Opeens 'trillen/schokkerig'

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Opeens 'trillen/schokkerig'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 18:17

Gisteren had ik onderlinge wedstrijd bij de club ( M1)

T inrijden ging wel aardig, maar ik zat ff in stap, en opeens ging hij een beetje trillen ofzo.
Net alsof er iets los zat Verward het is een beetje vaag, maar heel schokkerig ging het.

Het was natuurlijk opeens weer warm( vooral s'avonds aardig benauwd), en het is een oudere pony 15/16 jr. maar tot nu toe nooit gezondheidsproblemen gehad, en is in zeer goede conditie.
Later heb ik trouwens nog wel 2 proeven gereden, en die gingen gewoon goed, niet onregelmatig ofzo.

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 18:23

het kan te maken hebben met de weerswisselingen dat je paardje daar niet goed op reageerd..MAAR er kan ook dus iets anders aan de hand zijn..ik zou toch eventueel een dierenarts raadplegen voor info..
klinkt een beetje vreemd maar het kan mischien ook zo zijn dat je zelf ontzettend zenuwachtig was en dat je pony dat overneemt in angst?
ik zou toch een dierenarts raadplegen.. OK dan!
succes ermee.
gr esther

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 20:24

kan een beetje trillen zijn van het plakkerige zweet oid wat een beetje is gan jeuken. (wat ze ook doen bij het vliegen verjagen) dat voelt heel erg raar aan als je erop zit Haha!

Maar als je pony het vaker gaat doen toch even de VA raadplegen... je weet maar nooit wat het allemaal kan zijn

__Carmen__

Berichten: 1189
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 20:51

dat deed mijn pony vorige keer in het bos. toen ik ging kijken wat er aan de hand was, bleek dat zijn buik en hals vol zaten met muggen. die muggen hebben niet meer lang geleefd Tong uitsteken

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 21:00

We hadden ff temp. opgemeten, maar was heel netjes.
Ik kijk het nog wel ff aan, vandaag heeft hij het niet gedaan.

Ik was zelf niet gespannen, dat ben ik niet voor een onderling wedstrijdje.
De pony was zelf trouwens ook heel ontspannen. En het was toen ik ff rustig, ontspannen stapte.