NRW Veulenkeuring Erkelenz 2 juli

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

NRW Veulenkeuring Erkelenz 2 juli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-04 18:06

Gaat iemand hier naartoe? Of is iemand hier al eens geweest?

Ik wil graag weten hoe het er hier aan toe gaat, op deze dag is nl. stamboekopname, brandmerken, keuring en veilingselectie op één dag!

Ik ga er met mijn kleine jongen heen


Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 21:44

Ha Rhea! Ik ga er niet naartoe. Maar ben er ooit geweest (denk ik, is aan een kasteel of zoiets, dat moet je me maar eens weten te zeggen) Was toen met een vriend die twee veulens ging laten branden en keuren.

De regels zijn niet zo moeilijk. Het veulen wordt getoond naast de merrie in een driehoeksbaan. Toen ik er was lieten sommige het veulen los, andere hadden het via een singel aan de merrie gebonden (weet niet of dat nog mag). De Jury beoordeelt dan het veulen. Geeft commentaar... en ik dacht dat er dan soort van premie wordt gegeven. Goud is voor de betere veulens (die krijgen dan denk ik ook een uitnodiging om naar een, hoe moet ik het zeggen soort van nationale keuring te gaan) de iets 'mindere' krijgen het waardeoordeel zilver denk ik, en er is ook nog brons.

Tegelijkertijd kan je (dat was toen toch) ook je merrie aanbieden voor een stamboekkeuring. Ze krijgt dan punten... en eventueel een predikaat, maar dat weet ik niet zo goed meer.

LET WEL op voor die duitsers. Die doen dat wel professioneel. Tenminste dat was mijn indruk toen. Veulens stonden er dat jaar bij alsof het al grote paarden waren.Knipoog

iig veel succes

ps: ik had je topic reeds gezien bij f&a, maar wist niet dat je deze info wou... Knipoog

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 17:28

dank je wel iig

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 11:03

Betekent dit dat ik hem beter kan scheren Verward

Wat voor andere voorbereidingen kan ik nog doen?


Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 11:10

Nou, een expert in veulens voorbereiden voor een keuring ben ik ook niet. Haha! Scheren is natuurlijk mooier... dan zijn ze chiquer, maar ik denk dat als je daar zelf niet achterstaat, je dat helemaal niet moet doen. Ik vertrouw er nog steeds op dat de juryleden daar kunnen doorzien.

Ik denk, om het veulen naast de merrie te laten lopen het belangrijk is dat je veel oefent. Dat hij enigzins leert naast de merrie te blijven, en ook stukken te draven. Wat ook goed kan zijn is misschien met merrie en veulen eens op een vreemde plaats gaan oefenen, dan zie je eens hoe het veulen reageert.

Veel fokkers houden de veulens enige tijd voor een keuring ook binnen. Zodat ze er goed, 'geblokter' bij staan. Maar ja... dan moet je eigenlijk afwegen hoe belangrijk je de veulenkeuring voor jezelf vindt.

iig veel succes Knipoog

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 12:16

binnenhouden zal ik wel moeten, want die van mij loopt helaas alleen als hij moet...ligt liever lekker in de zon....
*LOL* Verder schrikt hij werkelijk nergens van, op zich wel makkelijk maar ja je krijgt hem dus wel niet aan het lopen...tips?
Laatst bijgewerkt door Rhea op 16-06-04 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 12:16

Wanneer is het en alvast heel veel succes.

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 12:17

ehh kijk eens naar de titel....

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 12:19

Ik zeg niks Blond Bloos!

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 23:58

Goh tips Rhea... ikzelf ben zeker geen expert ter zake. Hoe die grote fokkers het steeds klaarspelen is me steeds een vraag? Je hoort dan wel vaak van die verhalen over veulens die getrixt zijn? de vraag is of je dat wil...? Ben er ook zeker van dat dit gebeurt, zeker in duitsland. Iemand die ik zeer goed ken, is daar wel nauw mee geweest in duistland, en zegt dat het in duitsland zo gewoon is, nu in nederland denk ik ook hoor.

Trainen met gewichten rond de poten... Tja, je moet je gewoon de vraag stellen of je dit wilt. Ik alvast niet. Ik denk dat als je het veulen er gewoon piekfijn (en dan vind ik scheren nog wel kunnen) mooi vlechten, en dan oefenen thuis. Is ergens anders gaan. Eventueel als het veulen zich niet zo goed laat zien, of niet naast de merrie blijft hem eens via longeersingel aan de merrie binden.... Zo kan je het misschien leren. Ik ben er zeker van dat de juryleden daar door zien.

Tja en als ze het niet goed vinden, moeten zij het maar weten (tenminste met dat gedacht vertrek ik altijd) dan laat ik het wel zien als ze 3-4 jaar zijn.

Iig heeeeel veel succes

Knipoog

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 12:26

dank je, zou 134 een geluksnummer zijn?

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:00

Rhea schreef:
dank je, zou 134 een geluksnummer zijn?


Met dat nummer kan het gewoon niet misgaan Haha! Haha! Haha! Knipoog

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 14:28

Haha! dank je!! OK dan!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 14:49

Rhea schreef:
Gaat iemand hier naartoe? Of is iemand hier al eens geweest?

Ik wil graag weten hoe het er hier aan toe gaat, op deze dag is nl. stamboekopname, brandmerken, keuring en veilingselectie op één dag!

Ik ga er met mijn kleine jongen heen


Het is niet van het NRW maar van het Rheinische
Daar kunnen alleen degene naar toe die bij de Kreis Heinsberg zijn aangesloten anders ding je niet mee naar de Primering.
En is het alleen om veulenreg./branding.

Wij vallen onder Kreis Kleve.
Voor vrije aanmelding staat open zonder Kreis verplichting is.
o.a. Kreis Euskirchen. te Zulpich-Enzen (Aken) 27 Juli aanmelding tot 26 Juni.

Verder kun je nog in Augustus terecht bij van de Heyden te Vorstenbosch (Nabij Veghel - Uden)
Hier is geen branding ,alleen veulenerkenning-registratie-Duitspaspoort en geeeeeen chip.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 16:43

Doet Van De Heyden dit toch nog? Ik dacht dat hij ermee opgehouden was.

Het is echter niet alleen om branding en registratie, ze delen een gouden of zilveren premie uit, kiezen een siegerfohlen en selecteren voor de veiling....

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-04 20:23

voorlopig laatste vraag...lopen er genoeg voorbrengers rond? Wat is de dresscode?

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 18:37

ceasario schreef:
Het is niet van het NRW maar van het Rheinische
Daar kunnen alleen degene naar toe die bij de Kreis Heinsberg zijn aangesloten anders ding je niet mee naar de Primering.
En is het alleen om veulenreg./branding.

Wij vallen onder Kreis Kleve.

Voor vrije aanmelding staat open zonder Kreis verplichting is.

o.a. Kreis Euskirchen. te Zulpich-Enzen (Aken) 27 Juli aanmelding tot 26 Juni.

Verder kun je nog in Augustus terecht bij van de Heyden te Vorstenbosch (Nabij Veghel - Uden)
Hier is geen branding ,alleen veulenerkenning-registratie-Duitspaspoort en geeeeeen chip.



Dienstag, 20. Juli 2004 Reitpferde

09.00 Uhr
Eintragung und Prämiierung 3-jährige Reitpferdestuten

11.00 Uhr
Kreissiegerstutenauswahl

12.00 Uhr
Fohlenschau der Reitpferde ( Aangemeld 160 veulens ,waarvan 32 Nederlands) Knipoog


Parken und Eintritt frei

Wegbeschreibung:
Das Reitzentrum Goch-Heidhausen ist aus Richtung Krefeld über die
A 57 zu erreichen.
A 57 Abfahrt Goch/Kalkar, dann Richtung Goch, dritte Ampel rechts,
Richtung Kalkar B 67 nach 3 km auf der rechten Seite befindet sich das
Reitzentrum.

Für alle interessierten Käufer bietet die Fohlenschau ein großes
Angebot an Hengst- und Stutfohlen mit Top-Qualität. Ankauf direkt
aus Züchterhand!

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, AM_Horses, claucarlien, corinadrenth, Jildouu_97, LaDonna75 en 10 bezoekers