groot verschil in punten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
obiwan
Berichten: 281
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Dordrecht

groot verschil in punten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 19:02

hai,
ik had afgelopen zaterdag wedstrijd. Ik reed 2 proefjes bij 2 verschillende jury's. Na mijn eerste proefje, die wel lekker ging, moest ik bij de jury komen. Hij zei dat als ik er meer aan zou rijden en wat meer stuwend zeg maar zou rijden dat ik dik 170 punten zou halen. Dus ik denk nou okee, dat probeer ik dan de tweede proef! Het lukte niet helemaal aangezien Obi al wat moeier werd, maar toch ging hij net iets netter en verzorgder als de eerste.
Resultaat was: 1e proef 161, 2e proef 149
snappen jullie dat nou, dat juryleden onderling zoveel verschillen in de punten die ze geven en hebben jullie dit ook wel eens gehad? Ik vind dit toch wel een erg groot verschil voor 2 ongeveer gelijke proeven. Maar ja toch nog 1 puntje binnengehaald en voor mijn gevoel ging het in ieder geval heel lekker Tong uitsteken
groetjes kim


frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 19:54

Ik heb een keer 171 pnt in mijn eerste proef gereden en 147 in mijn tweede. Je kunt het beste je proefjes een keer op video opnemen en ze dan later met je protocollen ernaast bekijken. Ik heb ook wel een kee gehad dat ik 2 juries had voor dezelfde proef en ik kreeg twee maal 152 punten. Maar waar ik bij de ene jury een 7 voor kreeg kreeg ik bij de andere een 4. Dan weet je helemaal niet meer wat je nou wel en niet goed doet.
Het beste kun je het nog steeds maar gewoon aan de jury vragen (als die niet allang weg is)

<3 Trotse eigenaar van Emmylou (Uphill x Krack C) <3
Theeleuter :9k

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 19:55

3 weken geleden nog: 2 identieke proeven, 5 minuten na elkaar. 1ste 146 punten( 5e plaats) 2e 163 punten en een 3e plaats. Let daarom bij zo'n groot verschil op je plaatsing, de ene jury punt nou eenmaal hoger dan de andere terwijl de plaatsing ongeveer gelijk is.

obiwan
Berichten: 281
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 21:33

ja idd, wel jammer, maar ja dat is jurysport..
normaal neem ik ze ook wel op video op, maar men ouders konden zaterdag niet dus was ik er alleen met men nichtje en die moest lezen Tong uitsteken

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 21:58

Ik heb het ook wel eens hoor dat het verschil groot is.
Maar zoals amondi hier ook al zegt, kijk is dan ook naar wat voor punten er verdre nog in de ring zijn behaald. Daar kun je ook al een hoop uit afleiden.

Barrie

Berichten: 243
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 22:08

Ik heb indoor een keer M2 gestart bij dezelfde jury en ik had in 2 bijna identieke proeven 20(!) punten verschil. Er zat natuurlijk wel iets verschil in beide proeven, maar zeker geen 20 punten voor mijn gevoel! Bovendien was ik met beide resultaten nog eerste in de rubriek ook. Het blijft vreemd, zo'n jurysport...

Promovendus Ontwikkelingspsychologie sinds 1 februari Lachen

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 23:28

zo ben ik in september met twee vergelijkbare proeven in de ene proef 2e geworden en in de andere laatste. Punten waren geloof ik 166 en 146, maar met name de plaatsing vond ik heel vreemd.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 00:14

Ik heb op een kampioenschap in het L weleens 45 punten verschil gehad op dezelfde proef. Vraag me nog steeds af welk jurylid mij niet leuk vond/niet op zat te letten Clown
Verder had niemand in die baan meer dan 15 punten verschil namelijk Blond

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 10:30

Ik moet ook zeggen dat het aan je paard of pony ligt!
Daar bedoel ik mee dat je soms op een paard of pony rijdt waar juryleden niet van houden, bvb en fries, haflinger, arabier enz...

Toen ik M reed met een arabier had ik ook enorme verschillen terwijl de proeven echt niet zo verschilden. Sommige jury's hielden er gewoon niet van, echt belachelijk eigenlijk maar ja.....
Het kon verschillen van ongeveer 145 tot ongeveer 172.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 10:50

Ach ja, ik had er zondag ook last van. Mijn eerste proef ging lekker, ze was alleen nog een beetje bang voor de auto en ze bokte een paar keer (flink) in de galop.
De tweede proef ging iets minder, 't paardje was moe (is pas 4 keer meegeweest Haha! ) en werd wat lang in de hals.

Eerste proef: 143 (ik stomverbaasd, de laatste paar wedstrijden stond ik constant 1 Verward )
Tweede proef: 161. Dat klopte wel aardig met mijn gevoel. Het was niet super, maar wel een nette proef zonder grote fouten.

In de 1e proef had ik 4-en zonder commentaar! En voor de bokken en het schrikken had ik ook geen aftrek of commentaar.

Een paar weken terug in Oss was het andersom, ze liep niet echt heel fijn maar toch 175 (1e) en 165 Verward

Jurysport... gewoon lachen, blij zijn dat je fijn gereden hebt en op naar de volgende wedstrijd Knipoog

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 10:58

Ik heb een keer 138 en 150 punten gereden bij dezelfde jury Verward
Ook zo vaag!

Odeale

Berichten: 1775
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 11:05

Nou, ik zou zeggen heel vaak! Ik heb bijna nooit dat de jury-leden op één lijn zitten. Snap ik ook niet. Maarja, ben er inmiddels al aan gewend.

Stom is dat hè, voor je gevoel heb je dan niet zo vreselijk anders gereden. Ik merk altijd wel dat ulisse wat vermoeider wordt in de tweede proef. Maar dat wil niet zeggen dat ik dan in de tweede proef minder punten haal. Verward

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 11:12

Jury-leden zitten nooit op 1 lijn voor zover ik weet.
Een voorbeeld. Onze bijrijdster startte afgelopen zondag bij de D-pony's in de B. Haar eerste proef was echt slecht. Ik had zo'n 142 punten verwacht. Ze reed niet...middendraf werd aangalopperen, voltes waren eieren, pony viel zowat om qua lopen. Tweede proef zag er veel beter en netter uit.

Resultaat voor de slechte proef: 160 punten
Resultaat voor de goede proef: 159 punten

Wij begrepen het niet meer Lachen Maar ach...das dressuur...

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 11:23

Anya schreef:
Jury-leden zitten nooit op 1 lijn voor zover ik weet.


Nou, soms ook wel hoor! De kampioenschappen die ik heb gereden zat bij de plaatsing telkens maar 1 plaats verschil en in de punten resp. 2 en 3 punten, dat was dus goed gelijk gejureerd Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 bezoekers