ik wordt gek van graziano... en van mezelf!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

ik wordt gek van graziano... en van mezelf!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-02 23:11

ik heb sinds 2 dagen mijn dressuurzadel terug, en kan nu weer echt gaan trainen (boom was gebroken). ik heb over 2 weken mijn eerste L1 wedstrijd, dus wat oefenen is wel nodig ook... maar graziano werkt niet mee.
hij is altijd al lui voor mijn been, maar het ging steeds beter. nu heeft hij echter iets van een sloomheidsaanval ofzo, want been of geen been, reactie is er niet.
ik rijdt met een lange zweep, en geef hem elke keer als hij niet luistert een tik. reactie hierop wordt echter ook steeds minder. meneer loopt even iets harder, en gaat dan weer sjokken.
nou wou ik hem vandaag eens met een klein knopspoortje rijden, om te zien of het zou helpen. ik rijdt hem niet graag met sporen omdat ik bang ben dat hij eraan went, maar dit was een noodgeval.. Schijnheilig

deze spoor hielp echter voor geen meter. ik kon hem er wel inzetten, maar daarop ging hij (net als met de zweep) alleen heel even versnellen, en op de gewone hulpen erna is geen reactie.

als ik dan echt boos op hem wordt begint hij als een maloot rond te crossen. dat vind hij gewoon leuk volgens mij, want stoppen ho maar..
en als hij dan weer terug is in een normaal tempo, is er geen spat verandert.

ook gaat hij, als ik de draf wil versnellen/ strekken heel snel over in galop. en dan ook niet meer terug naar draf, hij galopeert dan zo langzaam (als ik hem terugneem) dat het bijna een enkelvoudige wissel wordt, voor hij in een sukkeldrafje valt.

nou heeft hij dus wel vaker perioden als deze, maar nooit zo erg.
ik wordt daarbij dan ook nog heel boos op hem, en daar heb ik dan achteraf weer spijt van.. ik ben vandaag zelfs even afgestapt, anders stond ik niet voor mezelf in Frusty
dat luie gedoe kan ik echt niet hebben..
grrr Boos!

ik begin wel lichtelijk wanhopig te worden, had ik maar nooit opgegeven voor die wedstrijd.. zolang hij zo doet kan je ook niet echt oefeningen gaan rijden, want daar is activiteit voor nodig. kreun..

een erg overstresde grassie

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 12:05

Hihi je bedoelt waarschijnlijk een eenvoudige wissel! Haha!

Maar dat is inderdaad ongelooflijk irritant, ik kan er ook heel slecht tegen als een paard niet reageert op je been. Ik heb ze liever wat te heet/vluchterig dan dat je de hele tijd moet drijven. Maar toch denk ik dat je ieder paard wel sneller voor je been krijgt. Niet ieder paard wordt super 'electrisch' maar goed aan je been zijn moet toch te doen zijn. Waarschijnlijk is je paard gewoon qua karakter al wat flegmatiek?

Ik zou desnoods grote (wiel)sporen aan doen en hem echt goed duidelijk maken dat hij bij een kuitdruk weg moet. Misschien is ander voer ook een optie?

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-02 22:35

Jura schreef:
Hihi je bedoelt waarschijnlijk een
eenvoudige
wissel! Haha!



ach ja, dat zeg ik Schijnheilig al die wissels ook Haha!

tja, ik ben ontzettend bang dat als ik eenmaal met wielen begin, er ook niet meer af kom.. dat meneer er binnen no time aan went, en daarna nergens meer op reageert. bovendien heb ik gewoon een hekel aan naar sporen grijpen, hij moet ook op mijn kuit reageren!

het zou idd ook aan het voer kunnen liggen.. ik sta nu op een manege waar, zover ik weet alleen echt 'voedingsbrok' gevoert wordt, geen sportbrok ed. ik geef hem zelf nog elke dag ong. 3/4 schep meusli bij.
maar ik ga per 1 maart van stal veranderen, naar een echte dressuurstal MET sportbrok Knipoog en dus kan ik kijken of dat helpt.

vandaag ging het trouwens beter, want ik had mijn zweep voor de verandering in mijn andere hand gedaan, en toen bleek hij ineens een stuk enger., haha

hij heeft nu weer wat nieuws, nl bij elke tik in galop wissels (ja, echte wissels) te gaan springen. ook bijzonder irri.

maar goed, ik moet niet zeuren, het ging beter dan gister! Party!!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 22:43

probeer rustig te blijven en even niet aan je wedstrijd te denken..misschien kun je een keertje met hem naar buiten gaan en de volgende dag weer met een schone lei/ij? beginnen Haha! sucses!!