[TEK] Paardenhoofd in Pastelkrijt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

[TEK] Paardenhoofd in Pastelkrijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 19:19

Ik zag gisteren een tekening van Janneke op CB waar ik commentaar op heb gegeven, maar ik vond eigenlijk dat ik geen commentaar kon geven zonder het zelf gedaan te hebben Haha!
Dus ben meteen aan de slag gegaan en een paard gemaakt. Het was de bedoeling dat het een natuurgetrouw paard werd, maar ja, oppeens waren de manen rood Haha!

Afbeelding Afbeelding
(foto met en zonder flits)

Detail:
Afbeelding

Doordat ik het op een grof papier heb gedaan zie je bij het hoofd veel witte plekjes, dat vind ik wel jammer maar verder vind ik hem, op de neus na, wel leuk gelukt voor de eerste serieuze pasteltekening!

Commentaar e.d. mag, dus leef je uit!


iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 19:33

Wauw die is mooi anne! Vooral die rechtse zonder flits is erg mooi. Daardoor lijkt de kleur veel dieper en zijn die overgangen van licht naar donker erg mooi!
Erg goed gelukt hoor moet ik zeggen! was dit de eerste keer dat je met pastel werkte?
Ik vind alleen de neus en de mond wat minder. Het lijkt wel alsof zijn mond verdrietig staat terwijl zijn oren naar voren staan. Of zie ik dat nu verkeerd Scheve mond

.

azriM

Berichten: 656
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Sambeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 19:35

Ik vind hem heel mooi gelukt voor de eerste keer hoor! Alleen vind ik persoonlijk de manen te massief, je ziet geen haren. En doordat zn mondhoek zo naar beneden loopt lijkt het een beetje een verdrietig paardje. Vooral de foto rechtsboven vind ik erg mooi, daarop zie je de donker licht overgangen goed.


azriM

Berichten: 656
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Sambeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 19:37

iwayalover, je was me net voor. Tong uitsteken

IndyLover

Berichten: 2404
Geregistreerd: 09-03-02
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 20:12

Erg goed gelukt voor de eerste keer
Verder ben ik het eens met wat hierboven is gezegd.

Voor een fotoshoot van uw paard of hond:
www.RianneFotografie.tk

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 21:14

Ik ben het ook eens met degenen boven mij, maar verder vind ik hem echt wat hebben!

Ik mis je zo... ;(

Dag lief vriendinnetje, dag grote zus, dag engel!

Zwanger! Wat een prachtig lichtpuntje, ik zie het graag als een lijntje met boven :). Het moest zo zijn!

Ashleey_

Berichten: 5752
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 21:15

hij is egt mooi hoor!! *LOL*

Life is like a box of chocolates.. You never know what you're gonna get

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 22:17

Ik vind hem opzich wel mooi. Maar het ziet er wel echt uit als zo'n kindertekening..

Zeg liever: "Ga maar" "Dat is leuk" en "Moet je doen."
Want kijk me lachen, man.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 22:35

Ten eerste, bedankt allemaal voor de reacties. De mond is idd wat raar, dat vond ikzelf ook, daar heb ik lang op gezeten, maar kreeg het niet goed, zelfde geld voor de neus. Die vind ik ook wat vreemd en is ook tig keer opnieuw getekent.
Er zou idd ook wat meer relief in de manen kunnen ik zou kijken of ik dat nog kan doen want ik heb de tekening al gefixeerd (kun je er dan nog overheen tekenen?) Hoe de tekening eruit ziet zit trouwens tussen foto 1 en 2 in, ik kreeg hem niet op de foto zoals hij er echt uitziet, daarom plaatste ik er ook meerdere foto's van.
Macario hoezo ziet het er uit als een kindertekening dan? Als je zoiets zegt moet je het natuurlijk wel onderbouwen anders heb ik er helemaal niets aan.

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 07:50

Ziet er goed uit hoor! Als je het tenminste niet als een natuurgetrouwe tekening ziet Tong uitsteken
Probeer wat relief in de manen te brengen met een lichtere en een donkere kleur. In dit geval bijvoorbeeld met geel/wit en bruin. Gewoon wat streepjes trekken.
Heb ik met die fjord ook gedaan! Dan wordt het al veel natuurlijker!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 09:27

Het lijkt of hij een heel breed hoofd heeft...hoe moet je dat zeggen....
Als je net boven de neus die lijn ziet van het hoofd. Lijkt het alsof het hoofd heel breed en bol is...

Maar je tekening ziet er goed uit hoor!!

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 11:12

wauw hijs very mooi! je ziet wel dat het een paard is maar in het echt heeft ie meer aders enz. die je kan zien... Hijs echt mooi verder hoor! Kwijl

    Emily Nevita L2 + 2 <3
      Lief, jij blijft jouw leven lang bij mij!

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 11:33

Mooi Anne!!
ik vind persoonlijk de manen ook te massief, ik denk dat je met een wat donkerder pastel, bruin of heel donkerrood wel wat schaduwen aan kan brengen in de manen, daar word het wat natuurlijker van.
Als je een tekening gefixeerd hebt kun je er nog wel overheen tekenen, maar ik zou dat niet teveel doen, want dan krijg je al gauw zo'n dichtgesmeerd geheel..

PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 11:56

Ik vind hem heeeeel mooi gelukt!! OK dan! Echt super!! Haha!

(heb er verder geen verstand van... dus ik heb ook geen commentaar Bloos)

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:20

Annetje schreef:
Macario hoezo ziet het er uit als een kindertekening dan? Als je zoiets zegt moet je het natuurlijk wel onderbouwen anders heb ik er helemaal niets aan.


Ik denk dat ze dat bedoelt omdat het felle niet realistische kleuren zijn. Is meer een Fantasie paard bedoelt ze denk ik. Voor in een kinderboek ofzo. Maar ik denk niet dat ze bedoelt dat het op kindernivo getekent is.
Maargoed ik kan het ook mis hebben Tong uitsteken

.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 21:02

ik denk omdat het heel simpel is getekend, alleen de noodzakelijk schaduwen zijn getekend, en voor de rest niet!! Daardoor lijkt het idd een beetje een kindertekening, maar vind hem wel heel erg mooi!

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 21:39

Annetje schreef:
Macario hoezo ziet het er uit als een kindertekening dan? Als je zoiets zegt moet je het natuurlijk wel onderbouwen anders heb ik er helemaal niets aan.

Weinig details, er zijn te veel felle kleuren en ik vind de vorm van het hoofd ook 'kinderlijk'

Onderbouwend genoeg?

Zeg liever: "Ga maar" "Dat is leuk" en "Moet je doen."
Want kijk me lachen, man.

MarrieLeen

Berichten: 11381
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 11:47

Je zegt: Wel goed gelukt... Ik vind hem super mooi!! Haha!

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 14:22

Macario schreef:
Weinig details, er zijn te veel felle kleuren en ik vind de vorm van het hoofd ook 'kinderlijk'

Onderbouwend genoeg?

hier ben ik het wel mee eens, maar ik vind hem wel supermooi!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, Sting en 33 bezoekers