Hitsige hengst....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Hitsige hengst....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 17:34

Hoi,

Ik heb een hengst van inmiddels zes jaar.
Op zich een heel lief dier, trapt nooit, en een echte kroel.
Nou is het zo, dat er bij ons een meisje over de vloer komt, die mijn zusje d'r pony huurt.
Maar zodra zij de hengst op zijn hoofd kriebeld, of soms hoeft ze alleen maar naast hem te staan en hem 1 aai te geven op zijn hoofd, schuift hij meteen zijn gereedschap uit, als je begrijpt wat ik bedoel Bloos
Op zich wel grappig, we lachen er om, maar toch niet echt normaal Verward
Hij wordt niet drammerig ofzo, hij gaat gewoon op zijn gemakkie aan het trommelen *LOL*
Ook als ik drollen uit zijn stal haal, terwijl hij erbij staat, gaat hij weleens bijna op mijn schouder zitten als ik aan het werk ben, zo van "krab eens op mijn kont" en zodra hij dan aandacht krijgt dan begint het getrommel weer.
Als veulen wou hij altijd al op zijn kontje gekrabt worden *LOL* alleen toen gebeurde er niet van die rare dingen Bloos!
Wie heeft dit ook met zijn paard?
Toch wel raar, vinden jullie ook niet?
Op zich geen probleem, alleen het staat zo raar.
Hij doet het ook regelmatig tijdens het poetsen.

Suzanne F.

Berichten: 49216
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 20:16

Hahaha ja dat ken ik wel. Ik heb een hengst gereden die erg op een soort deodorant reageerde, dus dan werd ie hitsig... Haha!
Dan rook ie een lekker geurtje!

Ik deed ook vaak een scheut chloor onder zn neus....dan was t zo over... Knipoog Bloos

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 23:08

Zolang ie de boel alleen maar wat in het rond heeft hangen, geen aandacht aan besteden. Niks mis mee, risico als je een hengst hebt, die schuiven de boel wat makkelijker naar buiten. Voordeel is dat je z'n piemel makkelijk schoon kunt houden, indien dat aan de orde is.
Ik zou hem er trouwens wel aan wennen dat je z'n piemel kunt aanraken, je zult het maar eens een keer nodig hebben, mooi lastig als ie het dan nog moet leren.
Chloor lijkt me niet zo verstandig, het is geen gezond goedje om in te ademen, zou ik dus niet doen.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 23:41

Ach, als mijn hengst iets fijn vindt (lekkere kroel- of poetsbeurt of gewoon veel aandacht van mensen) dan doet hij het ook... Zolang hij me niet wil bespringen vind ik het niks! Het is een engeltje voor de rest, dus ik trek het me niet aan Knipoog

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 00:21

Ik probeer er tussen het poetsen door wel eens een velletje vanaf te trekken, maar dan schuift hij hem ineens wel heel snel weer in Haha!
Gelukkig blijft hij er vrij rustig onder.
Ik heb wel 1 keer meegemaakt dat hij tijdens het poetsen zo tussen z'n voorbenen door bluste Nagelbijten / Gniffelen , ik blij dat daar niemand stond Knipoog

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 08:24

Hey dat probleem ken ik!
Waar ik rij hebben ze ook een hengst en als de buurvrouw lang loopt wordt ie helemaal gek.
Het is ook een dekhengst bij 2 van de merrie's op stal.
Maar dat ie dat ook wil doen bij de buurvrouw Nagelbijten / Gniffelen

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 10:29

Kijk je wel een beetje uit, want zoals je het verhaal nu vertelt, ben je er nog maar 1 stap van verwijderd, dat hij je daadwerkelijk bespringt, of iemand anders pakt.
Deze jongeman heeft duidelijk probleempjes met zijn hormonen en door gebrek aan een merrie, gaat hij zijn (sexuele) behoefte op jou (of een toevalig passerende andere vrouw) projecteren. Ik kan me best voorstellen dat je gek op hem bent en dat hij in jouw ogen hartstikke braaf en eerlijk is, maar...................... In mijn ogen ben je nu echt levensgevaarlijk bezig. Dit is het nadeel van het hebben van een hengst. Vroeg of laat worden ze allemaal sexueel actief en zoals je er nu mee omgaat, is levensgevaarlijk. Dit gedrag van hem zul je heel duidelijk en zeer consequent moeten corrigeren. Op dit moment ziet hij jou duidelijk niet meer alleen als zijn baas, maar meer als zijn vriendinnetje en maatje en dadelijk ook als zijn merrie. En als hij bij jou de kans niet krijgt, kan dit willekeurig iedere andere vrouw worden, die ook maar even haar aandacht laat verslappen.
Geloof me, ik heb meer als een keer, mensen (vrouwen) meer dood dan levend , onder een hengst vandaan zien komen. En dit waren stuk voor stuk, van die hele lieve, nooit vervelende knuffeldieren.
Dit gedrag streng corrigeren, mentaal afstand bewaren en eeuwig op je hoede zijn, is echt de enige optie. Hoe rot ook, een hengst kun en mag je nooit vertrouwen en zeker niet als ze al dit gedrag vertonen. Sterkte ennuh.... denk hier eens goed over na, voor jouw eigen veiligheid, maar zeker ook die van anderen.

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 10:55

Hm onze hengsten vertonen dit gedrag gelukkig niet. Ze komen wel eens kroelen maar dan houden ze alles mooi binnen. Zou idd wel oppassen, hengst is een hengst en dat zijn ze niet voor niks. Keer kroelen mag best maar zorg wel dat jij de baas blijft. Bij ons schuiven ze hem uit als ze heel hard gewerkt hebben of een dekken op hebben, vinden ze heerlijk (vage beesten)

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 10:55

Ik heb een ruin gereden die mij vooral erg "leuk" vond tijdens mijn maandelijkse periode. Ahum! Dat vond ie schijnbaar erg lekker.

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 13:00

Scheve mond Het is wel zo, dat als ik in zijn box aan het werk ben, en ik niet op zijn aandachttrekkerij in ga, hij wel zijn achterbeentje af en toe op trekt, ik houdt hem dan wel in de gaten.
In het begin kwam het bij mij als dreigen over, maar uiteindelijk trapt hij niet ofzo.

Dat hij mij echt zou bespringen, dat geloof ik niet zo hoor.
Gelukkig is hij ook maar 1.56m, dus ik kan hem aardig van mij afhouden als dat nodig mocht zijn.

Hij heeft op zich geen vreselijke drang naar merries, hij heeft er een naast hem staan waar hij gewoon neus-contact mee kan hebben en de pony van mijn zusje is ook een merrie, maar bij hun schuift hij hem niet zomaar even uit Scheve mond

Nou ja, ik hoop maar dat het allemaal mee valt, en dat hij zijn hoefjes thuis houdt *LOL*

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:09

Als, je maar waakzaam blijft.

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:12

Kitten schreef:
Kijk je wel een beetje uit, want zoals je het verhaal nu vertelt, ben je er nog maar 1 stap van verwijderd, dat hij je daadwerkelijk bespringt, of iemand anders pakt.
Deze jongeman heeft duidelijk probleempjes met zijn hormonen en door gebrek aan een merrie, gaat hij zijn (sexuele) behoefte op jou (of een toevalig passerende andere vrouw) projecteren. Ik kan me best voorstellen dat je gek op hem bent en dat hij in jouw ogen hartstikke braaf en eerlijk is, maar...................... In mijn ogen ben je nu echt levensgevaarlijk bezig. Dit is het nadeel van het hebben van een hengst. Vroeg of laat worden ze allemaal sexueel actief en zoals je er nu mee omgaat, is levensgevaarlijk. Dit gedrag van hem zul je heel duidelijk en zeer consequent moeten corrigeren. Op dit moment ziet hij jou duidelijk niet meer alleen als zijn baas, maar meer als zijn vriendinnetje en maatje en dadelijk ook als zijn merrie. En als hij bij jou de kans niet krijgt, kan dit willekeurig iedere andere vrouw worden, die ook maar even haar aandacht laat verslappen.
Geloof me, ik heb meer als een keer, mensen (vrouwen) meer dood dan levend , onder een hengst vandaan zien komen. En dit waren stuk voor stuk, van die hele lieve, nooit vervelende knuffeldieren.
Dit gedrag streng corrigeren, mentaal afstand bewaren en eeuwig op je hoede zijn, is echt de enige optie. Hoe rot ook, een hengst kun en mag je nooit vertrouwen en zeker niet als ze al dit gedrag vertonen. Sterkte ennuh.... denk hier eens goed over na, voor jouw eigen veiligheid, maar zeker ook die van anderen.


Mwah, dat geldt echt niet voor alle hengsten hoor. De mijne (inmiddels al 16 jaar hengst en ja, hij heeft ook gedekt) staat vaak met het poetsen te "doe-het-zelven". Daarbij staat hij heel ontspannen dromerig voor zich uit te staren Dromen . Hij staat gewoon lekker te genieten. Echt niet het gedrag als wanneer hij zich opwindt omdat ie mag dekken - een wereld van verschil hoor.
Ook als ik aan het uitmesten ben staat hij in de deuropening van z'n box naar buiten te koekeloeren, voetjes tegen de drempel en vaak laat ie 'm dan ook weer zakken. Ik kan velletjes er gewoon afhalen. Alleen als ik koude vingers heb dan haalt ie 'm schielijk weer naar binnen Haha! .

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:18

Ach weet je, uitzonderingen heb je altijd, daar bij komt de jouwe heeft gedekt, dus weet wat een merrie is. Zo een zal niet snel zijn gevoelens op een mens projecteren, hij weet het verschil.