hengst of merrie...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

hengst of merrie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 22:54

Hey bokkers...ik was me juist iets aan het afvragen Verward
Nou..mijn paard is 1 maand en 2 weken drachtig.. Volgende week woensdag komt de VA scannen...
Nu was mijn vraag...Plingon't shoot me because I don't know Haha! *
Zou ik kunnen vragen of het een merrie of een hengstje gaat worden? Kan hij dat op één of andere manier niet zien Blond ?
grtjs yuri


Topcob

Berichten: 1225
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: Cothen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 22:56

Een vruchtje van 6 weken, hoe groot denk je dat dat is??

Cobs kijken? De hengsten doen het ook weer !!

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 23:01


Topcob

Berichten: 1225
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: Cothen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 23:04

Denk van niet hoor, met 4 maanden is het 20 cm, nu dus ong. 8 cm en zo herkenbaar is het geheel nog niet vind ik, laat staan dat je het geslacht kunt bepalen. Een scan is niet zo gedetailleerd als een bijv. een echo bij een mens.

Cobs kijken? De hengsten doen het ook weer !!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 23:33

Nee ,hoor. maar je kunt wel het hartje zien kloppen en dat is ook zéér vertederend!.

- Offline -

vivian001

Berichten: 425
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 00:45

Vraag me af of ze het uberhaupt tijdens de dracht op scan kunnen zien.
Moest bij mijn veulen toen het geboren was als het ware er bijna inkruipen om te zien wat het nu was. Haha!

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 10:38

DeesDeBest schreef:
Nee ,hoor. maar je kunt wel het hartje zien kloppen en dat is ook zéér vertederend!.



Ja dat denk ik ook Lovers egt liefff...
Ik kijk uit vol spanning naar volgende woensdag...Ik denk wel dat het vruchtje nog in de buik zit..Want hoe raar het ook is..Ze is toch wel dikker aan het worden Verward Haha!
Ik ben benieuwd...

Sambooo
Berichten: 132
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 11:19

Haha, is ze dikker aan het worden?? Die van mij ook en die is nu 43 dagen drachtig, maar bij haar komt het van het gras!!! Knipoog Waar hoop je op? Een merrie of een hengstje? Ik ben zelf eigenlijk ook wel benieuwd of je het kan zien op de scan, maar dat zal wel niet:?

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 11:58

Nee ze kunnen dat niet zien anders had mijn DA dit bij de voorgaande veulens al lang gemeld wat het zou zijn. Haha! Het is nog altijd afwachten totdat het geboren is. Dat is ook een deel van lol, raden wat het wordt. Haha! Haha!

ponymens
Berichten: 1299
Geregistreerd: 29-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 12:01

De Uithof is hier meebezig. Sprak laatst iemand waar ze op geslacht scannen, maar het zit nog in een proeffase.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 12:10

Ja men is er hier en daar mee bezig. Probleem is dat de scanner echt goed moet zijn (van die toestellen die ze meestal enkel op klinieken hebben). Je kan het zien tussen 60 en 100 dagen dracht aan een bobbel tussen de achterbenen die bij een merrie naar achter schuift en bij een hengstje naar voren.


Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 12:15

ik zou het niet eens willen weten. Het is altijd zo leuk om te kijken als het geboren is. wat het nu is.

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 12:27

Het is dus wel te bepalen bij onze 2e drachtige merrie zei de veearts ineens van willen jullie weten wat het wordt?
Ik zei dat kan toch helemaal niet?
Dus wel het moet wel tussen een bepaalde datum gedaan worden in ieder geval voor de 100e dag maar vanaf 2 1/2 maand ofzo ik zal het opnieuw navragen.
Ze kunnen niet voor 100% zeggen maar wel een goede 80%.
Ik wist dus ook niet dat het kon maar het kan dus wel.

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 15:42

Sambooo schreef:
Haha, is ze dikker aan het worden?? Die van mij ook en die is nu 43 dagen drachtig, maar bij haar komt het van het gras!!! Knipoog Waar hoop je op? Een merrie of een hengstje? Ik ben zelf eigenlijk ook wel benieuwd of je het kan zien op de scan, maar dat zal wel niet:?



Voor mij maakt het niet uit hoor als het maar gezond is Maaaarrrr Haha! ik zou de voorkeur geven aan een hengstje Haha! Maar het maakt eigenlijk niet veel uit..als het maar één hoofd heeft Haha! vier benen..een staart en twee oren... Knipoog hihii

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 22:03

Zannekin schreef:
Ja men is er hier en daar mee bezig. Probleem is dat de scanner echt goed moet zijn (van die toestellen die ze meestal enkel op klinieken hebben). Je kan het zien tussen 60 en 100 dagen dracht aan een bobbel tussen de achterbenen die bij een merrie naar achter schuift en bij een hengstje naar voren.


Mijn Va is gisteren voor de laatste keer komen scannen (merrie gedekt op 7 april) en hij zei dat je het geslacht nu inderdaad al kan zien. Het heeft zoals je zegt te maken met bobbeltjes, hij noemde een aantal maar ik weet niet precies meer hoe het zat.
We gaan dit in het bos rijden dus ik ben van plan om het nog eens precies na te vragen, ik heb enkele echo-foto's en op de laatste meen ik dat je het "veulen" langst onder ziet en daar zie je ook enkele bobbeltjes tussen de achterbenen.
Ja beetje moeilijk uit te leggen, zal wel eens een foto maken van de echo.

Het is nu nog 9 maanden afwachten en dan weten we of hij gelijk heeft of niet. Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 81 bezoekers