Mijn allereerste rijfoto's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Mijn allereerste rijfoto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 12:44

Ik rij nu 9,5 jaar paard, het overgrote deel van m'n leven, en nog nooit zijn er rijfoto's van me gemaakt... Best een soort schaamtelijk, maar goed, dan hier alsnog...
Ze zijn gemaakt door m'n vriend, die begon zich ondertussen een beetje te vervelen dus een aantal foto's heb ik goed moeten draaien (ondersteboven gemaakt Haha! ). Hij weet verder niet veel van paarden, dus er zijn nogal wat foto's van 'alleen mij' gemaakt (met een klein stukje paard dan) Clown
Ook beweging was best moeilijk, dus Igor was nogal vaak onthoofd Haha! .
Ik heb de foto's een beetje bewerkt, zodat de foto's niet groter zijn dan nodig, daarom zijn ze niet allemaal even groot Lachen

Eerst een foto van Joeri, mijn grote lieveling. Op hem rijden gaat meestal wel goed, dus stiekem hoopte ik ook dat ik op hem zou mogen... Lovers
Afbeelding

Maar nee, het werd dus Igor:
Afbeelding
De vorige keer dat ik hem reed, stond hij net op de manege, en was hij nog niet super ingereden. Hij was nog instabiel, had nog veel hulp nodig van de ruiter, enzovoort... Nu, ruim een jaar later, loopt hij op zich heel netjes, maar door zijn tuigergangen is 'normaal zitten' enzo nog best lastig.
Het begon dus echt zwaar vernaaid... Hij luisterde niet naar m'n been, niet naar m'n teugel (wat een logisch gevolg is van het niet naar m'n been luisteren). Als ik hem een tik gaf, ging hij spannen, en gooide hij zijn hoofd nog verder de lucht in. Het enige waar hij op reageerde, was de stem van m'n instructrice... *joepie* Scheve mond
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Drie kwartier later, besloot Igor opeens dat hij ook gewoon op mij kon reageren... Hij ging op de teugel lopen ipv op de thiedeman, netjes ontspannen, soepel, attent... Natuurlijk is daar maar 1 duidelijke foto van, daarna werd m'n vent gebeld, en kon hij geen foto's meer maken... Ach, het zij zo, zo kan ie dus ook lopen:
Afbeelding

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen


Sambooo
Berichten: 132
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 12:48

Leuke foto's en ik vind het ook een leuk paard... Die laatste foto is mooi!

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 12:50

Probeer wat rechterop te zitten en je hakken uittedrukken zodat je benen vanzelf wat langer worden. Dat kun je vooral op foto 5 goed zien. Verder vind ik het er leuk uit zien hoor!

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 12:51

Die joeri is wel echt groot of niet, of lijkt het meisje wat erlangs staat zo klein?
verder leuke foto's, mooie paarden!!

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 12:57

ik vind het er goed uitzien, die manege paarden word ook netjes verzorgt geloof ik Lachen

Vind het alleen niet goed dat er met tiedeman gereden word...zeker niet door onervaren meisjes Scheve mond

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 13:26

Hakken uitdrukken voelde ik zelf ook al tijdens het rijden, maar omdat ik met mijn kuit niet bij zijn buik kwam, ging ik mijn hak optrekken om alsnog te kunnen drijven - toen hij later wel op mijn been ging reageren, ging dat ook al beter Knipoog
Joeri is 1.80 Haha!

De paarden worden onwijs goed verzorgd, en er wordt ook les gegeven vanuit de paarden, en niet vanuit de ruiter... Daarom lopen de meesten ook heel goed.

Onervaren mensen rijden ook meestal niet op de paarden met tiedeman. Er is maar een beginnerspaard die niet met martingaal (of niets) wordt gereden, en die gaat zonder tiedeman zijn rug wegdrukken enzo, en met loopt ie fantastisch... Ook bij beginners Lachen

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen


Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 13:35

Jammer dat je niet op Joeri mocht, eerlijk gezegt vind ik je houding zwaar prut op de foto's, op rebel zal je een stuk netter.

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 13:36

Clitia schreef:
Hakken uitdrukken voelde ik zelf ook al tijdens het rijden, maar omdat ik met mijn kuit niet bij zijn buik kwam, ging ik mijn hak optrekken om alsnog te kunnen drijven - toen hij later wel op mijn been ging reageren, ging dat ook al beter Knipoog
Joeri is 1.80 Haha!

De paarden worden onwijs goed verzorgd, en er wordt ook les gegeven vanuit de paarden, en niet vanuit de ruiter... Daarom lopen de meesten ook heel goed.

Onervaren mensen rijden ook meestal niet op de paarden met tiedeman. Er is maar een beginnerspaard die niet met martingaal (of niets) wordt gereden, en die gaat zonder tiedeman zijn rug wegdrukken enzo, en met loopt ie fantastisch... Ook bij beginners Lachen


als ie in de krul getrokken word, houd ie zijn rug alleen maar vast, en als de 'ervaren'ruiters echt kunnen rijden was de tiedeman niet nodig geweest...
Maar ik zal geen commetaar geven verder, wil het topic nie verpesten Knipoog

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 13:41

Ik ben het ook helemaal met je eens lieke, het ging echt voor geen meter... Maar ik dacht, laat ik sportief zijn, en ze toch plaatsten Knipoog
Als ik op Joeri mag, laten we Pieter gewoon lekker weer voor fotograaf spelen Knipoog

Nimmendor: Helemaal met je eens, maar dat paard wordt niet in de krul gerukt, maar hij krijgt de kans niet zijn hoofd omhoog te gooien. Hij moet de uitzondering zijn die de regel bevestigd, want ik heb me er ook meerdere malen over zitten verwonderen, maar zo gaat 't goed, dus laat maar zo he Knipoog

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 13:43

Over thiedemann ben ik het ook niet eens, maarja....

Tijdens de stap moet je proberen je borst naar voor de doen. Want je zit nu met een onwijse bocht in je rug. De rest is al genoemd...

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 15:19

Trouwens hes, dit was toch het paard waar je de vorige keer (lees half jaar geleden) op reed toen ik mee was?
Zie je wel dat je best bij hem past?

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 16:01

Gnagnagna ja, toen jij foto's ging maken maar 't niet lukte omdat ik binnen reed... Jah... En dat was tevens de vorige keer dat ik 'm reed...

Toen was 't nog net 'n ezel Haha!

En ik pas nog altijd beter op Joeri. Hoop ik dan... In ieder geval drijft dat 'n stuk makkelijker Haha!

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

MyBonfire
Berichten: 1318
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 18:04

Mooie foto's hoor! Leuk paard.. Leuk ook met dat dekje en de bandages!

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:23

Hoe groot is Igor eigenlijk? Hij lijkt nl echt niet klein, maar als je t zo ziet heb je wel het gevoel dat er nog wel een hoop centimetertjes bijmogen Tong uitsteken Ach, moet jij maar niet zo lang zijn...

Nou ja, verder niet de meest charmante foto's, maar sportief is het wel Knipoog Overigens vind ik de laatste foto nog steeds niet echt fantastisch... (maar dat ligt er waarschijnlijk meer aan op welk moment & hoe de foto genomen is dan hoe je toen reed)

You can either agree with me or be wrong.

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 15:28

Afbeelding
Op deze foto liep ie ook al wel lekker... (was ik vergeten te uploaden)

Igor is... 1.65 m ofzo? In ieder geval een stuk kleiner dan Joeri... En ik kan er ook niets aan doen dat ik 1.83 ben... Knipoog
(Tarli (die bij Joeri staat) is trouwens wel een stukkie kleiner dan ik, dus het verschil tussen de twee lijkt erger: op de 6e foto loopt Joeri achter Igor, daar zie je 't verschil wel 'n btje Lachen )

MyBonfire: Alle manegepaarden hebben dezelfde dekjes/bandages, dus allemaal setjes Lachen

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 18:29

Nee hoor joeri is best klein!
Zeg ik met mijn 1.58.
Joeri is echt een gaaf paard, maar ik had hem stiekem groter verwacht.

Lampje
Berichten: 1313
Geregistreerd: 18-04-04
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 18:42

jah ze lijken heel groot..
leuke foto's de paarden zien er echt goed uit voor de manege.. setjes wooh echt luxe

Dnies90
Berichten: 3411
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: De Meern.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 18:48

leuk ziet er helemaal geweldig uit hoor je hoeft je iedergavl niet te schamen

Adelarde
Berichten: 333
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Putte (bij Mechelen) België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 20:26

ziet er heel leuk uit allemaal! mooie paarden ook trouwens

peace, love, empathy...
By Kurt Cobain

kimmie261

Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 21:14

ik vind de paarden er super goed uitzien!!!goede manege hoor!!

mooie paarden ook, enne hoe vind je de eertse foto's van jezelf???vallen ze mee??vast wel,nu vaker foto's maken en plaatsen he???

Wildgirl

Berichten: 11655
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 09:55

hey!
Jeetje wat een manege......dikke shabrakjes,bandages om,goed doorvoedde paarden....!!
You are a lucky girl dat je daar rijdt!

Dus beste manege eigenaren van nederland:::::ZO KAN HET DUS OOK!!!!!

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-04 11:43

Nou, die foto's vallen nogal tegen... Maar dat had ik ook wel verwacht, want ik voelde al dat het niet goed ging Knipoog
Ik verbaas me er wel een soort over, dat niemand zegt dat ik m'n hand hoger moet houden... Die krijg ik namelijk tijdens de les heel vaak te horen.

Ik probeer volgende week weer foto's te laten maken, let's hope dat het er dan wat beter uitziet... want hier schaam ik me dus wel voor

Ooh, en er is maar 1 paard in mijn ogen niet goed doorvoed, maar die is een tijd ziek geweest, en is nu weer rustig aan het aansterken Ach gut
De meeste paarden (en bijna alle pony's Haha! ) (hier toevallig niet op de foto) hebben trouwens best een buikje... Maar dat komt van het land, zullen we maar zeggen Knipoog
[edit]Nog meer patsen: alle paarden en pony's hebben ook een gelpad *LOL* [/edit]

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 12:05

Ik ben het met nimmedor een met wat ze zegt over de tieleman en al helemaal als die pas een jaar onder het zadel is Lachen mjah das niet mijn probleem ieder zijn eigen keuze en Ik vind de paarden der super netjes en verzorgt uit zien, en wact op je volgende fotos Lachen Ziet er verder leuk uit Lachen

www.dressuurstalseren.com

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 11:32

Ik zei eerder al, dat er les gegeven wordt vanuit de paarden, en niet vanuit de ruiters. De paarden met een thiedeman hebben die ook om een reden.

Op mijn vorige manege werd in dat soort gevallen voor een slof gekozen --> niet echt nuttig, want dan zijn er nog maar heel weinig mensen die zo'n paard kunnen rijden: slof heeft veel sneller een slechte uitwerking dan een thiedeman...
al zou ik liever met slof rijden, dan kan ik die tenminste 'losgooien' als 't goed gaat, mahja, beter ik ook met thiedeman dan iemand die geen slof gewend is erop met slof...

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 19:38

Goh op die manege hebben ze tenminste niet van die lompe schillenboer paarden, maar echte mooitjes! *kwijlt*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers