n.a.v het grote liefdes toppic: Terug bij je Ex ??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

n.a.v het grote liefdes toppic: Terug bij je Ex ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 00:26

Het is bijna 12 uur en ik zit achter mijn PC een beetje te kniezen.

Ik wilde geen toppic plaatsen omdat mensen die ik lesgeef en stalgenoten hier vaak komen.. wilde eerst een schaduw maken maar ja.. Ik ben nou eenmaal ik en ook ik heb het soms lastig (sorry jongens).

Op de laatste pagina van het grote liefdestoppic staat een beknopte schets van de situatie.
Ik heb ruim vier jaar een relatie gehad, 3,5 jaar samen gewoond. Die relatie heb ik uit gemaakt. Reden: slechte communicatie problemen met huishouden, sleur, gebrek aan affectie. Ik voelde me alleen in die relatie.

We wonen nu 7/8 maanden uitelkaar en sinds een maand zien we elkaar steeds meer. Mijn Ex was erg verdrietig en verbaasd dat ik het heb uitgemaakt. Ik heb erg lang getwijfeld over terug gaan sinds we elkaar weer regelmatig zien. Zijn vrienden zeiden tegen mij .. dat ie me zo miste en dat het wel moet goed komen. Hij deed vreselijk zijn best er voor me te zijn en weet ik veel wat. Niks te gek!! En ik maar denken.. "wat nou als ik twe keer dezelfde "vergissing" bega"

Nou goed gezien ik nog veel om hem geef hem heel erg miste..besloten te kijken wat er nog mogelijk is. Omdat ik zo ook niet verder kom omdat ik nog steeds veel aan hem denk. Ik heb aangegeven rustig weer iets op te bouwen.

Wat is logischerwijs het gevolg.. nu twijfelt hij!!!.. Ik voel me ergens echt stom nu. Maaaanden had ik nodig om los te komen. Echt veel nagedacht ... en nu dit!
Hij is bang dat ik het weer zal uitmaken. Hij denkt dat ik nu heel jalours ben (niet echt vind ik zelf is een verhaal apart van allerlei misverstanden). Ondanks dat we nu 3 of 4 dagen per week bijlekaar logeren vind hij niet dat we iets aan het opbouwen zijn.. Verward

Dus ik heb hem gezegd dat als dit nergens meer toe leidt, ik ook niet zo intensief met hem om wil gaan .. dan wil ik namelijk verder met mijn eigen leven.
Hij zegt dat hij niet weet of hij wil dat het goed komt waarop ik zei:
Als je een paar weken nodig hebt om daar achter te komen prima, maar verwacht niet dat ik er maanden op ga wachten. Ik haat namelijk drama's met exen.

Ik wacht nu 3 dagen op het antwoord.. en zit een beetje sip naar de telefoon te kijken..niks!!! Ik lijk verdorie wel 16 (sorry jonge bokkers) en zit maar ongemakkelijk te wachten.

Op de vraag zijn wij weer intiem zal ik vast antwoorden: Jep! maar ik heb dus geen zin om als "wipkip" te functioneren, en weiger terug te gaan als we niet beide 1000% er voor gaan...

Spijt van dat ik het heb uitgemaakt heb ik niet. De tijd alleen had ik nodig en heeft me rust gegeven en erg goed gedaan.

maar nu???? Ziek

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 00:36

ik zit ook te wachten....bij mij is het na 8 maanden samenwonen(gelijk vanaf de 1e dag....stom...) uitgegaan. hij had een tijdje voor zichzelf nodig en wou niet van me vragen om te wachten...

ik ga volgende week, het weekend van de 28e ofzo met hem naar het bos hier en samen lopen en praten, misshcien picknikken(hoe schrijf je dat?!) en kijken of we eruit kunnen komen. We mailen elke dag en bellen ook af en toe... en ik ben nog steeds verliefd, het lijkt wel steeds heftiger worden, en hij zegt mij ook te missen en nog heel veel van me te houden.

het is zo verwarrend....ik denk wel dat je weer terug bij je ex kunt komen, je weet wat je moet vermijden enzo, en je weet wat je te wachten staat! Wel rustig van begin of aan weer alles opnieuw doen! rustig de tijd nemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 00:38

Je klinkt niet echt alsof je blij bent dat je weer 'terug' bent.
Je komt misschien wel een moment tegen dat je begrijpt waarom en dàt het over is bij jezelf en dan is het echt voorbij.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 06:28

Als ik eerlijk mag zijn.. Als ik een relatie verbreek doe ik dat met een reden. Als ik diegene terug zou nemen zou je weer over het probleem wat je had (ook de reden van verbreken) struikelen. Mensen veranderen niet ook al zeggen ze keihard dat ze dat wel doen... werkelijkheid is anders. Uiteraard zijn er uitzonderingen op de regel...
Binnen no time zit je weer aan de problemen die je voorheen ook had!

Ik (mijn mening) zou nooit een ex vriend terug nemen Ik heb het dan ook nooit gedaan omdat ik weet dat dezelfde problemen weer gaan opspelen.
Bijt nu even door de zure appel heen en zoek iemand die wel meehelpt in het huishouden enz.
Als hij twijfelt.... is er dan nog sprake van liefde? Als je verliefd bent twijfel je niet om opnieuw te starten maar grijp je die kans gelijk! En in geval van "houden van" ook.

Ik denk (hoe hard het ook klinkt) dat je een eigen bestaan moet gaan opbouwen en deze man moet loslaten. Er zijn zat leuke mannen die er wel 100% voor gaan en ook meehelpen in het huishouden.
Waarom weer al die ergenissen op je nek halen er alleen voor staan en...

Kop op verwerk dit en zoek een andere man waar je wel gelukkig mee word Knipoog

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 09:01

Dit komt me erg bekend voor, helaas. Als je denkt/voelt dat dit de liefde van je leven is, dan kun je besluiten voor hem te vechten en dus te wachten. Maar als je zelf al twijfelt.... Het is leuk dat het nu allemaal weer spannend is, maar zullen jullie weer dezelfde problemen hebben als jullie weer bij elkaar zijn? En nu hij merkt dat hij weer een kans maakt, lijkt het alsof hij zijn interesse (jaag gedrag) ineens kwijt is, of zie ik dat verkeerd? Zorg dat jij helemaal gelukkig bent/wordt en ga daarna pas kijken of hij in jouw gelukkige plaatje past. Hij is geen stukje van de puzzel van jouw geluk. Sterkte! En niet stiekem hem bellen he?

lore
Berichten: 349
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: Deurne (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 09:32

Mensen lief,

jullie zijn allemaal zo negatief, ken tal koppels waar het ooit een periode serieus fout is gegaan en waar achteraf bleek dat men toch samen hoorde. En weet je zijn vaak heel sterke koppels, want ze weten wat ze aan elkaar hebben. Ze weten (hebben ondervonden) dat ze beter af zijn met elkaar dan zonder elkaar.

En natuurlijk dromen we allemaal wel van onze grote liefde, maar wees eerlijk, af en toe twijfels iedereen wel eens of zijn partner nu echt de ware is.
Hij is misschien gewoon bang, zal goed gekwetst zijn en zoals iedereen weet doet niks zo zeer als ldvd. Misschien is de angst om te hopen en geloven momenteel heel groot. Geef dit verhaal gewoon wat tijd en laat niet met je sollen, want dat is geen enkele partner waard. -))

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 09:38

ik zit een klein beetje in hetzelfde parket
mijn ex en ik zijn ook uit elkaar...
maar echt loslaten doen we elkaar niet
het liep niet tussen ons
eigenlijk vooral door een vriend van hem , die al zijn tijd en aandacht opeiste , zodat voor mij alleen de zondagochtend overbleef Boos!
( hij is nl alleen sweekends thuis Knipoog )
mijnvriend zag dit niet... en als hij tegen die vriend van hem zei,dat ie iets met mij ging doen , dan was ie een watje en zat ie onder de plak etc etc etc
kijk, die vriend van hem zag zijn vrouw elke dag !!!
ik zag mijn vriendje alleen vrijdag ( met een beetje geluk! ) zaterdags en zondags...

dus wat is dan wijsheid....
mijn hartje wil hem terug
maar mijn verstand zegt NEE !
ik deed teveel voor hem , en kreeg te weinig terug
ga voor jezelf na wat er goed en wat er slecht was aan je relatie...
want als jullie samen de slechte punten niet verbeteren, dan zal het weer een "vergissing" worden !

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 09:39

Kan niet anders als met fsoudan meegaan.. Het gaat niet voor niets uit en mensen veranderen eigenlijk niet, zeker niet in zo'n korte tijd.. Sja ik neem dan ook nooit een ex terug hoe goed hij zijn best ook doet..

lore
Berichten: 349
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: Deurne (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 09:59

ga hier volledig tegen in, mensen veranderen constant wat alle sis in beweging rond om ons en da geeft zijn weerslag op ons. Mensen veranderen constant, ze maken dingen mee, trekken er lessen uit en gaan verder. Wat niet wil zeggen dat ik per definitie een voorstander ben van het terugnemen van een ex. Maar mensen veranderen constant.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 10:00

Ja mensen veranderen, maar dat wil niet zeggen dat het een positieve verandering is nadat het uit is gegaan.. De karaktereigenschappen die iemand heeft zullen niet veranderen, en daar moet je tenslotte wel mee leren leven..

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 10:13

Ik ben persoonlijk van mening dat een ex niet voor niets een ex is. Het is uitgegaan om een bepaalde reden. Voor mij blijft een ex een ex. Mensen kunnen veranderen ja maar vallen op een gegeven moment toch weer terug in oude gewoonten... ja ik ook Schijnheilig

Ik heb maar 2 echte exen en mijn 1e ex ga ik nog goed mee om en toen ik hem na een tijd weer terug zag.. ik was eerst namelijk aan het twijfelen of ik er nou goed aan had gedaan om het uit te maken (hij woont in Italie) maar toen ik hem na een paar jaar zag wist ik weer precies waarom ik het had uitgemaakt. Ik geef nog steeds om hem maar ben blij dat hij mijn vriend niet meer is Knipoog Mijn laatste ex (het is nog niet zo lang uit) hoef ik nooit meer te zien en vrienden zijn met hem al helemaal niet.. hij heeft me heel veel verdriet gedaan en het voelt als een grote opluchting dat ik hem eindelijk een schop onder zijn hol heb gegeven Tong uitsteken

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 10:13

youngster schreef:
Ja mensen veranderen, maar dat wil niet zeggen dat het een positieve verandering is nadat het uit is gegaan.. De karaktereigenschappen die iemand heeft zullen niet veranderen, en daar moet je tenslotte wel mee leren leven..


Ben het hier helemaal mee eens

zotgat
Berichten: 37
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: oost vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 11:07

Nouja, ik heb zelf een poging gedaan met een ex om opnieuw te beginnen maar dat is dus als een RAMP geeindigd...Maar wel ben ik ervan overtuigd dat het zeker ook goed kan gaan, hangt er allemaal vanaf waarom je juist met elkaar gebroken hebt...
Bijvoorbeeld te weinig tijd voor elkaar en elkaars bezigheden maken, dan is er nu misschien het besef en de wil daar iets aan te veranderen...
Zijn het bepaalde karaktertrekke waardoor je met elkaar gebroken hebt, dan zou ik er eerder niet aan beginnen...(mijn mening daarover is, je wil misschien nog zo erg je best doen om te veranderen, je bent wie je bent en dat komt uiteindelijk toch terug bovendrijven)...

Dit allemaal terzake. Ik denk ook dat hij zich onzeker voelt, hij zal waarschijnlijk een zeer moeilijke periode hebben meegemaakt wanneer het uit was en zal geen zin hebben om dat een tweede keer mee te maken...Het is heel belangrijk (naar mijn ervaringen) dat je hem duidelijk maakt wat er nu net veranderd is, waarom je nu wel zeker bent dat jullie relatie gaat lukken ...En laat je zeker niet onzeker worden door zijn twijfels...(je hebt er immers lang genoeg over nagedacht)

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 11:20

Bij elkaar terugkomen kan, maar daar moet je inderdaad beide voor 200% voor gaan. Nadeel aan terkomen bij je ex is vaak dat er dingen gebeurd zijn die niet terugkan draaien, nu denk je er niet aan, maar als je ruzie hebt komen al die dingen terug in je gedachten. Daarnaast is het zoals velen zeggen niet voor niks uitgegaan.

Denk er zelf nog eens goed over na. Misschien moet je gewoon even doorbijten en op zoek gaan naar iemand anders.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 11:28

Jeetje wat herken ik veel in jullie reacties!! Crossmonster zo ongeveer voel ik me dus ook, mijn hart wil terug maar mijn verstand gaat telkens heen en weer..
Ik deed ook veel voor hem en kreeg er weinig voor terug.. sterker nog hoe meer ik deed hoe makkelijker hij het vond.
Ik dnek ook wel dat jet jagen er bij hem af is en dat hij nu zoiets heeft "kip ik heb je" maar ja zo zeker ben ik niet en ik vind dat geen volwassen instelling.

Mijn Ex heeft een gouden karakter hij is super eelijk ik vertrouw hem 100% Het is echt een hele goede jongen .. aleen wel wat onvolwassen en hij kan (als wel meer mannen) slecht over zijn emoties praten.

Tuurlijk zijn we allebei bang dat het fout gaat.. maar je wie zegt me dat een andere relatie wel in een keer goed gaat..

Toen ik het uitmaakte zat ik zo ongeveer tegen een burn-out aan en wilde gewoon alleen maar ruimte en rust. Ik had uit gewoonte teveel huishoudelijk werk en administrative dingen op me genomen, naast 40 uur werk, een paard, en ook lesgeven in mijn vrijge tijd. Ik trok die hele situatie gewoon niet meer. En we bleven maar in cirkeltjes gaan

Ik heb toen gezegd er is maar 1 manier om er achter te komen of we echt bijelkaar horen en dat is als de sodemieter uit elkaar gaan en die cirkel doorbreken RUST in de tent.... En dan zien we wel.. Als het ment to be is komt het wel weer goed..
Maar ja dat gaat dus niet vanzelf.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 11:36

Nog even over veranderen:

Ik ben zelf weldegelijk opgeknapt en heb nagedacht wat ik met mijn leven wil. Heb nagedacht over wat ik in de relatie verkeerd deed waar het fout is gelopen. Ik hoor van vriendinnen ook dat ik erg positief ben opgeknapt.

In karakter ben ik niet echt veranderd, maar ik heb wel heel erg veel geleerd de afgelopen tijd.. Dat telt toch ook??

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 11:43

Je kunt dan ook alleen jezelf veranderen maar niet een ander als hij dat niet wil

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 11:48

lore schreef:
ga hier volledig tegen in, mensen veranderen constant wat alle sis in beweging rond om ons en da geeft zijn weerslag op ons. Mensen veranderen constant, ze maken dingen mee, trekken er lessen uit en gaan verder. Wat niet wil zeggen dat ik per definitie een voorstander ben van het terugnemen van een ex. Maar mensen veranderen constant.


Daar ben ik het helemaal mee eens. Het is alleen zo, als iemand veranderd dat de oude angst voor iets er nog in zit, te kort de tijd genomen om dingen op een rijtje te zetten etc..In de opnieuw gestarte relatie worden dan ook vaak oude koeien uit de sloot gehaald op het moment dat zich weer iets voordoet en aan voorheen doet herinneren. Je neemt dan vaak onbewust het oude patroon weer op, waardoor iets voor de tweede keer niet kan werken, ook al is iemand veranderd, er is samen teveel meegemaakt..
Als je echt voor iemand gaat, of denkt dat het de liefde van je leven is, ervoor vechten en de tijd vooral nemen, mits het van beide kanten komt.
Ik vind jou besluit dan ook heel erg goed om niet een wipkip te worden van je ex, voor je het weet is dat erin geslopen en zit je weer aan een patroon vast waar je niet achter staat..Hij is natuurlijk bang dat je het weer uit zal maken, dat was om bepaalde redenen, waarvan hij denkt/zegt dat die veranderd zijn. Hij vertrouwt zichzelf mss niet genoeg, want waarom dan de angst dat je het weer uit zal maken? Het ging je toch alleen daarom?
Ik wens je veel succes en kijk uit dat je je herinneringen aan hem niet romantiseerd en wel realistisch blijft. Je hebt je ergste verdriet nu al achter de rug van het uit elkaar gaan, dus mocht je besluiten en helemaal mee te stoppen, zul je je waarschijnlijk opgelucht voelen. Althans, als ik jouw topic zo lees was je niet helemaal zeker van je zaak..
Toitoitoi!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 11:55

AnneOmie schreef:
Je kunt dan ook alleen jezelf veranderen maar niet een ander als hij dat niet wil



En zeker niet als ze niet inzien wat ze dan fout doen of wat anders zou kunnen.
Misschien heeft je relatie in een dip gezeten en dan meer om persoonlijke redenen als om relatieproblemen. Trek jij je de kleine dingetjes aan omdat je overspannen was bijna burn out had. Telt allemaal mee!

Er zijn mensen die hun relatie even stop zetten en na een tijdje verder gaan. Vaak niet omdat er iets mis is aan de relatie maar omdat een van de twee persoonlijke of geestelijke problemen ondervind. Als je overspannen bent erger je ook veel sneller aan andere dingen waar je normaal niet van opkijkt. Als dit het geval bij jou is geweest en je wil weer verder... Heb je nog een probleem!

Dat hij er over moet nadenken of hij het nog wil proberen.

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 12:08

ik heb een relatie van 4 maanden gehad,ik ben nog nooit zo verliefd geweest.
het is nu zo'n 4 maanden uit,en ik mis hem meer en meer.
hij heeft een vriendin en een kind(wist ik dus nog niet toen)ik heb hem pas geleden gezien,we hebben gepraat etc,en tja...ik blijf stapelgek op hem.
het is niet uitgegaan omdat we niet meer verliefd waren,maar er werd teveel over hem verteld wat ik niet kon plaatsen,en hij deed weinig moeite om de twijfels weg te nemen...helaas,maar ik ga hier best wel kapot aan!

als ik jou was,zou ik proberen ervoor te gaan,je hebt een lange tijd met hem doorgebracht en je houd van hem(zo komt t op mij over).
gaat t niet,dan is het klaar...

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 12:14

Mhhh. Been there, done that. In mijn geval geldt: I still miss my ex, but my aim is getting better!

(doordenkertje Knipoog )

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 12:17

Iedereen moet voor zichzelf bepalen wat te doen. Als je gevoel zegt dat je toch door wil gaan dan moet je dat doen. Wij kunnen dat niet voor je bepalen.

Ik heb zelf 7 jaar in zo'n soort relatie gezeten en kon er maar niet mee stoppen en hij liet me er ook niet mee stoppen en kwam maar terug. Op een gegeven moment gaat er steeds meer kapot... stukje bij beetje.

Ik heb er nu eindelijk voor mezelf definitief een punt achter gezet omdat ik echt bijna helemaal kapot ben gegaan door die relatie maar sinds 2,5 jaar weer overeind gekrabbeld en nu weet ik dat ik hem niet nodig heb. Ik wil zelf gelukkig worden en ben zelf veranderd... hij redt zichzelf maar en of hij gelukkig wordt dat boeit me niet meer. Ik verwacht ook niet dat hij het zomaar opgeeft en hij zal binnenkort wel weer op de stoep staan maar mijn deur gaat niet meer open want hij is niet meer welkom.

Mijn advies is dan ook stop er nu mee voor het te laat is en je weer jaren verder bent en nog steeds geen stap vooruit ben gekomen in je relatie. Mensen veranderen niet zomaar.. tenzij ze dat zelf willen. Ik heb eigenlijk ook kostbare jaren weggegooid van mijn leven aan iemand die mij niet verdiende maar wou zelf mijn kont verbrandden en zit nu zelf op de blaren Knipoog

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 12:20

pfoeh riant

ik herken weer een hele hoop in jou!!!!
die van mij vond het ook wel makkelijk!
ik deed alles voor hem , en wilde alleen maar bij hem zijn...

en ik zat (zit Boos! Boos! ) in een burn-out
ik denk dat dat er ook mee te maken heeft gehad
ik had meer een schouder en wat meer liefde nodig...

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 12:50

Hahahaha herkenbaar, niet samengewoond maar wel een twijfelaar.
Wat dus ondertussen al een half jaar duurt, de ene keer wel, de andere keer niet, hij weet het allemaal niet, gevoel dit, gevoel dat.
Allewen leuk en aardig, maar zorg ervoor dat je neit te lang blijft wachten....omdat je stiekum toch geneigt ben een plekje open te houden voor hem.

Het vreemde is dat nu ik zoiets heb van ik ga verder, ik heb een ander, hij opeens daar weer moeite mee heeft......

Het kan goed komen, ben ik van overtuigt, maar als ze zo twijfelen is op een gegeven moment je eigen vertrouwen ook weer een eind weg...en zo blijf je bezig.

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:04

uhm tja...ligt er aan hoe je uit elkaar bent gegaan en waarom...