Thuis van het ziekenhuis.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Thuis van het ziekenhuis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 10:47

Maandag kreeg ik dan mijn galblaas operatie. Ik vnd het niet eng en lag rustig te wachten totdat ik naar de O.K. mocht. Daar kreeg ik een infuus. Vocht en antibiotica. De antbiotica hingen ze gewoon aan het flesje op en daar was wat odhef over omdat dat eigenlijk niet de bedoeling was. maar diegene die dat had gedaan kwam van de IC af en dar deden ze dat altijd.

Toen de O.K. op. Overgegaan op een ander heel smal bedje. Wat wel lekker warm was. lekker warm lakentje over me heen. Toen de arm steunen. En toen kreeg ik de narcose vloeistof via mijn infuus. Ik voelde het wel mijn arm omhoog gaan. Ik kan me nog herinneren dat ze zuurstof gaven en toen was ik al weg.

Rond een uur of een was ik op de uitslaapkamer. Een beetje misselijk. De hele maandag was ik erg suf en heb dus ongeveer de hele tijd geslapen.

Bart heeft me opgebeld. En dat kan ik me nog wel herinneren. Maar wat ik gezegd heb of hij? Geen idee.

De dag erop kon ik 's morgens niet veel zeggen doordat mijn keel erg veel pijn deed. Mijn bed stond nog steeds omhoog en ik mocht er ook nog niet uit.

Voor het bezoekuur 's middags hebben ze mijn infuus eruit gehaald. Toen mocht ik weer zelf naar de wc. Dat was wel prettig.

Verder nog veel uitgerust. Gisterenavond nog best veel pijn gehad en me beroerd gevoeld. Mijn buik is nog steeds opgezwollen en ik heb vlug mijn pyjama broek weer aangetrokken. Die kan ik namelijk onder het onderste wondje stoppen.

Ik heb nu drie gaten in mijn buik en een stuk of zes hechtingen.

Al met al was het geen nare ervaring. Nu nog enkele dagen heel rustig aan doen. a.s dinsdag weer naar het ziekenhuis. En langzaam aan gaan uitvinden wat k wel en wat ik niet kan eten.

Kool werd me afgeraden en ook koffie en friet zit er niet in komende dagen.

Ik had trouwens ongeveer 15 steentjes, als ik goed heb geteld.

Bedankt voor de lieve berichtjes in Gwen haar topic. Ik ga nu even verder lezen wat er op bokt allemaal is gebeurt. Ik ben al op de hoogte dat bokt er 'even' uit heeft gelegen.

enne mijn nichtje Benthe wilde bij me blijven in het ziekenhuis. Ze heeft bewonderend naar mijn pleisters gekeken. En kroop naast me in bed. Maar helaas, blijven was geen optie. Leek me anders best gezellig.

Mijn buurvrouw was trouwens wel heel aardig hoor. Maar als zij begon te kletsen dan hield ze niet meer op. En aangezien ik toch wel moe was was dat soms een hele opgave.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 10:51

Super dat je weer thuis bent.. 15 steentjes dat is pittig.. Hoop dat je snel opknapt!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 10:52

Fijn dat je weer thuis bent Heike.. Hopen maar dat alles snel hersteld zodat je weer de oude bent..
Jeetje 15 steentjes, dat heeft echt wel pijn gedaan zeg..

Beterschap nog!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 10:54

Fijn dat je weer thuis bent.
Nu maar hopen dat het allemaal wel meevalt met wat je niet kunt eten.
maar gelukkig ben je nu van je pijn verlost, wat een opluchting zal dat zijn.

Veel beterschap!

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 11:07

Gelukkig viel het je allemaal mee, op naar een koliekvrij leven, haha. Beterschap nog!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 11:08

Fijn dat je weer thuis bent Lachen.

Zal idd wel even proberen worden wat je wel en niet ongestraft kunt eten Scheve mond.

Veel beterschap verder Lachen.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 11:25

Jee, ik heb helemaal gemist dat je last van galstenen had!! Ik hoop nu toch echt dat jij de komende jaren eens gezond rond mag blijven lopen hoor!

Doe je vooral nog even rustig aan?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 11:36

Hè lekker weer thuis, in je eigen omgeving, zonder buurvrouwen die een praatje willen maken terwijl jij bekaf bent Knipoog
Fijn dat het zo goed gegaan is, hoop dat je veel profijt van de operatie zult hebben en dat het meegevallen is. Lachen

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 11:43

Lekker thuis een gelijk weer op Bokt Haha!

Je zult straks wel lekker opknappen zonder al die stenen. OK dan!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 12:00

Maar hebben ze bij jou alleen de stenen weggehaald of ook je hele galblaas? Het laatste is namelijk erg goed voor je lijn. Mijn oma heeft het ook gehad en die is 4 kledingmaten afgevallen, doordat je geen vet eten meer kunt verdragen. Dat komt dan weer doordat je galblaas gal aanmaakt voor het verwerken van het vet door je lever of iets van die strekking......

Fijn dat je je weer wat beter voelt, nu. Ach gut

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 12:00

Heerlijk dat je weer thuis bent. Doe lekker rustig aan en knap lekker op! Ach gut

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 12:07

Geweldig dat je weer thuis bent!
Nu lekker opknappen,en ja het is idd gewoon uitproberen wat je eten kan!
Gelukkig heb je het ergste gehad,en ik moet zeggen het opknappen gaat best snel hoor,maar je moet gewoon niet meer doen dan je lichaam aan kan,dat is iets wat je zelf het beste aan voelt!
Sterkte nog!
Lundi

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 12:30

Hey heike super dat je weer thuis bent!
Ik had nog een email kaartje gestuurd, helaas was ik niet zo creatief als jou.
Jou kaartje was echt super!

Veel beterschap en rust lekker uit Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 12:55

He meissie, fijn dat je weer thuis bent! Rust maar lekker uit! Ik hoop dat je snel weer de oude bent, maar dan zonder pijn!
Welkom terug!

Ann

Berichten: 13253
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 12:59

Fijn dat je weer thuis bent, heel veel beterschap toegewenst en lekker rustig aan doen de komende tijd Ach gut

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:03

jee fijn dat je weer thuis ben .. doe echt wel rustig aan de komende tijd.. 15 pfooee dat is niet niks Scheve mond

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:14

Lekker dat je weer thuis bent!
Nu mooi opknappen en het rustig aan doen, ik kan mij nog herinneren dat je niet teveel mocht doen en daar zat ook buro-werkzaamheden bij dus niet teveel bokken nu!
(geloof er niks van dat je dat gaat lukken, bokt is te verslavend voor jou Haha! )
Nogmaals beterschap en laat je maar lekker verwennen!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:18

Nou gelukkig ben je thuis en gaat het toch wel goed met je OK dan!
Lekker rustig aan doen en dan kom je er vanzelf bovenop !
Beterschap !

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 16:02

Ik heb al de hele verdere ochtend en middag gerust dus ik kan nu best even op bokt. Schijnheilig (vind ik)

En ja ze hebben mijn hele galblaas verwijderd. Ik weet niet of het goed is vor de lijn.

De galblaas zorgt er namelijk voor dat het vet in kleine stukjes wordt verdeelt zodat het makkelijket transporteerbaar is oid. je kunt er dus ook van aankomen heb ik gehoord.

Dat afvallen zie ik wel zitten hoor. Vier kleding maten! Dat zou super zijn.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 16:10

Lekker zeg dat weer thuis bent Lachen

Super dat de operatie goed is verlopen. Nou maar lekker rustig aan doen en herstellen he Lachen

Beterschap Heike!

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 16:12

Fijn dat je thuis bent OK dan!
Beterschap!!!

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 16:25

Lekker zeg, dat je weer thuis bent! Heel veel beterschap!

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 13:48

Fijn dat je weer thuis bent Heike! Lachen
Mag je dinsdag weer naar je leuke doktor? Knipoog

bassistje

Berichten: 361
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 14:32

Fijn dat je weer thuis bent!
Nu maar snel herstellen zodat je weer lekker kunt rijden en alles weer kunt doen wat je wilt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 16:23

Ohoooooh wat lees ik nu Heike, heb jij een leuke dokter waar je ons nog niets over verteld hebt? Haha! Tong uitsteken Vertelvertel!!!