geven op een discussiepagina, (zie discussie Artrose) Peter Klaver, dierenarts


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers