Is hij wel in orde?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-01 16:16

Ik had al eerder geschreven dat Bugatti (Arabier, ruin, bijna 4 jaar) niet erg voorwaarts op het been is. Hij wordt nu zo'n vier keer in de week gereden, maar het wordt absoluut niet beter. Als ik hem been geef, versnelt hij iets, maar valt meteen terug. Als ik hem een tik geef, maakt hij een of ander huppelsprongetje en valt hij ook weer terug. Dit doet hij zowel in de bak als buiten. Bovendien heeft hij erg weinig zijn oren rechtop en zwaait hij 3/4 van de tijd met zijn staart. Ik heb het idee dat hij rijden gewoon niks aan vindt. Ik probeer zoveel mogelijk af te wisselen, maar met longeren krijg ik hem moeilijk voorwaarts, met in de bak rijden idem, met buitenrijden idem... Ik vind het erg vervelend, want ik vraag me af of hij ergens last van heeft.
Zijn rechtervoorbeen zwaait een klein beetje naar buiten tijdens het draven en hij heeft een bult tussen zijn... kaken, onder bij de keelriem. Die keelriem zit erg los, dus dat zal het niet zijn. De veearts zei dat die bult gewoon een soort vetbult is en dat dat niets betekent. Er komt echter wel af en toe vocht uit en soms bloed.
Kent iemand dit of heeft iemand een idee? Is er iets met hem aan de hand of komt het omdat hij nog zo jong is? Het wordt niet beter en daar maak ik me zorgen om. Of is hij gewoon lui? Dat zou toch niet normaal zijn voor zo'n jong beestje?
Ik weet het even niet meer met hem... Frusty



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 16:31

Klinkt niet echt als een paard die goed in zijn vel zit. Ik zou hem toch eens laten checken maar ja, het is niet jouw paard natuurlijk. Ik zou zijn eigenaresse aanraden hem te laten checken.
Succes er mee!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Katrien op 2001-04-21 17:31 ]</font>

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 16:33

Hoe is ie in t weiland? Eet ie wel goed? Vreemd ja.. Verward wij hadden wel een jong paard op stal die ook heeeel erg sloom was. Die kreeg je dus echt niet in galop bijvoorbeeld. Dat lag gedeeltelijk aan t feit dat ie een beetje cornage had, daar is ie aan geopereerd en toen ging t beter. Vanaf die tijd hebben we heeel veel met het beest buiten gereden, grote lange stukken draven en galoperen, daar werd ie blij van en kwam ie goed in conditie. Ik zou toch zeker die bult na laten kijken door een (andere?) veeart... want troep eruit dat is zeker niet goed. Succes ermee! Party!!

Danielle
Berichten: 236
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 17:26

Hoi,
Ik zou in ieder geval nog een second opinion op die bult vragen, want Rood had dus ook een "vetbult" volgens de ene dierenarts. Die zat vlakbij zijn singel, maar die bult werd telkens groter en weer kleiner en ik vertrouwde het gewoon niet, dus had ik een andere dierenarts erbij gehaald,die heeft een punctie gedaan en toen bleek het een tumor te zijn, gelukkig wel goedaardig, maar hij moest wel weggehaald worden in Utrecht. Dus toen zij snel mogelijk een afspraak gemaakt daar en toen hebben ze hem weggehaald. Want ze kondne ook niet met 100 procent zekerheid zeggen dat het helemaal goedaardig was. Dus ik heb zoiets van, een bult en dan helemaal een waar dan ook nog eens rare dingen uitkomen, tja dat hoort niet, net als bij een mens. Dus ik zou een punctie laten doen. Dan heb je daar in ieder geval zekerheid over!
Veel succes, Danielle

***Roderick = Springpaard******Roderick = Springpaard******Roderick = Springpaard******Roderick = Springpaard***

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 19:04

Een bult waar vocht en soms zelfs bloed uitkomt lijkt mij niet normaal hoor.
Misschien kan het paard eens gebioscand worden??

Sonja

Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 20:09

Hoi,
Bij mij op de oude stal was ook een jong paardje dat helemaal niet voorwaarts was, zelfs als je haar naar het land bracht liep ze maar moeizaam mee. Na een paar maanden werd het erger en ging ze ook veel meer liggen in de stal. Ze kreeg toen een soort koliekaanval, niet echt heftig, maar toch deed ze niet normaal. toen de veearts kwam is er o.a. bloed afgenomen en bleek daar iets niet in orde mee te zijn. Ze heeft medicijnen daarvoor gehad en nu schijnt ze weer helemaal opgeknapt te zijn. Dus lijkt me verder onderzoek in jullie geval ook een goede zaak.
Succes ermee en groetjes van Jet.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

gillian

Berichten: 4388
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 21:45

hoelang heeft ie die bult tussen zn kaken al, en komt er ook pus uit?
misschien dat ie wel droes heeft, zijn ze ook echt ziek van.
koorts , snotneus, opgezetten klieren, bult tussen kaken waar pus uit komt.....
ik zou er toch een keer een goede veearts bijhalen als ik jou was!!
succes ermee
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

petrakolen

Berichten: 364
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 21:47

Ik zou dit paardje maar eens na laten kijken, want een slome arabier, dat bestaat niet!
Petra

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 23:07

Ik zou zeker een (andere)dierenarts laten komen. klinkt niet echt goed en je voelt zelf ook al dat er iets niet goed zit. Ik had zelf ook een gevoe bij Julius destijds.

Die bult kan ook een kies zijn. Misschien dat je even de tandarts er naar kan laten kijken?

Succes in ieder geval

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Moonlight17, sterregoud, tienus63 en 39 bezoekers