Dames: Borstvergroting??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Zou je een borstvergroting overwegen?

Ja, als ik genoeg geld had... zou ik het misschien wel laten doen
12 (100%)

Totaal aantal stemmen: 12


Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Dames: Borstvergroting??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-02 16:46

Hehehe neuh niet denken dat ik dat ga doen hoor Haha!
Kwam eigenlijk op dit topic doordat ik op een feest een geintje maakte over mijn boezem (A ja, ach) en toen zei een vriendin 'je hebt het daar eigenlijk best vaak over... dan laat je ze toch vergroten??'

"Vergroten.. toch even?" Zomaar zou ik dat dus nooit even doen. Maar toen dacht ik later van als je het geld nou zomaar hebt, en ze vinden een methode uit om het minder pijnlijk te maken... ach wieweet (maar nu iig niet.. brrrr moet er niet aan denken.. al genoeg tv operaties gezien waAr ze met grof geweld plaats maken voor een prothese, en dan vanalles fout gaat en je met twee ongelijke borsten komt te zitten of met een ontsteking brrrr)

Zouden jullie er uberhaupt voor voelen? Ooit? Of zeggen jullie 'no f*n way?' Ben wel een beetje benieuwd!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 17:19

Wat ik nog als negatief aspect in jouw stukje mis, is het feit dat de hele bups over 10 jaar weer vervangen moet worden.
Zie je het voor je?
Dan moet je dat hel gedoe misschien wel 4 tot 5 keer over doen!

daffy
Berichten: 18
Geregistreerd: 10-01-02
Woonplaats: almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 17:20

Ik vraag me af of iedereen dit wel eerlijk beantwoord, Het is nogal een vraag. Ik durf best te zeggen dat ik er wel een beetje mee zit, maar of ik me echt zal laten oppereren??? Dat denk ik niet!

Wel leuk, hoor, zo'n onderzoekje!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 18:29

Echt een Laura topic gnagna. Maar no way dat ik dat ooit zou laten doen, heb al meer dan genoeg van mezelf en bovendien vind ik minder nog mooi ook..... Haha!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 19:22

nee, ben tevreden met wat ik heb, bovendien vind ik het er ontzettend onnatuurlijk uitzien.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 19:25

NEVER ik heb al genoeg van mezelf trouwens en ik vind kleinere borsten ook mooier dan supergrote.

En dat niet alleen met silliconen blijven je tieten rechtovereind staan wat je ook doet haha, als je ligt kan je niet eens meer je tenen zien.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 20:22

Ik vind de grootte van de borsten helemaal niet intressant. Ik vind de groote niet bepalend voor als ik borsten mooi of 'lekker' moet vinden. Heb eens een meisje gehad die hele kleine had, maar toch vond ik ze aantrekkelijk. Kijkend vanuit de oogpunt van jongen, is de grootte dus niet belangrij. Dit terwijl dat wel heel veel mensen borstvergroting willen doen. Ze hebben dan wel grotere borsten, maar ze zijn vaak wel lelijker of onnatuurlijker. Ik zelf zal er geen probleem mee hebben als mijn vriendin zou kiezen voor een borstvergroting, gebaseerd op de juiste redenen.

Er bestaan toch ook piemelvergrotingen Lachen
Laatst bijgewerkt door Prima op 05-02-02 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 20:39

kayla schreef:
bovendien vind ik het er ontzettend onnatuurlijk uitzien.


Ik ben het hier totaal niet mee eens! Het kan er onnatuurlijk uitzien maar hoeft niet! Mijn moeder heeft namelijk een borstvergroting gehad, niet 1x maar 2x! De eerste keer hadden ze een zoutoplossing gebruikt, maar helaas is 1 van de 2 kapot gegaan Huilen ( ik heb mijn moeder nog nooit zo verdrietig gezien) en de tweede keer hebben ze silliconen gebruikt. Het is zo gedaan dat je er werkelijk waar niets maar dan ook helemaal niets van ziet! Ze hebben via de tepel de silliconen er in gedaan, onder de borstspier. Zo krijg je een natuurlijker effect en het voelt niet eens onnatuurlijk aan! Heel zacht en soepel en het beweegt gewoon normaal mee.

Ik ben wel van mening dat het een weloverwogen beslissing moet zijn. Mijn moeder was al 40 jr.( en had letterlijk "niets") toen ze het liet doen, maar ze heeft er lang over nagedacht en voelt zich nu een stuk zekerder! Ze weet wat de consequenties zijn en dat het ook fout kan gaan, maar dat neemt ze voor lief! Ze had ook een goede plastisch chirurg die haar onwijs heeft geholpen en voorbereid. Ik vindt het goed dat mijn moeder het heeft gedaan, hierdoor heeft ze meer eigenwaarde gekregen en als het nodig zou zijn zou ik het bij mezelf ook laten doen.

P.S. en alle horror verhalen die je hoort over dit onderwerp.......... 95% van alle operaties gaat goed, maar je hoort alleen de negatieve 5% verhalen!

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 20:53

napoleon schreef:

Ik ben het hier totaal niet mee eens! Het
kan
er onnatuurlijk uitzien maar hoeft niet! Mijn moeder heeft namelijk een borstvergroting gehad, niet 1x maar 2x! De eerste keer hadden ze een zoutoplossing gebruikt, maar helaas is 1 van de 2 kapot gegaan Huilen ( ik heb mijn moeder nog nooit zo verdrietig gezien) en de tweede keer hebben ze silliconen gebruikt. Het is zo gedaan dat je er werkelijk waar niets maar dan ook helemaal niets van ziet! Ze hebben via de tepel de silliconen er in gedaan, onder de borstspier. Zo krijg je een natuurlijker effect en het voelt niet eens onnatuurlijk aan! Heel zacht en soepel en het beweegt gewoon normaal mee.

Ik ben wel van mening dat het een weloverwogen beslissing moet zijn. Mijn moeder was al 40 jr.( en had letterlijk "niets") toen ze het liet doen, maar ze heeft er lang over nagedacht en voelt zich nu een stuk zekerder! Ze weet wat de consequenties zijn en dat het ook fout kan gaan, maar dat neemt ze voor lief! Ze had ook een goede plastisch chirurg die haar onwijs heeft geholpen en voorbereid. Ik vindt het goed dat mijn moeder het heeft gedaan, hierdoor heeft ze meer eigenwaarde gekregen en als het nodig zou zijn zou ik het bij mezelf ook laten doen.

P.S. en alle horror verhalen die je hoort over dit onderwerp.......... 95% van alle operaties gaat goed, maar je hoort alleen de negatieve 5% verhalen!


Het enige wat ik hierover kwijt wil is dat er heel vaak geintjes overgemaakt worden wat onterecht is en je kan ongemerkt er mensen meekwetsen! En wat jij zei Napoleon over die horrorverhalen klopt helemaal! Het goeie hoor je er nooit van alleen de slecht/foute verhalen staan overal!!!!
En dat je zoiets over 10 jaar meot vervangen dat weet je van tevoren! maar als je zoiets van plan ben..... succes met de verzekering! Die werkt niet altijd mee! En als je het graag wil, dan moet je je goed laten voorlichten en goed overdenken! er wordt namelijk altijd te makkelijk overgedacht! (naar mijn mening!) Verdrietig

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 21:07

Esmee schreef:

Het enige wat ik hierover kwijt wil is dat er heel vaak geintjes overgemaakt worden wat onterecht is en je kan ongemerkt er mensen meekwetsen!

succes met de verzekering! Die werkt niet altijd mee!

En als je het graag wil, dan moet je je goed laten voorlichten en goed overdenken! er wordt namelijk altijd te makkelijk overgedacht! (naar mijn mening!) Verdrietig


Idd Esmee, veel mensen maken grapjes en zeggen ook: "je hebt toch een mooi figuur"? Daar gaat het niet om!!!! Als je je onzeker of niet happy voelt over je lichaam en je hebt de kans om het te laten veranderen, dan is dat toch fijn?

Mijn moeder heeft alles uit eigen zak betaald, behalve de tweede keer, daar was ze wel voor verzekerd. Ze heeft er voor gespaard en heeft dus een weloverwogen beslissing genomen!

En over dat makkelijke denken.... ik vindt ook dat je maar al te vaak ziet dat jonge meiden (rond de 21 jaar) met een mooie B of C cup nog groter willen, zonder te beseffen wat er allemaal bij komt kijken ( de pijn, lange herstellingsperiode en toch ook de schaamte dat niemand het ziet). Tuurlijk iedereen zijn eigen keus, maar daardoor worden veel mensen die er goed over hebben nagedacht doordat ze echt "niets" in huis hebben en daar veel last van hebben vaak niet serieus genomen.

Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 21:09

ik zou het zelf nooit doen, dat gesnij in je lijf, je moet jezelf accepteren zoals je bent. En bovendien ben ik blij met wat ik heb, ik hoef niet nóg groter.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 21:17

flubke schreef:
dat gesnij in je lijf,

je moet jezelf accepteren zoals je bent.

En bovendien ben ik blij met wat ik heb, ik hoef niet nóg groter.


Als ze het goed doen de operatie, dan zijn het maar 2 hele kleine sneetjes van 3 cm, dus zoveel gesnij is het niet!

En als je altijd "getreiterd" en "gepest" bent en er altijd maar "banketstaaf" opmerkingen over gemaakt worden omdat je geen borsten hebt, dan kan je jezelf soms helemaal niet meer accepteren zoals je bent, ookal zou je dat wel willen!

En wees dus maar blij dat jij het niet nodig hebt en jezelf kan accepteren wie en hoe je bent Knipoog

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-02 22:23

Nou, als ik het zou laten doen zou ik het niet eens voor het 'grote' doen, maar enkel meer voor de juiste verhoudingen qua mijn totale lichaam (dus naar een volle B cup ofzo)
Voor mensen die echt een complex hebben is het wel een uitvinding denk ik. Jarenlange therapie om je minderwaardigheidscomplex te minderen, of een operatie?

Inderdaad dat je vnl de horrorverhalen hoort, klopt natuurlijk wel. Maar toch, stel dat jij een van die mensen uit de 100 bent, kom je verminkt uit de operatie.. brrr...

Ik denk toch niet dat ik de pijn aan zou kunnen. Lijkt me heeel erg pijnlijk namelijk...

Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 22:34

napoleon schreef:

En als je altijd "getreiterd" en "gepest" bent en er altijd maar "banketstaaf" opmerkingen over gemaakt worden omdat je geen borsten hebt, dan kan je jezelf soms helemaal niet meer accepteren zoals je bent, ookal zou je dat wel willen!


Ja k, dan denk ik wel, maar ik dacht dat het erover ging of je het gewoon vrijwillig zou doen, omdat je zelf vind dat je te kleine borsten hebt.
Sorry als ik mensen heb gekwetst.

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 22:54

ik wil toch nog iets kwijt! Het gaat niet om snijden in je zelf het gaat erom dat je mooi wil zijn, maar voor pak hem beet 10% is het van belang, de rest wil mooi, aantrekkelijk, sexy, jong zijn! Napoleons moeder is 1 van die 10%, soms moet je wel om je leven dragelijker te maken! Je komt voor bepaalde probs te staan waarvan je ze moet overwinnen en jezelf moet accepteren of er wat aan doen en als een nieuw iemand door het leven gaan! Napoleons moeder heeft dat gedaan en dat vind ik heel knap en is het in hele stap en ik weet wat er allemaal moet gebeuren en wat het inhoud! Bij mij lag het anders! En lag het véél gecompliceerder! Ik ben gekwetst door destijds mn beste vriend, ik ben vernederd omdat ik niets wilde, ik heb altijd alles af moeten zeggen omdat ik me schaamde! Ik heb 3 jaar lang niet kunnen zwemmen, ik heb 3 jaar lang geen shirtjes kunnen dragen die neit goed aansloten op mn borst, ik heb altijd met 33 graden en een tuin op het zuiden thuis gezeten wanneer iedereen naar het strand ging zat ik thuis met een boek en een walkman op! Niemand wist het totdat ik in april mn vriendin het verteld heb en vorig jaar zomer nog 2 beste vriendinnen die me geweldig gestuend hebben! Maar ik kan nu pas wéér leven! En ik kan nu weer zwemmen in zwembad en zee, ik kan nu gewone kleding aan, ik kan nu pas weer werken aan mn houding met paardrijden ik ging namelijk krom zitten vanwege de schaamte! nee iedereen denkt er zo simpel over! Ik heb hier drie jaar mee rond gelopen, ik ben 1,5 jaar ana het kloten geweest met de verzekering en tot ik en mn moeder niet dieper konden anders gingen we er aan onderdoor!

Nogmaals dit is neit een gewone borstvergroten of wat dan ook! Dit lag veel gecompliceerder dan je denkt dit komt maar bij heel weinig mensen voor, ik ga er verder niet over uit wijden maar kijk wel uit want iemand kwetsen is zo gebeurt! Niet dat iemand dat nu gedaan heeft hoor! Maar ook bij mensen uit de omgeving!!!! Huilen

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 23:17

Ik ben heel tevreden met wat ik heb. In gééén geval zou ik ze laten vergroten, dan eerder een beetje verkleinen. Ik heb een grote cup C/ kleine D (hang er net tussen in Haha! ) maar ondanks dat ik er tevreden mee ben, vind ik ze wel vervelend.
Met rijden bv. of met slapen op de buik. Dan zou ik best wel wat willen missen. Een b-tje ofzo.
Zeg Laura? Als jij nou wat van mij overneemt Knipoog *LOL*

Nee, verkleinen zou ik niet doen hoor, zo veel last heb ik er niet van. Een kennisje van mij wel. Zij had er geestelijk wel last van, maar ook lichamelijk. Voor haar was de stap eigelijk heel klein. Ze werd er in alle opzichten beter van.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 23:21

Esmee schreef:
En lag het véél gecompliceerder! Ik ben gekwetst door destijds mn beste vriend, ik ben vernederd omdat ik niets wilde, ik heb altijd alles af moeten zeggen omdat ik me schaamde!

Nogmaals dit is neit een gewone borstvergroten of wat dan ook! Dit lag veel gecompliceerder dan je denkt dit komt maar bij heel weinig mensen voor, ik ga er verder niet over uit wijden maar kijk wel uit want iemand kwetsen is zo gebeurt! Niet dat iemand dat nu gedaan heeft hoor! Maar ook bij mensen uit de omgeving!!!! Huilen


Ik vindt het heel knap van je dat je jezelf een kans hebt gegeven om uit alle vernederingen te stappen en voor jezelf hebt gekozen! Wat de reden ook heeft mogen zijn, enneh.......mensen (uit je omgeving) die jou nu nog willen kwetsen hiermee, zijn gewoon niet eens een blik of woord meer waardig Knipoog

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 23:32

hmm....als het gratis was zou ik het misschien wel doen, alhoewel ze nou ook wel goed zijn eigenlijk....Als je erg kleine (of juiste grote) borsten hebt, of een rare vorm, ongelijke borsten, hangende borsten, etc....kan ik me best voorstellen dat je het wilt laten corrigeren d.m.v plastische chirurgie....Maar ik vind dat overdreven niet mooi (echt dat je ze zo'n beetje met je kin aan kunt raken, het moet niet fake lijken...)

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 23:49

Ik ben er ook zo één die bij het uitdelen van de boezems niet vooraan stond bij de lieve Heer Lachen . Ook ik had graag een "maatje meer" gehad, maar het is voor mij niet zo´n groot probleem, dat ik er wat aan zou willen laten doen.
Maar... ik begrijp het helemaal als er mensen (in dit geval vrouwen *LOL* !) zijn, die wel wat willen veranderen. Als je denkt dat je met meer boezem, mooier/beter/leuker/gelukkiger wordt , moet je het zeker doen. Zolang je het maar ZELF wilt en niet onder druk van ANDEREN laat doen!
Ook ik zie in de talk-shows weleens van die meiden die persé "groot" willen hebben, waarvan ik dan denk : "die is niet helemaal lekker", maar ik denk dat er ook genoeg vrouwen/meisjes zoals Esmee en Napoleons moeder, zijn, die echt onder hun boezen lijden en dan is het toch hardstikke fijn dat er iets aan gedaan kan worden Verward Lachen ! (Dat geldt imo ook voor een aantal andere kosmetische op´s!!)

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 02:10

Ik was gezegend met een mooie C-cup (vond ik zelf), tot ik borstvoeding ging geven aan mijn dochter. Mijn c-tje werd zo ongeveer bijna een f-je, inmiddels heeft Robin er weer een aantal cupmaten afgelurkt en ben ik nu in het bezit van een b-tje.
Al was ik voor mijn bevalling/zwangerschap/borstvoeding heel erg ''blij'' met mijn boezem (ben nu wel een stukje minder blij.......), maar vergoten zou ik niet overwegen.

Als je er zelf psychische problemen mee hebt, vind ik het een prima oplossing, als zou ik dan zelf naar de meest ''mens-vriendelijke'' oplossing gaan. Ik hoorde dat er tegenwoordig ook gevuld wordt met water (ofzo?).

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 03:54

Ik heb zelf gestemd op nee ik ben tevreden met wat ik heb. Maar dit wil niet zeggen dat ik het slecht vind als iemand anders dat wel zou doen.

Ik ben tevreden, als ik dat niet zou zijn dan zou ik het misschien ook wel overwegen.

Wat ik wel heel erg vind is dat je vaak ziet dat mensen die een A-cup hebben dan gelijk een volle C- of D-cup nemen. Dat vind ik dan weer zo overdreven. Ik heb het idee dat je het dan echt voor de buitenwereld doet en niet voor jezelf. Het lijkt mij dat je het toch in de eerste plaats voor jezelf moet doen.

Maar ja dat is mijn mening natuurlijk!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 05:23

Ik heb ook geen grote boezem (verder dan B kom ik niet), maar voor mij absoluut geen reden omdat d`r wat extra vulling in te douwen Haha! Ik vind het nl. heel praktisch haha! Ze zitten niet in de weg, lekker handig met paardrijden, tja en een B vind ik nou ook weer niet dramatisch. Gewoon net goed. Maar als ik zie wat een moeite m`n zusje doet om die handel groter te doen lijken met van die push up BH`s enzo Lips are sealed Nee dat is aan mij niet besteed. Ik kan het overigens wel begrijpen dat mensen die bijna niets hebben ze laten vergroten. Andersom trouwens ook, als die dingen zo gruwelijk in de weg zouden zitten dat je er klachten van krijgt dan zou ik ze ook leeg laten scheppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 09:54

Ik heb ook een kleine boezem (A 75 om precies te zijn) maar ik ben er wel blij mee. Is ideaal met paardrijden en dergelijke. En ik ben zelf vrij klein dus het ziet er ook anders uit dan bijvoorbeeld iemand 1.85 met dezelfde bh maat.
Als tiener wou ik wel eens wat meer hebben omdat ik dacht dat ik toch wel erg weinig had maar ik heb nooit klachten gehad van vriendjes ofzo. Ik denk dat ik me dan ook wel heel erg beledigd had gevoeld als een jongen mijn borsten niet mooi zou vinden maar ik zou alleen maar nijdig zijn en niet mijn borsten wilen vergroten.
Ik moet er zelf echt niet aandenken om die van mij op te vullen Misselijk
Als je die Amerikaanse talkshows moet geloven hoor je er alleen nog bij als je minimaal cup EE hebt en dat in een kindertruitje propt maar dat vind ik echt lelijk.
Als je nou echt bijna niks hebt of helemaal niks kan ik me wel voorstellen dat je toch wel wat wilt, dat je je misschien ook minder vrouw voelt omdat je het gevoel hebt dat je wat mist.
Maar vrouwen met mijn formaat borstjes vind ik toch altijd moeilijker te begrijpen. Kleine borsten blijven uit zich zelf mooi stevig staan en je hebt er veel minder last van.
Borstverkleining vind ik veel makkelijker te begrijpen over het algemeen. Maar borstvergroting? Ik snap niet als je soms meiden van 18 hoort praten over het feit dat ze "maar" C hebben en zitten te denken over een vergroting omdat dat toch wel mooier is.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-02-02 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 10:44

No thanks! Ik ben tevreden met wat ik heb, niet echt veel maar ik vind het alleen maar praktisch. Bovendien hoor ik mijn vriendje ook niet klagen (niet dat ik het daarvoor zou laten veranderen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 14:54

ik kan me voorstellen dat mensen die zo plat als een dubbeltje zijn (uhm hoe heet dat nu met de euro Verward ) En daar psychisch heel erg mee zitten een bortsvergroting willen.
Persoonlijk vind ik het wel onzin als je normale borsten hebt om dan in een gezond lijf te gaan knoeien.
Maar zoals gezegt is dat persoonlijk.

Zo kan ik het me ook oorstellen dat als mensen juist van die grote hebben ze borstverkleining willen.