Door het oog van de naald

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-01 19:22

Pfffff aan de ene kant voel ik een boel opluchting aan de andere kant nog steeds stress...
morgen is het 2 weken gelden dat het laatste dier in de 3 hoek is geent. 2 weken heeft het vaccin nodig om te zorgen dat ze niet meer ziek worden. Dieren die al besmet waren zouden voor die tijd al ziek moeten worden. In de 3 hoek zelf is er al ruim een week geen uitbraak meer.
Natuurlijk kunnen de geente dieren het virus nog wel bij zich hebben dus laten we hopen dat ze snel geruimd worden.
Opluchting dus het lijkt over te zijn. Angst want 24 uur is nog lang....
Zullen wij dan echt door het oog v/d naald zijn gekropen.... Vanaf Apeldoorn Noord tot aan Epe toe zijn alle vee bedrijven geruimd op 2 na... wij en onze buurman het is toch niet te geloven hoe dicht bij het was?
op 2.1 KM zat een verdacht bedrijf daar is alles geruimd bedrijven van vrienden en kennisen....
op nog geen 400 mtr afstand loopt de grens van het afgeslotengebied..We zijn blij maar durven dat nog niet goed te zijn...
Ben ik een te grote optimist als ik denk dat het einde in zicht is?
Ik voel me erg schuldig tegen over de anderen in de buurt terwijl zij al hun werk verwoest zien worden zijn wij opgelucht.
Grijsje de zieke Koe heeft van de week een gezondkalfje gekregen.
Hopen dat m'n foto's zijn gelukt want ondanks dat we wat opgelucht zijn kan het nog steeds zo zijn dat dit het laatste kalf is dat bij ons wordt geboren.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 19:45

Nim, er zijn altijd mensen 'met uitzicht op de grootste ellende', ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. Het is erg genoeg wat er is gebeurd en ik hoop ook alleen maar dat het snel afgelopen is. Dat jullie door het oog van de naald gingen is gewoon fijn voor jullie en niet iets waar je niet blij over mag zijn. De opluchting is -hoop ik- aan jullie.
Maar laten we wachten met opgelucht adem halen als echt al het gevaar geweken is. Tot die tijd houden we onze vingers gekruist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 20:30

Nog 1 dagje meis, dan kunnen jullie weer een beetje opgelucht ademhalen.... Ik vind trouwens dat je heel dapper geweest bent de laatste tijd; dat mag ook best eens gezegd worden!
Sonja

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 20:33

Ik ben blij voor jullie dat jullie door het oog van de naald zijn gekropen. En die 24 uur zullen wel voorbij kruipen. Ik blijf zeker duimen voor jullie en alle andere boeren. En gefeliciteerd met een gezond kalfje. Nadat dit hele MKZ-gedoe voorbij is, zullen jullie vast wel weer meer kalfjes krijgen Lachen Heel veel sterkte Nimber, ik leef echt met jullie mee.
groetjes Caballo...

Piet
Berichten: 13
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 21:18

Ik zal blij zijn als het over is.Bij ons zijn wel alle kalveren geruimd(ruim 210).Ik vind het echt erg.Ik heb net ook twee maanden geleden mijn paard in moeten laten slapen vanwege een ernstige artrose aan zijn hoefbeentje.En ik had het daar al heel moeilijk mee.En daarna de MKZ er achteraan.En ik was op zoek naar een nieuw paard in de hoop dat dat het verdriet wat zou verzachten van het verlies.Dat staat nu ook even op een laag pitje.Het wordt tijd voor wat vrolijkheid in het leven want het valt nu niet mee om de moed erin te houden zo.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 22:04

Ach jeetje, ik heb echt met je te doen Piet. Het is inderdaad te hopen dat er wat meer geluk jouw kant opkomt. Sterkte!!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-01 21:47

Jeetje Piet wat erg voor je wij zijn maar een klein bedrijfje maar 75 koeien/kalveren en pinkjes en 3 geitjes.
het is nog steeds stil in onze buurt geen uitbraken meer en ze zijn overal aan het ruimen.
De 24ste komt de laatste uitslag van de laatste test van dat bedrijf aan de elburger weg dat verdacht was alle voorgaande test waren negatief.
Het enige waar we nu bang voor moeten/kunnen zijn is dat het onder het wild heerst want herten en zwijnen komen ook bij ons aan de rand van het kroondomein.....

Ineke2

Berichten: 33105
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 22:47

pfff idd zijn jullie door het oog van de naald gekropen...maar wel dat jullie weer een beetje opgelucht adem kunnen halen.

Piet wat vreselijk verdrietig voor je Huilen sterkte...