Steun BROOKE HOSPITAL FOR ANIMALS.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Linda86

Berichten: 532
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Altforst

Steun BROOKE HOSPITAL FOR ANIMALS.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 17:53

Hoi Allemaal,

Ik ben een paar jaar geleden in Egypte geweest en heb ook een praktijk van Brooke in Luxor bezocht. Je wilt echt niet weten wat daar allemaal binnen komt en staat.

In Egypte proberen mensen de kost te verdienen door met paard en wagen door de stad te trekken. Een werkdag voor een paard is van 7 uur 's ochtends tot 12 uur 's avonds. Moet je je voorstellen, een paard doet daar 2 weken met de ijzers waar wij 8 weken mee doen. Gewoon omdat ze dan helemaal versleten zijn..

We moesten op een dag met een koets rijden om ergens te komen, dus ik heb het paard gezocht wat er het slechtste uitzag en die nodig geholpen moest worden door Brooke. Toen we daar aankwamen werden we met open armen ontvangen door de dierenartsen. Ik heb meteen geregeld dat het paard door een dierenarts nagekeken werd. Het beestje had allemaal wondjes.

Je moet je voorstellen, het is daar zo ontzettend heet. Er kwam op het moment dat ik daar was ook een oververhit schaap binnen, die werd meteen onder een kraan gezet en gekoeld. Er stonden paarden en ezels in de stallen. Het ene paard was totaal verbrand(door brand, niet door de zon), en had de blaren op z'n lijf zitten. Naast dit paard stond een ezel die een ongeluk op de weg had gehad. Hij was een van z'n ogen kwijt geraakt in dit ongeluk. Iets scherps had het eruit gestoken. Naast dit paard stond nog een ander paard, dit paard had grote vleeswonden. Toen ik dit hoopje zielige paarden zag, was ik in staat ze allemaal op het vliegtuig te zetten en ze thuis in de wei hun welverdiende oude dag en rust te geven. De dierenarts vertelde ons ook een verhaal van een ezeltje wat daar een tijd lang verzorgd werd. Toen het beestje helemaal opgeknapt was en weer opgehaald was is het nog een aantal keer ontsnapt en terug gelopen naar Brooke. Moet je nagaan hoe fijn de beestjes het daar hebben!! Wij hebben ook meteen aan de dierenartsen 100 euro gegeven.

Met dit lange verhaal wil ik vertellen dat het echt de moeite waard is om Brooke te steunen. Alle kleine beetjes helpen natuurlijk. Ik heb met eigen ogen gezien wat voor een werk de artsen daar leveren, en dat is werkelijk fantastisch!!

Dus hierbij mijn oproep: STEUN BROOKE HOSPITAL FOR ANIMALS.
Doe het voor de paarden en ezels, ze zijn je echt dankbaar..

Groetjes Linda.


Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 18:06

Linda86 schreef:
Hoi Allemaal,

Ik ben een paar jaar geleden in Egypte geweest en heb ook een praktijk van Brooke in Luxor bezocht. Je wilt echt niet weten wat daar allemaal binnen komt en staat.




Yep daar ben ik een paar jaar terug ook geweest.
En idd je moet even heel stevig in je schoenen staan wil je dat zien.

Maar ik steun ze al jaren.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 19:00

ik steun ze ook al jaren ze verrichten echt goed werk dat kan idd niet vaak genoeg onder de aandacht gebracht worden OK dan!

_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 19:03

Ik ben lid van de juniorclub heb woensdag nog even geld gestort

'Iedereen gunt je van alles zolang je het maar niet hebt'

Dyyy

Berichten: 5360
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Geleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 20:59

Ik ben sinds kort lid van de juniorclub.. Ik vind dat deze mensen echt heel erg goed werk verrichten OK dan!

B+2 (21.06.'09)

Clubkampioenschappen LRV Thull; derde met 199 & 200 pnt (21.03.'10)


miracle9489
Berichten: 26
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 21:04

Ik ben ook lid van de juniorclub en ik geef 20 euro per maand aan alle beesten daar die hulp nodig hebben!! Ik vind het zielig en ik zou ze ook allemaal wel hun welverdiend pensioen willen geven. Ik Steun alle paarden en ezels die daar staan!!!

Binnenkort wedstrijdstarten met mn paard en naar shows met mn hondje!!!

BelleFleur

Berichten: 1853
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 00:16

Onze studentenclub organiseert elk jaar een cocktailavond voor Brooke... ofwel, hoe koppel ik het nuttige aan het aangename...
Prima werk dat die mensen verrichten, inderdaad...

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 08:34

Ben ook al jaren donateur.

Bijna klaar met mijn opleiding!!!

Steefje

Berichten: 999
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 10:06

Ik steun ze ook al een aantal jaren, vind `t echt een super organisatie OK dan! !!

https://www.petpictures-andmore.nl/ : Een ander licht op je mooiste foto`s

Linda86

Berichten: 532
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Altforst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 14:34

Wat geweldig om te horen dat er toch nog zoveel mensen zijn die BROOKE steunen. Hartstikke mooi OK dan!

Leo

Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 14:41

Steun ze ook al jaren Sinds... groep 7.. Zit nu aan het eind van mn 4e jaar Middelbaar...

Ze doen geweldig werk!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:30

Waar kan ik lid worden hoe geef ik me op?

O
[TK] Kieffer Garmisch zadel maat 2 PB voor meer info!

Linda86

Berichten: 532
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Altforst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 15:32


Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:40

ik steun nu ook al een jaar of twee..ze doen echt super goed werk!
Ik wil er ooit nog eens een kijkje gaan nemen.

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:40

Dank je! Ik ga me aanmelden (ben ik eigenlijk al een tijdje van plan) Heb eens een keer een reportage op tv gezien. Ze doen idd erg goed werk voor die arme beestjes!

O
[TK] Kieffer Garmisch zadel maat 2 PB voor meer info!

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 20:30

Ik steun ze nog maar een jaar (kende ze daarvoor nog niet)
Maar geef nu ook forse donaties om de dieren te helpen.
Je krijgt ook zo'n positieve post van ze (wat ze allemaal bereiken).
Goed werk!!!

Wil je Australiƫ op een paardenrug verkennen? Kijk dan op www.horsetreks.com.au
Ze spreken daar vloeiend Nederlands, Duits en Engels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 20:44

Ze doen idd geweldig werk, en idd je krijgt allemaal positieve post en dan die eigenaren die van 40 km afstand komen om hun ezeltjes en paarden te laten controleren en die dan intens blij zijn dat ze de juiste behandeling krijgen voor hun dieren, dat doet me goed om te horen Lachen. Ik ben jeugdlid en geef af en toe een donatie, maar hun werk kan echt niet gemist worden!!!

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 22:06

Ik heb toevallig van de week mijn jaarlijkse donatie de deur uit gedaan. Ze doen echt fantastisch werk.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 23:05

ik ga me ook aanmelden,
weten jullie eigenlijk wat het verschil is tussen de brookies en andere donateurs? (afgezien van de kosten natuurlijk, want je mag altijd meer geven dan ze vragen OK dan! )

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 08:45

Ik heb van de week ook het blaadje weer gehad, maar wacht heel even met doneren. Ze doen zoveel goeds, dat ik even afwacht of mijn paard volgende week echt verkocht is, in de hoop dat ik wat meer kan doneren .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

SunnyBoy
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 16:39

ben ook al een tijdje lid. Het is niet zoveel moeite, want je steunt ze volgens mij al voor 15,88 euro per jaar..........Dat kan iedereen toch wel missen!?!?!?

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 09:55

Klopt, het kost maar weinig, (maar je kunt altijd meer geven Knipoog ) Voor nog geen 16 euro per jaar ben je al donateur, en ontvang je de nieuwsbrieven. Ik ben ook donateur, en heb regelmatig contact met het hoofdkantoor van Brooke, door de acties die we gedaan hebben. Brooke hospital is inderdaad geweldig, en ik doe ook m'n best om ze zoveel mogelijk te promoten. Over een paar jaar ga ik naar ze toe, ben me nu alvast aan het voorbereiden op de ellende die ik daar ga zien. Bij de beelden van brooke op tv houd ik het al niet droog. Scheve mond

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 09:58

Ik denk dat het de laatste 10 jaar is dat er ieder jaar het bedrag dat ik normaal aan kerstkaarten uit zou geven naar Brooke gaat. Mensen in mijn omgeving weten dat intussen, en respecteren dat ook. Ik krijg ook de nieuwsbrieven, en sta er toch iedere keer weer van te kijken tegen hoeveel vooroordelen ze staan te vechten.
Ze bestaan dit jaar trouwens 70 jaar....

Je suis Charlie.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 10:06

Ik word donateur/lid * maar moet wel ff aan mijn ouders vragen (tsja ben nog 14)*

Alex_
Berichten: 11
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 00:31

En door zondag te komen spelen bij Stal Wennekers kan je informatie krijgen over Brooke, je kan je inschrijven EN je kan op de dag zelf er al voor zorgen dat je de paarden en ezels in arme landen helpt door geld te doneren of spelletjes te spelen!

kom je ook!!!

27 juni stal wennekers bij het amsterdamse bos!
van 1000 tot 1600, IEDEREEN is welkom, jong en oud!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers