samenwonen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

samenwonen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-02 16:44

Ik en mijn vriend kennen elkaar nu een jaar.
Ik woon nog bij mijn ouders, mijn vriend woont op zichzelf in een eengezinswoning.
Ik woon onderhand al bij mijn vriend, slaap er zeker 4/5 dagen in de week.
Nou willen we dit jaar samen gaan wonen, maar is dat niet iets te snel?
Ik ben gewoon benieuwd naar jullie mening en ervaringen..
alvast bedankt

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 16:59

Ik vind altijd dat je je gevoel moet volgen, je voelt zelf vaak heel goed aan of het gaat lukken of niet. En of je er aan toe bent.
Ik woonde ook heel snel samen met mijn vriend, we hadden wel al "samengewoond" in een studentenhuis, maar hadden toen nog geen relatie. Die kwam er pas toen hij een eigen huisje had, het contact bleef, en de rest volgde........Ik trok na ongeveer een half jaar bij hem in, een klein jaar later kochten we een huis. Veel mensen om ons heen hebben hier moeite mee gehad. Verward We wonen nu ruim 2 jaar samen in ons eigen huis, en we hebben er alletwee nog geen seconde spijt van gehad dat het zo snel is gegaan. Lovers
Dus als je er aan toe bent,het financieel haalbaar is, volg dan je gevoel.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 17:09

Denk ook dat dit niet door ons te beslissen is. Als je denkt dat jullie het financieel aan kunnen en jullie willen samen verder zie ik er geen probleem in!
En als je het probeert en het gaat fout (tussen jullie) zou het als je 3 jaar later pas samen gaat wonen ook wel fout gaan!

Succes ermee!
(Kzou willen dat mijn/mijn vriends school af waren, dan kon ik ook over deze dingen denken/praten! Verdrietig )

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 17:26

De keuze ligt inderdaad aan jezelf.
Ik weet natuurlijk niet hoe oud je bent enzo... maar als je het echt wil meot je het ook gewoon doen, hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 18:55

Je moet gewoon je gevoel volgen. Als er ergens een stemmetje in je zegt: ik zie het nog niet helemaal zitten. Dan moet je gewoon nog even wachten, je hebt nog tijd zat. Maar als je helemaal happy van het idee alleen al wordt, je spontaan gaat lachen, je buik voelt borrelen dan zou ik er gewoon voor gaan.

Ik kende mijn vriend net 3 maanden toen hij met idee kwam dat ik ook gewoon bij hem kon gaan wonen (anders zouden we zo'n 3 uur treinen van elkaar terecht komen). Toen hij dat opperde was ik helemaal in de wolken dat hij dat al wou. Nu wonen we bijna anderhalf jaar samen en supergelukkig! Lovers
Maar toen ik 18 was ben ik ook gaan samenwonen, dat wilde mijn toenmalige vriend graag, ik zag het niet zo zitten maar durfde hem niet te dumpen. Het zal je niet verbazen dat die zet om te gaan samenwonen niet zo super was Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 18:57

Als jij vindt dat jullie er aan toe zijn, dan moet je het gewoon doen. Als het fout gaat merk je het vanzelf Haha! Ik heb het vroeger ook al eens radicaal fout gedaan, maar de wereld draait nog steeds en inmiddels zijn Dick en ik ook al ruim 8 jaar bij elkaar.....
Dus wat heb je te verliezen????
Enjoy!!! Party!!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 20:01

wat al eerder gezegd word, ga op je gevoel af.

Ik ga nu 2,5 jaar met mijn vriend en woon ook al bijna een jaar bij hem, nou ja niet officieel. Ik slaap heel af en toe nog weleens thuis, en daar woon ik ook officieel nog. Mijn vriend heeft ook al vanaf dat ik 1 maand met hem ging bij mij gewoond, en vanaf dat hij zijn huis heeft woon ik bij hem.

Voor mijn gevoel zit dit goed, maar van jouw geval kan ik niks zeggen.

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 20:20

Ik was nog maar ruim een half jaar bij mijn vriend toen hij door omstandigheden tijdelijk bij mij en mijn ouders ingetrokken is.
Dat ging heel goed en toen hij een flat kreeg ben ik dus ook gelijk meegegaan.

Achteraf heb ik er een klein beetje spijt van. Niet dat het niet goed gaat, maar ik heb nu nog nooit helemaal alleen gewoond en dat vind ik wel een beetje jammer.

Marloes, je moet gewoon op je gevoel afgaan Lovers

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 20:36

Marloes, als je ook maar iets twijfelt: niet doen.
Mocht het niet meer gaan thuis, oke, dan kun je altijd nog bij je vriend gaan wonen, maar nu kun je thuis nog veel meer sparen enz.

Het ligt er ook een beetje aan hoe de situatie is.
Je kunt jezelf wat vragen stellen en aan de antwoorden zien wat je wilt.
Zoals:
-Ben je gewend zelf te koken, te wassen, etc. kortom alle huishoudelijke taken? Ik moest zelf in het begin heel erg wennen aan het koken, ging helemaal niet zo goed als ik had gedacht, was dus regelmatig 'shoarma halen'! Vingers aflikken
Verder had ik sommige dingen helemaal niet aan gedacht, waar veel tijd of geld in ging zitten bij het huishouden, wat best tegenviel.
-Heb je zelf een baan die goed betaalt, want nu betalen je ouders het paard misschien nog, maar ooit zul je die toch zelf moeten gaan betalen... zou dat kunnen met het salaris dat jullie nu samen hebben?
Ook al hoeft het nog niet, toch ff rekenen...
Mocht dit tegenvallen, probeer dan nog ff door te studeren of zo, of een extra cursus, zodat je over een paar jaar wat meer verdienen kan, als je ouders vinden dat je zelf je paard moet gaan bekostigen...
-Hoe zit het met tijd:
Probeer eens een maand of twee maanden bij je vriend te 'logeren' en dan al het huishoudelijk werk te doen (samen met hem hihi), en je paard, en het koken, alles binnen een bepaald budget bijv.
Lukt dat?
-Heb je een vriendin die samenwoont of op zichzelf woont, en vraag eens hoeveel ze kwijt is per week of per maand aan boodschappen?
-Als je nog studeert zou ik eerst wachten tot je klaar bent met je studie, maar goed, dat is mijn mening.

Heel veel sterkte met je beslissing, en doe gewoon dat waar je voor de vólle honderd procent achter staat, en hij ook.
Als één van beiden of allebei nog even wil wachten, is geen probleem, je bent nog jong en het leven is mooi.
Start in elk geval met een goed gevulde spaarrekening, want als je eenmaal samenwoont is die spaarrekening de eerste jaren niet meer te vullen... *LOL* *LOL* *LOL*

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 22:50

Samenwonen is niet iets heel anders als je al vaak bij elkaar logeert in je eigen huis waar je dan samen kookt, schoonmaakt en slaapt...
Wat ik zelf gemerkt heb is dat het belangrijk is om zelfstandig te zijn. Financieel bedoel ik. Dan sta je gelijkwaardiger in de relatie, en als het niet gaat dan sta je sterker om stappen te nemen. Want terug naar papa en mama, dat doe je niet zo snel...

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-02 14:45

Allemaal hartstikke bedankt
Ik ga er zeker nog eens goed over nadenken
echt lief dat jullie allen de tijd hebben genomen om mijn topic te lezen
jullie hebben me goed aan het denken gezet Haha!

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

samenwonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 16:29

Ik was 17 toen ik ging samenwonen,ik kende mijn vriend al 2 jaar maar toen hadden we nog geen relatie.
Het is er bij ons ingeslopen,ik sliep daar ook heel vaak en op een gegeven moment woonde ik er Haha!
En dat is nu 2 jaar bijna,later en nu gaan we samen een huis kopen dus doe wat je gevoel zegt Haha!