ik vind het tenenkrommend!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saar4
Berichten: 2347
Geregistreerd: 26-11-02

ik vind het tenenkrommend!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 13:06

Ik blijf me verbazen over het feit dat mensen toch zo kritiekloos naar zichzelf toe kunnen zijn. Het ligt altijd aan het paard.

Bij mij op stal staat een vrouwtje. Heel aardig, maar nog echt een beginner. Een aantal jaar geleden kocht zij een pony. Dit ging een poosje goed, totdat ze zich er steeds meer aan ging ergeren dat hij niet rustig kon galopperen. Maar dat was normaal want hij had nou eenmaal veel op het strand gelopen. Ik heb het beest een paar keer gereden en bij mij liep hij wel rustig.

In plaats van les te nemen besloot ze hem te verkopen en op zoek te gaan naar een groter braaf recreatiepaard. Ze kwam een week later thuis met een 3-jarige volbloed.....
Dit ging ook niet. Paard was veel te heet voor haar. Haar vriendin zou het paard gaan rijden maar dat ging ook niet dus het was een onhandelbare rotknol. Een paar maanden later stond ook die weer te koop. Ze raakte hem echter niet kwijt omdat hij ronduit beroert liep. De handelaar die zaken doet met de staleigenaar wilde er 500 euro voor geven. Ik heb het paard toen een tijd gereden (bij mij was er niets aan de hand) en ze heeft er toen toch nog een redelijke prijs voor gekregen.

Dezelfde dag dat die volbloed weg was stond er al een nieuwe! Heel leuk paardje, maar vooral recreatief met koppie in de lucht gereden. Paardje wil niet aan de teugel en is dus verwend. Haar vriendin rijdt het paard ook. Zij rijdt puur op haar handen wat ontzettend veel verzet oplevert bij het paard. Steigeren en ervandoor gaan. Ze zegt dat ze haar been niet aan kan leggen omdat hij dan gek wordt. Komt ie weer: ik heb hem vorige week gereden en ik reed er zo mee weg. Dat is echt niet omdat ik zo goed ben maar omdat zij zo vreselijk slecht rijden! Ze zaten grappen te maken dat ik net Jomanda ben en die paarden instraal.

Allemaal leuk en aardig, maar ik vind het echt tenenkrommend. Ik moet van alle kanten aanhoren wat een moeilijk paard dit is terwijl dat niet waar is. Ik heb me nu voorgenomen om oogkleppen op te zetten en er niet meer naar te kijken en me er al helemaal niet meer mee te bemoeien. Want ik word er gek van! Mensen leer toch rijden! Sorry voor het lange verhaal, maar dit houdt mij nu bezig Haha!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 13:11

dit is waarschijnlijk de meest stomme vraag die ooit op bokt gesteld is maar: ze heeft zeker geen les Rolleyes
Jammer genoeg heb je die mensen ook. Kopen een paard waar ze niet klaar vor zijn, verpeste het, en vervolgens is het het paard zijn fout en wordt hij weggegeven

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 13:28

ja dat ken ik wel...
een paar jaar geleden had een kennis van mij een paard gekocht.
opzich kon zij er ook wel aardig mee opschieten.
we hadden afspraken gemaakt, ik zou haar paard mee mogen naar ponykamp (is lang geleden). dat was goed..we hadden de boel prima geregeld.
week voor het kamp zelf belde ze op...

zij:" het paard gaat weg, vanmiddag nog. Hij draaide mij de kont toe op stal en tollereer ik niet, dus hij kan niet mee op kamp."

ik kwaad natuurlijk..maar ja wat doe je eraan...?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 13:30

Zulke mensen zou je eigenlijk moeten verbieden om een paard aan te schaffen...

Wedny

Berichten: 1131
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Hijum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 13:35

Scheve mond soms

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 13:47

Whaha, waar woon jij. Ik ken nl precies zo iemand, die is met haar 5e paard bezig in 1 (!!) jaar Bloos!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 13:59

precies, en die mensen weten alles beter en willen niks van je aannemen.

Helaas ken ik ze...

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 21:12

Hier was pas toch ook al een topic over??
Van RunningKawa...komt eigenlijk op hetzelfde neer als dit...

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 21:17

Ja, op Rijtechnische Problemen van runningkawa..
Maar inderdaad: sommige mensen Lips are sealed

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 21:21

Misschien moet je eens heel voorzichtig de mogelijkheid opperen dat je haar wel stukjes wil begeleiden Haha!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 21:23

Of naar GK sturen Knipoog

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 21:29

Sjonniej schreef:
Of naar GK sturen Knipoog



das ook een optie Haha! Haha! Haha!