Bokt-taalverloedering... spellingsbrigade??

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Bokt-taalverloedering... spellingsbrigade??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 19:35

Citaat:
hahaha jeus ik snap ook wel dat je daarom zit te zeure, waarom denk je dat ik de helft weglaat. Maar beetje onlogies om dat in elk topic te herhalen aangezien toch niemand naar jou luistert en het jou probleem is dat je die taalverloedering zat bent. Maarja ik ga dit topic daar niet door verpesten wat hier ging het niet om, dusse misschien verstandig als je er maar aan gaat wennen aangezien bijna iedereen hier zo typt en ze dat echt niet voor jou gaan veranderen


Bokkers: ís het alleen mijn probleem, die taalverloedering? Ik kan er werkelijk niet over uit. Erger me er groen en geel aan. En ik zit nog niet eens in het onderwijs. Maar ik vind eigenlijk dat bokt een KEIHARD front moet vormen tegen MSN/Breezertaal-gebruikers!! Op die manier gaan deze kindertjes misschien nadenken over hun taalgebruik en is hun eerstvolgende dictee wel voldoende. Huilen

Wieweet is speciaal moddieschap wel nodig. Verdrietig Ik bied me aan als vrijwilliger. Slim

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 19:37

Jup deze juf biedt Knipoog zich ook aan!


LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 19:38

Ik bied me ook aan!!!! OK dan!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 19:40

Je bent niet de enigste die zich er groen en geel aan ergert. Ik vind het vreselijk. Kan me er al aan ergeren als er bij mij 1 letter verkeerd staat. Vaak probeer ik er op een nette manier iets van te zeggen, maar dan krijg je inderdaad dat soort reacties, of soms reageren ze er helemaal niet op... Vreselijk irritant.

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 19:40

Gooi dat soort topics maar meteen op slot. Gaan ze de volgende keer wel normaal typen...
En anders bij 3 waarschuwingen een ban en een verplicht dictee om na 3 weken weer terug te mogen komen ofzo }>

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 19:41

Haha, dat laatste is misschien wel een goede ja. Maar om het topic meteen op slot te gooien, bedoel je dat ook als diegene alleen een reactie geeft op een topic? Want dan zou het best banketstaaf zijn voor de topicstarter.

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 19:43

Georgette schreef:
Maar om het topic meteen op slot te gooien, bedoel je dat ook als diegene alleen een reactie geeft op een topic? Want dan zou het best banketstaaflig zijn voor de topicstarter.

Bericht verwijderen en een ban Haha!
Gewoon hard optreden!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 19:45

Precies, ben ik het helemaal mee eens, MarijeR!

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 19:46

Ik ben het er ook helemaal mee eens! Wil me wel toevoegen bij de spellingsmoderators Haha! Knipoog

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 19:46

Mijn taalgebruik is er gewoon ontzettend op achteruit gegaan sinds ik bok. Maak weer dtfouten enzo (of twijfel op z'n minst heel erg bij een probleemgeval).

Kan me trouwens herinneren dat een heeeeeeeeeeele tijd geleden hier ook al een (aantal?) topic(s) over geweest is (zijn).

Wat ik er niet aan begrijp is hoe het in godsnaam mogelijk is dat kinderen van die leeftijd (gaat meestal toch over 13+ ofzo) zo verschrikkelijk veel fouten kunnen maken, en wat voor een fouten dan nog. Hoe kunnen die nu slagen op school? Of steekt dat allemaal zo nauw niet op school in Nederland? 't Is toch jullie moedertaal? Scheve mond

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 19:53

Ja hoor, prima.

Natuurlijk niet meteen alle spelfouten, een enkel verkeerd leesteken enz bestraffen. Maar het moet gewoon knap leesbaar zijn(wat het bij mij ook niet altijd is door mijn fouten en vage zinsopbouw door dislectie Bloos ).

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 19:54

Spellingsfouten of een keer te snel typen gebeurt iedereen vast wel eens.
Spellingsfouten maak ik zelf ook nog wel, sinds ik van school af ben, is de spelling ook al 1 of 2 keer veranderd Schijnheilig
Maar berichten waarin heel bewust MSN taal of meer van die onzin wordt gebruikt, kan ik me echt aan irriteren en dat lees ik niet eens meer. Net als lappen tekst zonder leestekens Rolleyes

En ik geloof er niets van dat sinds 1990 ineens 80% van de kinderen dyslectisch is geboren. Dat wordt ook door bijna iedereen geroepen tegenwoordig...

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 19:56

MarijeR schreef:
Net als lappen tekst zonder leestekens Rolleyes


Nou daar begin ik al niet eens aan Vraag je om leestekens te zetten, komen die op de meest onmogelijke plaatsen Scheve mond

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 19:56

Daar hebben we het taalbloopertopic voor Schijnheilig

Ach, ik stoor me er de ene keer wat harder aan dan de andere, vaak klik ik dergelijke berichten meteen weg. Aparte moddies zou zo'n gek idee niet zijn, maar is imo niet uit te voeren.

En als dt-fouten en vergrotende trap ook onder dergelijke activiteiten vallen... Pardon me, maar dan ben ik weg. Heb vwo gedaan, een jaar bijles gehad, en toch maak ik daar nog steeds fouten in.

Vind overigens dat er ook tekening gehouden moet worden met dyslectie...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 19:57

Als je dislectie hebt is het een ander verhaal.
Overigens kom ik ook vaak genoeg hele rare spelfouten tegen van mensen die veel ouder zijn dan 13+. Wat trouwens ook zo irritant is, is als ze geen hoofdletters gebruiken...

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 19:59

elke bericht dat ik typ tyype ik wel 3 spellingsfoutn,,,, echt zooo erg ik erger me der zelf aan.... me msn taal gebruik is wel achteruit gegaan Lachen of naja doe het automatisch op msn mar op andere sites niet meer...Erger me er nu eerder aan op sites waar het niet verboden is

maar typen kan ik dus echt niet!!!!ik type gewoon veels te snel, en langzamer typen kan ik niet (niet dat ik snel type)

BrEeZaH tAal wat bewust gebruikt wrdt is dus wel irri

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 20:01

Menino schreef:
elke bericht dat ik typ tyype ik wel 3 spellingsfoutn,,,, echt zooo erg ik erger me der zelf aan.... me msn taal gebruik is wel achteruit gegaan Lachen of naja doe het automatisch op msn mar op andere sites niet meer...Erger me er nu eerder aan op sites waar het niet verboden is

maar typen kan ik dus echt niet!!!!ik type gewoon veels te snel, en langzamer typen kan ik niet (niet dat ik snel type)

BrEeZaH tAal wat bewust gebruikt wrdt is dus wel irri

Een idee voor als je te snel typt:
Klik eens op voorbeeld i.p.v. plaatsen en lees het nog een keer over

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 20:02

Als die BZ taal al in de naam van de persoon gebruikt zit, lees ik het meestal al niet eens! Natuurlijk typ ik wel eens een foutje, maar houd het leesbaar voor alle andere bokkers!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 20:05

MarijeR schreef:
Een idee voor als je te snel typt:
Klik eens op voorbeeld i.p.v. plaatsen en lees het nog een keer over


En met lange topics die ik zelf start, laat ik de spellingscontrole van Word er wel eens over vallen...

Lizz

Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 20:07

Ik ben zelf licht dyslectisch. En maak ook best snel fouten en twijfel heel vaak aan woorden.
Maar kan me mateloos ergeren aan fouten met als en dan...

Bijv. Hij is ouder als mij

Of me paardje (en dan heb ik het nog niet eens over muh paardje)

In het echt kan ik mij ergeren aan mensen die het woord enigste gebruiken. Is een soort tik en wil ze dan altijd verbeteren en moet mijzelf in houden dan Haha!

Kunnen we niet een spellingscontrolte op bokt toevoegen (kan vast niet)

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 20:07

Ik heb standaard word aan staan voor "moeilijke woorden" Tong uitsteken
Zo geeft hij hier geen fouten aan bij dyslectisch en dislectisch maar ik wilde het toch even weten Haha!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 20:10

Nou Lizz jou spelling vind ik ontzettend goed!!! Het is mij nog nooit opgevallen! Als je de zinnen maar niet te lang maakt (is mij geleerd, vriendin is dyslectisch)

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 20:10

Lizz schreef:
Maar kan me mateloos ergeren aan fouten met als en dan...

Bijv. Hij is ouder als mij



Sja, dat is toch 1 van de 2 grammaticaregels waar ik gewoon niet uit kom...

Wat die lappen tekst betreft wat ik net ergens las, die tik ik ook altijd in Word! Maar Word ziet dt- en als/dan-fouten vaak ook niet hoor...

En dat enigste... Ik vind hullie irritanter Lachen Dat zijn gewoon van die dialect-woordjes die in het taalgebruik sluipen... Ik zeg zelf ook vrij vaak 'an sich', ik neem niet aan dat dat erg bekend is buiten de grensstreek...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 20:13

MarijeR schreef:
Een idee voor als je te snel typt:
Klik eens op voorbeeld i.p.v. plaatsen en lees het nog een keer over


Ja, precies, even je eigen stukje tekst overlezen, en waar nodig, het even verbeteren. Is het veel makkelijker te lezen voor de andere bokkers.

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 20:14

Zeker als juf vind ik het vreselijk om msn en Breezertaaltjes te zien.
Vooral de spellingzwakke leerlingen leren op deze manier niet om de juiste spelling te schrijven.
Terwijl oefening toch juist vaak helpt om het je eigen te maken.

Ik zou het echt heel erg vinden als straks een heleboel kinderen alleen maar in msntaal kunnen schrijven. Maar ik vrees dat er dat wel bij een aantal wel van gaat komen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers