Daar kan je toch met je pet niet bij...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sanne9489

Berichten: 1022
Geregistreerd: 15-07-03

Daar kan je toch met je pet niet bij...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 19:29

Blijkt het dus dat mijn cristelijke ex manege mijn lievelingspaard wil laten afmaken omdat dat tegen het geloof zou zijn Verward
Ze heeft artrose aan beide achterbenen en nog iets maar het blijkt dat ze met een operatie gewoon weer rustig aan kan rijden
Nou, omdat het tegen het geloof zou zijn wil ze haar laten afmaken
dat beessie is amper 10 Huilen Scheve mond Bloos! Verward
je zou toch echt niet denken dat die mensen helemaal goed in hun hoofd zijn he daar kan ik nou echt geen respect voor tonen daar kan ik zoooo bos om worden Boos! Boos! Boos!
sorry maar dit moest ik even kwijt
Nog iemand die een paard erbij wil hebben + operatiekosten
ik weet echt niet meer wat ik moet doen Ach gut Huilen

[edit Chica; titel + topic taal aangepast]

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 19:42

Nou heb ik niks met geloof, maar dit geloof ik niet. Wel dat er een manegepaard geslacht of inslaapt omdat de kosten te hoog worden en de toekomst te onzeker is. Ook dat zoiets ontzettend zeer doet, je gunt het niemand om een jong paard zo te verliezen. Maar met geloof in een god heeft dit echt niets te maken.

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 19:53

nou vind het idd wel een beetje raar. als je zoveel van je paard houd dan laat je hem/haar toch operen. (als je daar het geld voor hebt tenminsten) en als ze het zou redden.....igg veel sterkte!!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 19:56

Als je nou eens begint met NORMAAL TYPEN (zie boktregels) dan zal ik daarna je berichtje eens lezen.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 20:00

Ik geloof ook niet dat dit met geloof te maken heeft maar goed. Wel heel naar voor jou Ach gut Hoop dat je iemand vind en anders is het beter dat hij weg gaat dan dat hij kreupel en met pijn moet lopen.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 20:04

Laura schreef:
Als je nou eens begint met NORMAAL TYPEN (zie boktregels) dan zal ik daarna je berichtje eens lezen.


Jeus ik ben jou ook net iets te zat!! Bij elk topic zit je daarover te zeuren. Als er typ foute in staan en je dat niet wil leze lees het dan niet!!! Maar ga nie zo lope zeure bij iedereen dat ze normaal ABN moeten typen.


On topic. Ik kan ook niet echt snappen dat mensen zo gevoel loos kunnen zijn. Als je ziet wat er bij ons op de manege afgemaakt word omdat het te veel zou kosten

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 20:12

Breitling schreef:

On topic. Ik kan ook niet echt snappen dat mensen zo gevoel loos kunnen zijn. Als je ziet wat er bij ons op de manege afgemaakt word omdat het te veel zou kosten

Mijn paard heb ik ook van een manege omdat hij hoestte. Ik heb nu al 5 jaar plezier met hem. Maar weinig mensen zitten te springen om een een ex manegepaard over te nemendie wat mankeert. Deze is dan wel 10 maar toch het is niet wat. Is die paardenopvang niet wat waar pas een topic over was?

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 20:21

Citaat:
Maar ga nie zo lope zeure

nieT zo lopeN zeureN

Moeilijk he? Typen? Lees de boktregels er maar eens op na. Jij bent mij zat? Jammer voor je, ík ben die taalverloedering zat.

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 20:24

Jemig iemand hier heeft bijles nodig! Deze juf biedt zich aan!



Bloos
Laatst bijgewerkt door Caira op 15-06-04 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 20:26

vecht dit AUB per PB uit!?

ontopic: heb je al es bedacht hoeveel zon operatie kost?
een manege kan niet voor ieder paardje dat iets mankeert een dure operatie betaen hoor
met e slacht krijgen ze er nog geld voor
en een paard met artrose verkopen ze niet makkelijk meer hoor

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 20:26

hahaha jeus ik snap ook wel dat je daarom zit te zeure, waarom denk je dat ik de helft weglaat. Tong uitsteken Maar beetje onlogies om dat in elk topic te herhalen aangezien toch niemand naar jou luistert en het jou probleem is dat je die taalverloedering zat bent. Maarja ik ga dit topic daar niet door verpesten wat hier ging het niet om, dusse misschien verstandig als je er maar aan gaat wennen aangezien bijna iedereen hier zo typt Cool en ze dat echt niet voor jou gaan veranderen Haha!

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 20:27

Wil iedereen weer on-topic gaan?
De topicstarter heeft inmiddels een pbtje gehad want inderdaad is het niet helemaal volgens de regels die MSN taal maar om daarvoor elkaar nu zo dwars te gaan liggen Verward
Ik zal ook nog even de titel aanpassen zodat het duidelijker leesbaar is voor iedereen maar graag nu weer even terug naar het onderwerp Lachen

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 20:28

Laura schreef:
nieT zo lopeN zeureN

Moeilijk he? Typen? Lees de boktregels er maar eens op na. Jij bent mij zat? Jammer voor je, ík ben die taalverloedering zat.


Ik ook! Er is geen topic meer waar de UHS en de -N niet in voorkomen. Daar wordt je toch gestoord van (o nee het is tog.....). Je kunt toch normaal met elkaar communiceren, of wordt dat niet meer geleerd op school? Een typfout, een dt fout kan ik zeker over het hoofd zien en maak ik zelfs ook!

Maar dat paardje om het geloof afmaken? Ik denk dat je iets verkeerd opgevat hebt, ik ken namelijk geen geloof waarvoor dat zou moeten!

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 20:28

wat is UHS?

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 20:29

dutske schreef:
vecht dit AUB per PB uit!?

ontopic: heb je al es bedacht hoeveel zon operatie kost?
een manege kan niet voor ieder paardje dat iets mankeert een dure operatie betaen hoor
met e slacht krijgen ze er nog geld voor
en een paard met artrose verkopen ze niet makkelijk meer hoor



Sommige maneges willen helemaal niks betalen voor hun paarden. Spreek uit ervaring van de manege waar ik gereden heb, daar lieten ze half kreupele paarden mee lopen in de les omdat er anders te weinig paarden waren, lieten ze een pony met een kapotte schoft mee lopen totdat het helemaal ontstoken was. Daartegen heb ik ook welleens gehoort dat er maneges zijn die gewoon geld opzij houden voor als er eens een dure rekening komt van de da. Maarja is weer moeilijk te beslissen want niet iedereen heeft daar geld voor natuurlijk.

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 20:30

sannuhtjuhh schreef:
Nu blijkt het dus dat mijn cristelijke ex-manege mijn lievelingspaard wil laten afmaken omdat dat tegen het geloof zou zijn. Verward
Ze heeft artrose aan beide achterbenen en nog iets, maar het lijkt erop dat ze met een operatie gewoon weer rustig aan kan rijden.
Maar omdat het tegen het geloof zou zijn willen ze haar laten afmaken,
dat beestje is amper 10. Huilen Scheve mond Bloos! Verward
Je zou toch echt denken dat die mensen niet helemaal goed in hun hoofd zijn. Daar kan ik nou echt geen respect voor tonen, en daar kan ik zo boos om worden Boos! Boos! Boos!
Sorry maar dit moest ik even kwijt
Is er nog iemand die een paard erbij wil hebben + operatiekosten
ik weet echt niet meer wat ik moet doen Ach gut Huilen

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 20:34

Breitling schreef:
Sommige maneges willen helemaal niks betalen voor hun paarden. Spreek uit ervaring van de manege waar ik gereden heb, daar lieten ze half kreupele paarden mee lopen in de les omdat er anders te weinig paarden waren, lieten ze een pony met een kapotte schoft mee lopen totdat het helemaal ontstoken was. Daartegen heb ik ook welleens gehoort dat er maneges zijn die gewoon geld opzij houden voor als er eens een dure rekening komt van de da. Maarja is weer moeilijk te beslissen want niet iedereen heeft daar geld voor natuurlijk.


de manege waar ik rij is zoeen die er alles aan doet voor hun paarden
overlatst zat er een haf, 1 van de paarden waar ze mee begonnen hebben
(er staan daar regelmatig paarden voor de handel, dus paarden komen en gaan, bahalve een paar vaste paarden)
die pony stond mank, eerst heel lang stalrust
werd neit beter
DA erbij, proeven genomen,pony had suikerziekte en iets aan de lever
ze kobnden kiezen, afmaken,of iedere dag 3 insulinespuiten
ze hebben voor afmaken gekozen, gewoon omdat dat niet haalbaar was
wat ik liever had gezien, was dat zse hem nog een weekje op het land hadden gegooid
hij had de hele winter binnen gestaan, waarvan 2-3 maanden in zen box kreupel, dat vond ik wel jammer...

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 21:41

Zo blijft het altijd, maneges hebben meestal niet geneog geld voor al die DA rekeningen.
Met lessen verdien je bijna niks
Met wat bij betalen voor een halfuur les, daar kan je nog niet eens halfe kilo bix van betalen (niet letterlijk)

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 23:42

om terug te komen op het geloof. er zijn er inderdaad een aantal die vertrouwen op boven en niet geloven in operaties en dat soort zaken. niet alleen bij dieren, maar ook bij mensen komt dit zeker voor. zo zijn er dus ook mensen die onnodig pijnlijden (of zelfs sterven) omdat van hun geloof medische ingrijpen ten de wil van hun geloof zijn.
al moet ik zeggen dat ik nooit gehoord heb van zo´n manege die door religieuze mensen gerund wordt.

vraagje? hoe gaat het op een zondag en op christelijke feestdagen? dit niet vervelend bedoelt ofzo, maar gewoon een nieuwsgierigheidje van mijn kant op.

_Spooky_

Berichten: 1752
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 23:49

Weet je echt zeker dat het om het geloof gaat?
Ik kan me voorstellen dat als het beesje nu al artrose aan beide benen heeft, het misschien voor het beesje zelf een te lange lijdensweg wordt, en het leven moet vooral voor het paard de moeite waard zijn, ik snap dat het hard is, en dat je het rot vindt, maar het paardje heeft er ook niks aan om nu al zo te gaan lopen dokteren en pijn te hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 00:06

als je jehova's getuige bent mag je geen bloedtransfusies doen en die heb je zeker wel nodig met zo'n operatie. Misschien dat dat het is?

_Spooky_

Berichten: 1752
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 00:10

Er is een manier om dat te checken!
Mag ie zijn verjaardag vieren?
Jehova's mogen dat niet......

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 00:17

Beste mensen het paard heeft artrose,aan beide benen beter zal het niet worden, hat paard dan maar mee laten lopen in de lessen terwijl het pijn heeft?
Blond

_Spooky_

Berichten: 1752
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 00:18

Dat zeg ik dus ook al!

Sanne9489

Berichten: 1022
Geregistreerd: 15-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 17:08

op zondag;s was de manege gesloten net zoals de feestdagen kerstmis ed... ze heeft een tijdje met de artose gelopen maar er geen last van gehad... nadat ze een misstap heeft gemaakt en ze na 6 weken niet beter was geworden bleek het dat te zijn... na de operatie blijkt het dat ze gewoon weer normaal kan lopen omdat het een hele hele lichte vorm is van artrose en ze daar dus geen last van heeft.