wat voeren jullie??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikkies
Berichten: 120
Geregistreerd: 05-03-04

wat voeren jullie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-04 08:37

Nou zal deze vraag al heel veel gesteld zijn, maar ik blijf twijfelen over het voer wat we onze paarden geven.

Het gaat om paarden die op de renbaan lopen, dus echt aan topsport doen.
We geven op het moment hippostar forte, powermix en vipagraan, ze krijgen van elk soort 2 kg per dag. Dus 6 kg per dag, ik zit te twijfelen aan de hoeveelheid eiwitten die erin zitten.

Welk merk voeren jullie en in welke hoeveelheden??

Wat zijn jullie ervaringen met hippostar?

Groetjes ikkies

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 09:13

6 kg per dag vind ik wel erg veel. hoe groot zijn de paarden. hippostar vind ik een goede keuze. er zit een goede samenstelling in van veel voedingstoffen. en de paarden smullen ervan. ik geef die van mij 'sochtends 1 kilo pavo condition extra met een halve kilo powermix. en dit geef ik savonds ook. In het voer zitten wel veel eiwitten. staat jullie paarden op het land?? anders i het wel iets teveel van het goede denk ik. ik lees even de andere reacties van de topic

BINCA
Berichten: 5
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:27

hoi

ik verzorg ook 2 renpaarden en die krijgen zelfs soms wel 9 kilo op een dag. en daarbij staan ze gewoon ook nog op het land.
ik vind die 6 kilo dus niet veel maar ik neem wel aan dat jullie dat alleen in het seizoen geven.

Fanny
Berichten: 73
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 15:09

Mijn paard krijgt 3 kilo Pavo sport op n dag. Daarbij voer ik een kleine kilo muesli bij. Mijn paard loopt niet in de topsport, dus ik vind het moeilijk om te zeggen of je te veel voert.

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 22:51

Mijn paard krijgt halve kilo ei wit vrije biks Haha!

ikkies
Berichten: 120
Geregistreerd: 05-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 08:37

In de winter krijgen ze minder, alleen als ze vol op training staan krijgen ze kg. Eentje van ons eet s ochtends bijna niets, maakt niet uit wat je er s avonds gegeven heb.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 11:01

die van ons krijgen Subli onderhoudsbrokken. Apollon krijgt 2 kg per dag, smorgens 1 kg en savonds 1 kg.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:16

Treasure krijgt 4 kilo Condition Extra van Pavo en hooi. Daarbij staat ze enkele uren op een wei (vrij schraal) en loopt ze elke dag ongeveer een uur dressuurmatig.

Fanny
Berichten: 73
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 08:34

Oh ja, mn paard krijgt naast de 3 kilo ook 2x hooi per dag.

Senja

Berichten: 371
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:55

Senja krijgt 1 kilo luzerne, een kwart kilo quertshaver (geplette haver), beetje gerst en tarwe soms, extra vitamine, muesli soms, in de lente wortels met zonnebloemolie en extraatjes in de vorm van voedingssuplementen.

Oftewel: helemaal zelf samengesteld!!
Dat is makkelijker als er veel paarden zijn, dan kun je combineren!

mariellexxx

Berichten: 4016
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Neede (Gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 12:01

verzorgpaard van mij krijgt 1 kilo biks, halve kilo luzerne kruidenmuselie, en staat een keer per dag paar uurtjes op lekker vol land. In de winter wordt ze bijgevoerd met penen en bieten, ze is nu drachtig, dus wordt het voer langzaam aan tot iets meer gebracht. Ze verricht zeker een keer per dag dressuurmatige arbeid.

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:35

Per dag krijgt hij 1,5 kg Equiral qi en 500gr lucerne. Verder veel HOOI en in de zomer GRAS. Ruwvoer is nl. het belangrijkste voer voor je paard!
Als extraatje komen er wortels, appels, oud brood, sinaasappels in aanmerking.

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:38

die van mij krijgt een halve kilo per dag basisbrok en nog wat muesli als ik 's avonds weg ga

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:44

ik geef op dit moment alleen een heel klein handje muesli (ehh, een paar korreltjes Knipoog ) en wat appels/brood/peentjes met foenegriek.

maar ze is nu kreupel en doet dus niks, als ze gewoon dagelijks aan het werk is krijgt ze per dag 1 kilo havens draversbrok en 1/2 kilo havens reform-kruidenmuesli. verder kuilgras (of nat hooi) en in de zomer gewoon gras Lachen

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 21:40

ik voer haar op dit moment even niks , maar meestal 1, 2 handjes brok,muesli met een scheptje knoflookpoeder.
ze krijgt zoweinig omdat ze kreupel is geweest en ik nog bezig met om haar conditie op te bouwen.

en een appeltje of peentje Haha!