Dan schrik je wel even!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joets

Berichten: 1630
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Horst

Dan schrik je wel even!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-04 10:14

Pffff... Ik zat gister wel even na te trillen, was gister weer lekker bij mijn paardjes alleen er gebeurde iets wat er giga freaky uit zag Bloos!

Ik zal bij het begin beginnen:
Zoals altijd loop ik naar de wei om mijn tinker Jindy en logeerjaarlingtinkertje Jada uit de wei te plukken.
Ik loop dan naar het thuisweitje en zet ze hier beide aan een paal vast (het thuisweitje is een uitloop van de grote wei. hier staat de waterbak en grenst aan het gazon van de achtertuin)
Eerst zou ik Jindy onder handen gaan nemen, Jada werd al wat ongeduldig dus die heb ik maar losgemaakt (liep toen maar een beetje te irriteren tijdens het poetsen van jindy, maar ach dat went)
Toen Jindy weer kon glimmen na een regenbui de dag ervoor van 4 cm water ( Scheve mond ) wou ik aan Jada gaan beginnen.. Meestal zet ik Jindy dan buiten de thuiswei en maak ik de draad dicht.. Ze loopt dan meestal weg en dan wordt Jada ongeduldig omdat ze Jindy dan mist, dit keer wou ik haar aan de andere kant van de draad zetten zodat ze het gazon wat kon afbijten en de kersenbladeren + kersen kon eten, daar zijn mijn paardjes dolgek op namelijk. En ze konden elkaar zien daar deed ik het voor.
Dus ik laat jada even in het thuisweitje staan en loop met jindy naar het gazon (stukje omlopen) Toen Jindy er aan kwam lopen met mij vond Jada (die ik weer even vast had gezet) dat wel heel erg leuk/gemeen.
Ineens begon ze te stijgeren ik zo van wtf! Touw zat gelukkig erg lang.
Ik weet niet of ze het expres of prongelijk deed maar toen zette ze haar voorbenen tijdens het landen over de draad heen.. Daarna ging ze 'vechten' met haar achterbenen om deze nog los te krijgen.. Ik stond met Jindy in mijn hand die er verbaasd naar keek net als ik.. Probeerde haar rustig te kalmeren, toen ze met 4 benen aan de andere kant stond brieste ze even en meteen haar hoofd omlaag om te eten Ach gut Jindy maar even laten staan en toen Jada even tot rust gebracht..
Gelukkig zet ik de stroom er altijd af als ik met de paarden aan de gang ga.

Het gekke vind ik dat ik dit al vaker heb gedaan zo en dan was er nooit wat aan het handje. Ook met vaststaan heeft ze nooit problemen gehad.

Toen kwam mijn vader gelukkig net aan lopen.. uitgelegd wat er gebeurd was en ze toen allebei maar laten eten, tegelijkertijd even Jada geborsteld..

Toch schrik je dan wel ff.. Daarna Jada in de hoge gras wei gezet en met Jindy een buitenritje gemaakt. En toen moest ik werken.. Volgende keer toch maar iets anders verzinnen want dit gaat zo niet blijkt wel weer!!

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:56

jada zal er toch aan moeten wennen, om even geen aandacht te krijgen , als jij met een ander paard bezig ben. zal, dit toch door blijven zetten, anders krijg je zo,n verwent kreng!! succes

Joets

Berichten: 1630
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-04 13:29

Ja dat is ook zo, zijn we nu ook mee bezig..
Jada laten grazen in de hoge gras wei en met Jindy een stuk gaan rijden...

T is namelijk zo dat Jada iets meer zou mogen aankomen en bij Jindy mag er wat vanaf.. Jada zal denk ik honger hebben gehad ofzo waardoor zij dat gras aan de andere kant veel aantrekkelijker vond dan een kaal stukje zand met een paar kersenbladeren.

litllegirl87
Berichten: 7
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 23:12

de volgende keer kom k je wel helpen Lachen misschien lukt un dan wel un bietje beterder Knipoog

Joets

Berichten: 1630
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 19:09

mischien wel een beetje Tong uitsteken
mja, toen jindy d'r gras voor de serreramen ging zoeken viel iedereen binnen op dat het niet helemaal lukte, dus toen had ik hulp genoeg Knipoog

tot snel kippie Tong uitsteken

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 19:13

nou dat lijkt me best even schrikken, maar gelukkig is alles afgelopen...

en littlgirl87 wil je alsjeblieft ABN schrijven.. (dus een ipv un, en beetje ipv bietje)

Joets

Berichten: 1630
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 19:16

MoonChloe schreef:
nou dat lijkt me best even schrikken, maar gelukkig is alles afgelopen...

en littlgirl87 wil je alsjeblieft ABN schrijven.. (dus een ipv un, en beetje ipv bietje)


Hey MoonChloe, ik ga Sanne (littlegirl87) wel opvoeden Tong uitsteken
We zijn goede vriendinnen van elkaar en praten altijd wat gek tegen elkaar..

SANNE ALLEEN ABN SPREKEN HIER!!! Knipoog

Komt vanzelf goed...

Gekken doen we wel op msn meis Knipoog

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 19:31

Okee (vind het wel prettig als ik *en andere bokkers* beetje vlot kunnen spreken) maar je moet ook die "logeer"naarling gaan opvoeden he!!

Joets

Berichten: 1630
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 19:38

Zijn we druk mee bezig..

Ze gaat binnenkort een keer weg..

Jindy is nu bij de bonte parels in Zenderen om gedekt te worden,
ze is wel hengstig maar laat zich niet dekken helaas..
Ze slaat van zich af.. Toch maar K.I. gaan proberen dan..