moon vandaag voor de eerste keer met stang en trens gereden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-01 15:31

Ik moest van dorris een nieuwe stang kopen omdat m,n ouwe n 1/2 cm te groot was .Toen ik heb hem vandaag in gedaan .Ik heb er nog geen druk op gezet en alleen rond diep gereden omdat moon anders altijd met een heel dikke trens loopt en nu ineens een dun trensje en een joekel van een stang .Ik heb ook maar een half uurtje gereden en de stang alleen aangenomen niks mee gedaan ,en raad eens wat :
het ging super
Niet zo goed als anders maar dat kwam waarschijnlijk omdat ik zo voorzichtig was ,Fijn he .Ik dacht dat hij heel bang in de mond zou zijn omdat hij zo,n voorzichtig mondje heeft maar alleen bij het indoen reageerde hij met z,n ogen rollend ,zo van help wat is dat nou weer ,Hij is ook bang dat het tegen zijn tanden aan kletst (al dat gereedschap ) maar na 3 min deed hij al heel gewoon.Ik ben heel blij dat ik het nou eindelijk gedaan heb want eens zal het er toch van moeten komen anders zijn we bijna uitgereden .



Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 19:23

Lekker voor je dat het zo goed ging. Ik vond het in het begin ook heel spannend, en deed het alleen in de les, omdat mijn instructeur er zo op aandrong. Dan reed ik eerst 1/2 uur op trens en daarna 1/4 uur op stang en trens. Ik vind het nog steeds niet leuk. Tijdens de les rijd ik in de binnenbak en dan gaat het nog wel, maar thuis hebben we alleen een buitenbak (nou ja, thuis klinkt wel erg stoer, ik bedoel de stal waar ik op sta Lachen ) en daar vind ik het niet fijn op stang en trens, omdat hij heel schrikkerig en aanstellerig is en er vandoor gaat of opzij springt en dan ben ik bang dat ik veel te veel aan de stang ga hangen. Ik kan helaas niet zeggen dat ik op die momenten altijd 'mee'ben. Als hij ineens achterstevoren staat blijf ik gelukkig bijna altijd wel zitten, maar niet zonder aan de mond te komen en ik ben bang dat ik hem vreselijke trauma's aandoe met die stang dan. Volgens mijn instr. doet mijn paard dat dan zelf, maar ik wil gewoon niet aan z'n stang hangen!! Je snapt dat ik er dus nooit mee rijd, hoewel hij er braaf mee is en volgens mijn instr. er beter op loopt. (Ik voel dat zelf niet zo, maar ja hij heeft er verstand van en ik dus schijnbaar niet.

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-01 19:39

Mijn vorig wedstrijdpaard was ook zo,n schrikgeval .In het begin dat ik hem met stang en trens reed moest ik van Janette Haazen (daar had ik toen les van) de stang en de trens aan elkaar plakken met tape ,eerst goed meten .Als hij dan schrok en omdraaide dan had ik alles gewoon vast zoals anders en dan kon ik niet aan de stang gaan hangen .Als hij dan zo nodig om moest draaien dan had hij alleen dezelfde inwerking als anders alleen straffer ,maar zonder extra inwerking van de stang zodat hij niet bang in de mond werd.
Moon is gewoon een heel gevoelig paard en daarom was ik zo bang om met de stang en tres te gaan rijden .Als hij iets niet goed doet en je zegt :MOON dan schrikt hij en weet meteen dat dit dus echt niet de bedoeling is .Super paard !!!!!!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bellieee, Elegance_, KaasSouffle_, shaddy82 en 158 bezoekers