Lady met de pessoa aan het werk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Lady met de pessoa aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 21:06

Alsof er nog niet genoeg foto's op bokt staan Schijnheilig (Zijn jullie het al zat? Tong uitsteken)
Geen zin om bij iedere foto commentaar te zetten, dus even algemeen.
Dit is Lady's 7e keer o.i.d. aan de pessoa, ze snapt nog niet heel de bedoeling van het laag moeten lopen, het gaat met vlagen netjes en weer minder. Ze moet dus nog een stuk meer zakken en zoals je op de foto's ziet gaat het steeds beter, maar perfect is het niet..


Afbeelding
(Lady's impressie van losdraven, hoofd zo hoog mogelijk, loopt het makkelijkst, daarom is dat laag lopen ook zo moeilijk)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
In stap loopt ze wat makkelijker laag en ontspannener..

Afbeelding

Afbeelding

En 2 stills:

Afbeelding

Afbeelding

En de 2 filmpjes van de stills ook nog: (Rechtermuisknop -> Doel opslaan als werkt het snelst)
Filmpje 1
Filmpje 2


Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 21:12

Leuke foto's! Mooi paardje alleen het tweede filmpje doet het bij mij niet...

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 21:53

mooi paardje. zware bak zeker. hebben wij ook last van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 21:59

Trek je niet een beetje dat bit uit haar mond?

Zo niet, sorry Lachen

gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 22:03

wauw mooi paardje hoor


maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 22:16

Mooi beestje hoor! Wowie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! *LOL*

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 22:40

Je hebt de pessoa verkeerd vast. Je moet de katroltjes door de ringen van je longeersingel doen (waar je ze nu aan vast hebt) aan de zijkant en dan die aan het bit vast. Het uiteinde onder tussen de benen vast maken (of in welke stand je die ook wil vastmaken, onder de benen is iig de laagste stand )
Ik denk dat ze dan ook makkelijker naar beneden komt
Maar verder loopt ze lekker hoor Mooi paardje OK dan!

CaylinnMae
Berichten: 2936
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 12:26

*volcano* schreef:
Je hebt de pessoa verkeerd vast. Je moet de katroltjes door de ringen van je longeersingel doen (waar je ze nu aan vast hebt) aan de zijkant en dan die aan het bit vast. Het uiteinde onder tussen de benen vast maken (of in welke stand je die ook wil vastmaken, onder de benen is iig de laagste stand )
Ik denk dat ze dan ook makkelijker naar beneden komt
Maar verder loopt ze lekker hoor Mooi paardje OK dan!


Daar zijn verschillende meningen over, kijk maar bij het topic bij Uit het zadel!

Ziet er verder al best goed uit, mijn paardjes hebben ook nog heel erg moeite met laag lopen, maar gewoon door blijven oefenen, dan gaat t straks veel beter!

:+: Caylinn Mae (v. Stedjeblakken x Sebastian x Haugeblakken x Holunder x Oswin) :+:
Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) Marga (v. Sebastian) :+:

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 13:03

Haha ik ken het dat omhoog lopen... Heb gister ook voor t eerst met Pessoa gelongeerd. Bevalt goed ze gaat goed nageven e.d.
Erg fijn dus!
Maar ziet er goed uit leuk paardje!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 13:05

leuk hoor,
loopt leuk
misschien kan je beter bitringen in doen want het bit hangt er half uit aan de ene kant.

Teamspirit... Je bent een toppertje!

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 13:07

ziet er goed uit, alleen je moet niet de longeer lijn zo vastmaken dat je haar hoofd naar binnentrekt, hier worden de paarden heel scheef van en kun je haar straks niet meer lekker op 2 teugels rijden.

En wat je ook goed kan zien is dat ze nu steeds over de buitenschouder wegloopt, omdat je geen buitenteugel hebt die haar begrenst, dus als je dat volgende keer weer doet kun je beter met dubbele longe longeren

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 13:16

Ullwinn schreef:
Daar zijn verschillende meningen over, kijk maar bij het topic bij Uit het zadel!

Ziet er verder al best goed uit, mijn paardjes hebben ook nog heel erg moeite met laag lopen, maar gewoon door blijven oefenen, dan gaat t straks veel beter!


Heb mijn mening daar geplaats

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 13:26

Ziet er goed uit, ik snap alleen niet waarom je de longeerlijn zo vast hebt.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 13:45

Wat een mooi, lief, schattig, geweldig paard.. op de achtergrond Schijnheilig En ze komt ook nog aanlopen op dat tweede filmpje *LOL*
(voor de Bokkers die het niet weten, mijn bijrijdpaard Tong uitsteken, echt grappig om die tegen te komen op iemand anders foto's Clown)

Verder heb ik geen verstand van allerlei hulpteugels met longeren enzo, dus daar zal ik maar niks over zeggen Knipoog
Vind het wel weer mooie foto's, hoop dat je vader of jij ook een keer foto's wil maken als ik rij Schijnheilig

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 17:09

Vastmaken van de katrollen heb ik op allebei de manieren gedaan, ze loopt op deze manier het fijnst..

De longeerlijn zo loopt ze ook het fijnst mee, gister was het iets minder, ze liep nogal te trekken af en toe, daarom ook die momentopnamen dat het bit uit haar mond is. (Maar ik denk niet dat het beter is zoals ze op de eerste foto loopt, dan staat er ook veel druk op het bit.. Dat is dan minder "erg" voor het oog dan nu, maar dan blijft ze door trekken af en toe en dan is ze toch heel wat sterker dan ik ben helaas Scheve mond..)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik op de filmpjes niet zie dat ze wegloopt over d'r buitenschouder, wel dat de volte geen standaard grootte heeft, maar dat is ook als ik de longeerlijn op een willekeurige andere manier vastzet..

Samy

Berichten: 11074
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:30

Wow ... kwijl bijna hier weg!!

/3 Happy B+13 ' L1+10 ' L2+1

http://www.creatieffoto.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers