Het gaat niet helemaal goed met Ilonka...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Het gaat niet helemaal goed met Ilonka...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-02 11:32

Vanmorgen toen mijn moeder de deken af ging doen, lag Ilonka in de stal. Was ook de hele tijd aan het flemen. Mijn moeder heeft haar even in de stapmolen gezet en even laten draven, maar ook toen was ze heel de tijd aan het flemen. (dit is een kunstje van haar, maar ook een verschijnsel van koliek en doet ze anders nooit in de stapmolen. Scheve mond ) Nou heb ik ook al een tijdje niet gereden omdat ik ziek ben, dat scheelt natuurlijk 2 uur per dag eten plus dat er niets vanaf gaat. We hebben afgesproken dat de manege eigenaar haar vandaag in de gaten houdt en haar als het nodig is in de stapmolen zet. Als ze het niet vertrouwd zou ze bellen...
Maar het gaat dus niet helemaal goed, misschien heeft/krijgt ze wel een beetje koliek.. Huilen
Ik hoop maar dat er niets is met mijn meisie. Verdrietig


Ineke2

Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Het gaat niet helemaal goed met Ilonka...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 11:43

¡!Ellen!¡ schreef:
Nou heb ik ook al een tijdje niet gereden omdat ik ziek ben, dat scheelt natuurlijk 2 uur per dag eten plus dat er niets vanaf gaat.


Ze heeft dus niet hoeven werken, maar wel dezelfde hoeveelheid voer gehad? Dat is niet zo slim...daar kunnen ze maandagziekte van krijgen. Is ze wel uit haar box geweest?

Sterkte en beterschap hoor, ik hoop dat het meevalt.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-02 11:49

Ja, dat weet ik Ineke...
Ze is wel uit haar stal geweest en heeft beweging gehad, maar minder en korter dan normaal. Trouwens, met minder voer eet ze meer stro, want dat eet ze bijna de hele dag door. Vork

Ineke2

Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 12:35

Kan ze dan niet wat meer hooi en wat minder bix krijgen? Hooi kun je eventueel ook in een hooinet doen, is er langer mee bezig Vingers aflikken

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-02 16:12

Ik ben net even naar haar toe geweest, heb ook heel eventjes (half uurtje) rustig aan gereden en het eigenlijk heel goed met haar. Lachen Maar ze (manege eigenaa) zei dat het toch wel goed was dat ik even gereden had. Vanwege haar dikke buikie. Vork

judith
Berichten: 1186
Geregistreerd: 14-01-01

Koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 20:52

Ik zal als ik jou was maar heel voorzichtig aan doen als het inderdaad koliek is geweest, want de kans dat dat snel terug komt is heel groot, als je gelijk weer iets inspannends gaat doen, je kunt haar dan beter nog even een paar dagen haar gang laten gaan. Lekker los gooien, zodat ze zelf kan doen wat ze wil en dus ook kan stoppen als ze dat wil, want uit respect voor jou loopt je paard onder het zdel toch door, terwijl het misschien eigenlijk helemaal niet goed gaat van binnen!!

Is alles nu weer helemaal goed dan?

Groetjes Judith

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-02 21:23

Het was geen koliek, ze had wel wat buikpijn en ze zou koliek kunnen krijgen, maar dat was GELUKKIG niet. Lachen Ze eet gewoon veelste veel nu ik niet zo veel en intensief rij..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: cam, Mieke, Sheeltje2, Tomboy0 en 28 bezoekers